Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #44539:
Jdu blejt, velebnosti. Je to strasna sprava a urcite to nie je najlepsie mozne riesenie. Zvlast, ak si metro cestou na letisko este "zabehne na vysetrenie" tam a naspat cez kopec k FN Motol (kopec vysoky ako 25-poschodovy dom). V roku 2009-2010 sa moze zacat stavat - podla Lidovych novin by sa do Motola malo metro dostat r. 2019 a na letisko v r. 203x.

Zatialco obycajna kolajova rychlodraha, kriziaca s moznostou prestupu vsetky tri linky metra a lahko prepojitelna s Kladnom a zeleznicami vseobecne, kde by termin dohotovenia, nie zaciatku vystavby, mohol byt okolo tych 2010, to neprejde. Moc rychle, moc lacne, moc problemov to riesi naraz, este nedaj boze by zacala byt hromadna doprava pouzitelna. A tu nejde o pouzitelnost, ide o to, co najviac preinvestovat. A hlavne rychlodraha by obmedzila majitelov vil vo vilovej stvrti. Preto Chalupa tak radostne plni sny Prahy 6 a vybera projekt z nejlepsich moznych - projekt predlzenia tazkeho, velkeho, plne kryteho metra sirom-sarom po Prahe. Jdu ven blejt, velebnosti.
Sommelier má v mnohom pravdu. Čo sa týka Áčka, konečne sa ohladom tejto zatial najkratšej trasy metra v Prahe ľady pohli.
Reakcia na: KLF #44531:
tak tak , saq aj ta lokomotiva vyzera hrozne
Reakcia na: Sommelier #44538:

Jedna z nejdůležitějších bitev o osud metra A je vybojována. Trasa bude prodloužena ze stanice Dejvická směrem na západ k Ruzyni. Na prodloužení trasy a její stopě se po řadě měsíců jednání shodli představitelé hlavního města a starostové dotčených městských částí Prahy 6, 5, 13, 17 a Zličína. Dohodu již potvrdilo šestkové zastupitelstvo i výbor dopravy města.
Metroprojekt i útvar rozvoje města tvrdí, že z technického hlediska je možné zahájit realizaci metra v roce 2009, resp. 2010.
Je to nejlepší řešení z možných. Je to první skutečná zpráva, nikoli jen slib, víra či sen, který Praha 6 snila desítky let!“ – tak hodnotí konečný výsledek jednání starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.
Viac na http://www.sestka.cz/index.php?clanek=1128
Reakcia na: tr3mp #44537:
no jasne, ze sa mi nechcelo citat vsetko po sebe... ?
Presne s Tebou suhlasim, zalezi na inych systemoch. Pisal som o ulohe zeleznice. V BB ale saliny nechodia. Nevadi.

Sorry s tou Dejvickou - mam to fixnute ako Dejvicka a je to Evropska. Ja som pisal o Motole a Letisku... Ta stavba je v Prahe rovnako odklepnuta ako u nas Petrzalska elektricka.

Nikto o tom nic nevie. Presne tak. Bratislavsky dopravny system je taka lochneska prisera.

O rozpoctoch som nepisal. Pisal som iba o tej moznosti, ze by DP dostal + stvornasobok trzby za listky - tak ako v Prahe. Neviem kolko to je momentalne presne, ale urcite tolko nedostava ani zdaleka.

Este raz:
Nebojujem proti elektricke !
Ako sa da v Bratislavskych podmienkach zrealizovat jej bezpecnost, bezbarierovost, plynulost, spolahlivost, kapacitnost, komfortnost,... ?

Vyjadrujem len nazor, ze stavat akykolvek novy system na povodnych elektrickovych radialach je v BA nevhodne riesenie.

Ak sa napriklad vybuduje stanica autobusov, vlakov a zachytne parkovisko niekde za Racou, Pieskami, DNV s prestupom na Bratislavsku salinu, chce mi niekto povedat, ze nou budem s FREKVENCIOU zastavok v meste rychlejsie ako autom ?
Tam je totiz kamienok urazu. Vo frekvencii zastavok a zastavovania, ktore budu musiet aj rychlejsie, lepsie,... elektricky aj po prestavbe na atomovy pohon absolvovat.
Takze ak nebudem pri pouziti NDS elektricky v meste rychlejsie, nema zmysel vyhadzovat peniaze oknom.
Reakcia na: Sommelier #44520:

"Električka je doplnkový dopravný prostriedok" - Električka sama o sebe nie je doplnkový dopravný prostriedok. Jej "doplnkovosť" závisí od úloh všetkých subsystémov MHD. Domáca úloha: Porovnaj úlohu električky v Prahe, Brne, Bratislave a Banskej Bystrici. Je vo všetkých vymenovaných mestách pravdivý Tvoj výrok vyššie? Čo je v uvedených mestách nosným systémom MHD?

"Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro" - Dejvická ulica je pokojná ulička, na ktorej je Divadlo Spejbla a Hurvínka, ale žiadna električka, metro ide už roky kus severnejšie. Zrejme sa Ti táto ulica pletie s Evropskou. Plán (o ktorom zrejme hovoríš) na predĺženie metra A je, avšak nie popod celou výpadovkou, ale "chalupoidou" cez Motol na letisko. Zdôrazňujem, že je to plán, alebo v takejto podobe skôr politická hračka (viac info na príslušných miestach, nechcem to tu celé rozvádzať). A aj to je plán až po dostavbe C do Letňan a výstavbe D-čka, čiže ešte veľa vody pretečie Vltavou do začiatku jeho realizácie.

"Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú." - Ak nebudú, tak nebudú najmä kvôli peniazom. A ak nebudú peniaze, je dosť pochybné, že bude pod zemou hocičo iné (napr. metro).
"Pretože o tom nikto nič nevie." - To je zdôvodnenie? Alebo vysvetlenie?

Keď už si spomenul Viedeň a Prahu, zisti si, aké majú rozpočty tieto mestá a koľko si môžu dovoliť dávať na dopravné stavby a teda na výstavbu a rozvoj systémov metra či električiek.

Na záver, neviem, či čítaš po sebe to, čo napíšeš, ale mne v niektorých odstavcoch unikal zmysel.
dnes rano jazdil aj nejaky plynak na L88, cislo som nevidel
Reakcia na: Sommelier #44520:
S tým názorom, čo je tam v 8/10 tvojho príspevku nesúhlasím. Predsa už aj inde na svete sú v popredí električky ako nosný systém. A aj v Prahe je električka do istých oblastí budovaná rýchlodrážne, pretože pre tieto oblasti je kvázi nosný systém (Barrandov, Modřany)
čaute ide vam košicka imhd? neviem prečo mi nechce otvorit ?
Reakcia na: m@rtin #44530:
Inak ak som to spavne pochopil zo skodovackej stranky tak ich idu 8 dodat aj do Polska.
Reakcia na: KLF #44531:
No presne tak, nič moc. Vektra je určite krajšia, i ked mne sa osobne aj tak najviac páči SGP ULF jazdiace napríklad vo Viedni...
Reakcia na: m@rtin #44530:
Huh.. 😉 Porsche ? 🙂 No sila... No ale to este nemusi byt zaruka, ze sa to musi pacit, nie ? Mne osobne sa vazne ta Vektra po dizajnovej stranke paci viac.
KLF:
Ta nová tramvaj je vyráběná ve Škodě Plzeň a design na ní dělala firma Porsche. Ta dělala i design pro nové lokomotivy pro ČD tady: http://elektricke.atlaslokomotiv.cz/380/380-001.jpg

T3 Wana je rekonstruovaná T3, kterou provádějí v Ostravě. Víc se dočteš někde na netu. Je to zkrátka jedna z mnoha dalších modernizací T3, která by připadal v úvahu.
Reakcia na: BigMac #44528:

Myslim ze vyskum sa velmi sustreduje na fuziu, vid ITER.... ? Takze buducnost vid tam. Som optimista - verim ze sa dozijem prveho reaktora, ktory nebude len tetovaci, ale bude plne vyrabat el. energiu. Mozno budem dedo kym to doladia a pojde to do prevadzky.
Trepko: nabuduce, skor ako nieco namlatis do klavesnice skus prirucku fyzikalnej chemie a sylaby z nuklearnej fyziky. Taky atom je svina, ale sekerou sa stiepit neda, to si skor rozstiepis palec, ktorym ho pridrziavas. 😉 Ale je pekne, ze si zastancom tejto modernej formy ziskavania cistej energie, hoc sam ani nevies poriadne preco. Este tak odhalit new sposob, ako zvysit jeho ucinnost a sme svetove jednotky! VÚJE Trnava. jadrová energia - energia buducnosti!
Trepko: na margo predosleho prispevku: radiodiagnostika a radioterapia nie su stiepne reakcie, ale len fyzikalne a fyziologicke vyuzitie ionizujuceho ziarenia. Spravna davka na spravne miesto o spravnej frekvencii, pripadne odraze. Rec je o roentgene, ozarovani nadorov a pocitacovom nuklearnom tomografe, pre blbych Americanov pocitacovom tomografe. Tam vsak ide o elektrochemicke javy, o ostrelovanie jednotlivych jadier elektronovym lucom, podobne ako na obrazovke televizora. Len prvky su ine.
Trepko: zklidni hormony. Stiepna reakcia rozhodne fascinujuca je, ale tie Tvoje, prepac, dristy o vydatnosti loziska rudy fascinuju uz menej. To je geologicky problem, rovnako ako u hocktorej inej suroviny, uhlie, striebro, zlato, med a cin nevynimajuc. Zato ta celkova ucinnost atomovej elektrarne v rozmedzi 1-3% je fascimujuca dokonale. Ake ine "rozumne" vyuzitie jadra ako vyrobu elektriny a tepla poznas? Teda okrem zbrani hromadneho nicenia a tzv spinavych bomb... 😞
Reakcia na: Andy #44523:
:))) No sak aj to je potrebne pre nas - autickarov. Nie ? 🙂
Reakcia na: Mikimaus #44490:
A linka 510 aj po dva a pol mesiaci výluky podľa CP jazdí cez Mierovú a na displejoch hádže Radničné nám. a podobne, hoci jazdí cez Gagarinovu.
Reakcia na: KLF #44522:
V BA budeme mať Most Košická, Mlynskú dolinu, Einsteinovu, Sitiny, dva pruhy na nábreží, dlhšiu Tomášikovú a podobne... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.