Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BigMac #44528:

Myslim ze vyskum sa velmi sustreduje na fuziu, vid ITER.... ? Takze buducnost vid tam. Som optimista - verim ze sa dozijem prveho reaktora, ktory nebude len tetovaci, ale bude plne vyrabat el. energiu. Mozno budem dedo kym to doladia a pojde to do prevadzky.
Trepko: nabuduce, skor ako nieco namlatis do klavesnice skus prirucku fyzikalnej chemie a sylaby z nuklearnej fyziky. Taky atom je svina, ale sekerou sa stiepit neda, to si skor rozstiepis palec, ktorym ho pridrziavas. 😉 Ale je pekne, ze si zastancom tejto modernej formy ziskavania cistej energie, hoc sam ani nevies poriadne preco. Este tak odhalit new sposob, ako zvysit jeho ucinnost a sme svetove jednotky! VÚJE Trnava. jadrová energia - energia buducnosti!
Trepko: na margo predosleho prispevku: radiodiagnostika a radioterapia nie su stiepne reakcie, ale len fyzikalne a fyziologicke vyuzitie ionizujuceho ziarenia. Spravna davka na spravne miesto o spravnej frekvencii, pripadne odraze. Rec je o roentgene, ozarovani nadorov a pocitacovom nuklearnom tomografe, pre blbych Americanov pocitacovom tomografe. Tam vsak ide o elektrochemicke javy, o ostrelovanie jednotlivych jadier elektronovym lucom, podobne ako na obrazovke televizora. Len prvky su ine.
Trepko: zklidni hormony. Stiepna reakcia rozhodne fascinujuca je, ale tie Tvoje, prepac, dristy o vydatnosti loziska rudy fascinuju uz menej. To je geologicky problem, rovnako ako u hocktorej inej suroviny, uhlie, striebro, zlato, med a cin nevynimajuc. Zato ta celkova ucinnost atomovej elektrarne v rozmedzi 1-3% je fascimujuca dokonale. Ake ine "rozumne" vyuzitie jadra ako vyrobu elektriny a tepla poznas? Teda okrem zbrani hromadneho nicenia a tzv spinavych bomb... 😞
Reakcia na: Andy #44523:
:))) No sak aj to je potrebne pre nas - autickarov. Nie ? 🙂
Reakcia na: Mikimaus #44490:
A linka 510 aj po dva a pol mesiaci výluky podľa CP jazdí cez Mierovú a na displejoch hádže Radničné nám. a podobne, hoci jazdí cez Gagarinovu.
Reakcia na: KLF #44522:
V BA budeme mať Most Košická, Mlynskú dolinu, Einsteinovu, Sitiny, dva pruhy na nábreží, dlhšiu Tomášikovú a podobne... 🙂
No neviem, ale najkrajsia mi pripada ta VEKTRA. To nove, co chystaju pre Prahu vyzera dost divne.
A ta T3Wana - kokos to co je ? 🙂 To aj v BA budeme mat ?
Toľko chýb som v strojopise ešte nevidel. ? Dávať električku pod zem je nerozumné.
Odpočuté z rozhovoru s vyšším pracovníkom DP Praha:
za lístky tržba 2 mld + dotácia 8 mld
pretože nasledujeme trend v mnohych Europskych metropolach a dost velkou mierou prispievame na dopravu. Táto obasť je v Prahe veľmi dobre zastúpená.
Zlá výhovorka. Ale oprati DP Bratislava, ktorý by mal dostať k 5 násobku svojej tržby, chodilo by sa krajšie a lepšie.
Možno by sa už tá električka do Petržalky stavala a vedelo by sa oveľa skôr kde sa dajú zohnať investičné prostriedky (ktoré sa dostanú do ekonomiky veľmi rýchlo späť).

A ešte jeden odkaz pre električkofilov v tomto meste...
Električka je doplnkový dopravný prostriedok. Napriek tomu že to funguje v mnohých, aj hlavných, aj večších mestách ako je Bratislava. V týchto mestách sú ale tieto električky dobre a výhodne napojené na roziahly, rýchly, bezpečný, dobre vybavený systém ťažkej koľajovej dopravy. Ktorého sa my v Bratislave nedožijeme. Kto je presvedčený, že áno nech slobodne vyjadrí svoj nesúhlas.
Električka Bratislavských rozmerov je nevhodná do centra mesta. Ak porovnáte Vieďeň, čo je lepšie ? Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú. Pretože o tom nikto nič nevie.
Určite sa zlepší prejazdnosť električiek mestom. A rozšírenie pešej zóny, pretože v Bratislave striktne platí, že kam môže ísť električka môže ísť aj auto.
Moja otázka je, čo sa stane potom, ako električka vyjde von. Možno v roku 2100 - výjazdy spod zeme Lafranconi, Krasňany,Jurajov Dvor, Bajkalská (môj odhad). Centrum bude oveľa väčšie a náročnejšie na dopravu. Potom sa tá električka bude hnať cez všetky preplnené ulice. Bude brzdiť a ohrozovať dopravu (s preferenciou alebo bez preferencie). Čím viac trate pôjde pod zem, tým budú trate na všetkých radiálach bezpečnejšie. Totiž človek musí byť v cieli rýchlejšie s MHD.
Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro, Nie preto, aby tam mohol byť jazdný pruh pre autá (pretože tak to u nás dopadne - autá a parkoviská). Električka do vzdialenej stanice z Dejvickej pokračuje tak, že metro ide oblasťou po inej trase. Tým sa dosiahne jeho nasmerovanie do veľmi preťažených častí a tým sa zlepší dopravné pokrytie mesta (nemocnica Motol, letisko). A rozvoj.
Čo teda v uliciach, v ktorých sa už dnes nedá bezpečne a pohodlne nastúpiť do električky so šírkou ostrovčeka 1 meter ? Rýchlejšiu električku ?
Myslím, že stačilo. Tri pripomienky:
Nosný dopravný systém existuje aj neexistuje. Je totiž stále. Každé jedno mesto ho má, aj Bratislava. Nič teda nie je nové. Nebudujeme marketingové politické sny a nerobíme zázraky. NDS v skutočnosti neexistuje.
Dopravný systém sa nestavia od Primaciálneho námestia, ale širšom ponímaní aspoň z A,HU,CZ respektíve v tom užšom z PK,DS,SC,TN,... A to z mesta aj do mesta.
Určite v minimálne polovici nemám úplnú pravdu. Alebo vôbec.
Reakcia na: trepko #44518:
A este musim doplnit ze sice su nase VVER 440 omnoho bezpecnejsie ako RBMK, ale uz V1 je velmi stary a fakt by bolo dobre ukoncit jeho prevadzku a radsej dostavat Mochovce.
Reakcia na: BigMac #44497:
Verim ze to znie divne to ze ju mam rad a tvrdim ze je nebezpecna. O tom ze je bezpecna ma nikto len tak lahko nepresvedci. Uz len pri tazbe sa uvolnuje sajrajt ktory sposobuje rakovinu pluc a stitnej zlazy nehovoriac o tom, ze z vytazenych 1000 ton su uzitocne len 3 tony. A co je na tom ze ma tak fascinuje stiepna reakcia a to fantasticke mnoztvo energie ktore sa pri nej uvolni. A pekne je ze to dokazeme aj inac vyuzit ako len na elekt. enrgiu. ?
DP hl.m. Prahy a.s. vypíše do konce srpna tohoto roku výběrové řízení na 250 nízkopodlažních tramvají s dodávkami v letech 2009-2018. Ty mají doplnit již 20 nových tramvají Škoda Anitra 14T+, které budou dodány v letech 2005-2008 Tady jsou její fotografie http://www.ospea.cz/clanek.php?page=205

Tady je prozměnu fotografie již hotové Wany. DP Praha uvažuje o zkušebním provozu a kdyby se osvědčila, bylo by velmi pravděpodobné, že by se část dalších tramvají modernizovaly tímto typem.
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/ostrava/04052005/t3r[1].ev.n%20-%2064%20smycka%20zabreh.jpg

Jinak v během dalších 14dnů by měl být ukončen provoz starých souprav na lince metra A. Starými soupravami 81-71 se bude možno svést pouze na lince B. I na lince B se již brzy začne jezdit modernizovanými soupravami, po odskoušení zabezpečovacího zařízení ARS na modernizovaných soupravách se počítá s nasazením v běžném provozu. Stav vlaků v pražském metru je v současné době:
Linka C:42 nových souprav M1 + 6 dalších, které mají být hotovy na začátku příštího roku
Linka A:25 modernizovaných souprav
Linka B:Již 9 hotových modernizací čeká na zkušební provoz, zbytek je tvořen starými vozy 81-71.
Si: tak nech pristavaju este jeden guloidny plynojem a nebudu musiet externy horak zapalovat. Ved zlozenim je to nejaky metan alebo velmi podobny uhlovodik. Dostatocne horlavy, dostatocne vybusny, dostatocne stlacitelny, dostatocne bezpecny, aj ked nie blbuvzdorny - vid COV Vrakuna, leta pane 198asi1, tam im to po akomsi experimente cernobylskeho typu svaclo do luftu tak, ze privolani hasici pouzili technologiu riadeneho poziaru a kompletne to nechali vyhoriet a vytavit.
Vrchneho VRBUSTa asi para oparila alebo stretku smrtol, pretoze na Roznavskej pod zeleznicnym viaduktom sa novie rychlostničkä objavili! Smer Trnavka 40km/h, smer mesto 35km/h.
fobust: Hej, má vzdialenosť otočných čapov 7,5 m ale je zase o 2 cm užšia a má iný tvar, takže prejazdný profil je rovnaký ako T3. S tým palivom je to tak - zatiaľ sa dá využiť akurát tak na výrobu jadrovej bomby ale všetci dúfajú, že raz sa s tým plutóniom bude dať robiť aj niečo iného, tak sa to skladuje v dočasných úložiskách a nikto sa neponáhľa deponovať to trvale.
Reakcia na: Papyr #44493:

Navyse vyhorene palivo z JE sa da potencialne dalej vyuzit, preto sa skladuje a nevyhadzuje napr. do mora.
Reakcia na: S499.1023 #44424:

Nema nahodou T3Wana vzdialenost otocnych capov 7,5 metra? Zodpovedaju nase trate - obluky profilu takejto tramvaje? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.