Citam si priatelia Vase reakcie na moj clanok. Mimourovnove krizenia su absolutne zbytocne, prave to je ciel - aby auta nezneuzivali koridor B a snazili sa vyjst najkratsou cestou na obvod da A ( Panonska )alebo C ( Dolnozemska). Ziadne zapchjy nebudu, ved dnes stredom Petrzalky nevedie ziadna cesta a priecne komunikacie su uplne prazdne...
Prave hociake zapustenie je to nemestske, predstavre si v Ruzinove jazdu v " jarku". My chceme vzda urobit daco co nikto este neurobil, a neverime tomu co inde v porovnatelnych ak nie zatazenejsich podmienkach funguje. Pri casovom intervale 45 sec. je krizovatka takmer 30 sec. k dispozicii autam, co je obrovsky cas na zabezpecenie priepustnosti. Prave mimourovnove riesenia budu podporovat "demenciu vodicov"ako pise SI. Vsade vo svete ucia soferov aut podriadovat sa, zuzuju sa profily ciest, vkladaju dlazobne pasy, stoja na semaforoch alebo musia vojst do rondelu. Dokonala vertikalna segregacia len podporuje rychlost tam kde nie je potrebna. Naviac su to milardy naviac, cca 1,5.mld. Sk...Za to sa da postavit nieco prospesnejsie ako nadjazdy, ktore vo svete eliminuju, samozrejme nie na dialnici. Vo vnutornom uzemi musime dosiahnut vhodnymi opatreniami jednak spomalenie( dolezite aj z hladiska hluku, bezpecnosti...), cim sa sucasne zabrani aj zneuzivaniu na prejazd tych komunikacii, kde to netreba. Ako VS profesor urbanizmu uplne bezpecne tvrdim, a preskumali sme vec s Katedrou dopravnych stavieb a inymi dopravnymi expertami ( su to v BA uznavane kapacity...), ze povrchovy variant s urovnovymi krizovatkami bude uplne funkcny, bezpecny a je najelegantnejsi. Porite si projekty a realizacie v Strassbourgu, Muhlhause, Grenobli, Dortmunde...
Este mam jednu poznamku - ak sa mozete predstavit menom, je to myslim v takejto slusnej spolocnosti nic nevhodne. Netreba sa nam skryvat za anonymitu. Pozdravujem priatelov dobrych elektriciek.
Prave hociake zapustenie je to nemestske, predstavre si v Ruzinove jazdu v " jarku". My chceme vzda urobit daco co nikto este neurobil, a neverime tomu co inde v porovnatelnych ak nie zatazenejsich podmienkach funguje. Pri casovom intervale 45 sec. je krizovatka takmer 30 sec. k dispozicii autam, co je obrovsky cas na zabezpecenie priepustnosti. Prave mimourovnove riesenia budu podporovat "demenciu vodicov"ako pise SI. Vsade vo svete ucia soferov aut podriadovat sa, zuzuju sa profily ciest, vkladaju dlazobne pasy, stoja na semaforoch alebo musia vojst do rondelu. Dokonala vertikalna segregacia len podporuje rychlost tam kde nie je potrebna. Naviac su to milardy naviac, cca 1,5.mld. Sk...Za to sa da postavit nieco prospesnejsie ako nadjazdy, ktore vo svete eliminuju, samozrejme nie na dialnici. Vo vnutornom uzemi musime dosiahnut vhodnymi opatreniami jednak spomalenie( dolezite aj z hladiska hluku, bezpecnosti...), cim sa sucasne zabrani aj zneuzivaniu na prejazd tych komunikacii, kde to netreba. Ako VS profesor urbanizmu uplne bezpecne tvrdim, a preskumali sme vec s Katedrou dopravnych stavieb a inymi dopravnymi expertami ( su to v BA uznavane kapacity...), ze povrchovy variant s urovnovymi krizovatkami bude uplne funkcny, bezpecny a je najelegantnejsi. Porite si projekty a realizacie v Strassbourgu, Muhlhause, Grenobli, Dortmunde...
Este mam jednu poznamku - ak sa mozete predstavit menom, je to myslim v takejto slusnej spolocnosti nic nevhodne. Netreba sa nam skryvat za anonymitu. Pozdravujem priatelov dobrych elektriciek.
fobust
Pan Kovac, napisali ste velmi zaujimavy prispevok, aky tu uz velmi dlho nebol. Sami ste nacrtli vela tem o ktorych by sa dalo dobre diskutovat a plne zdielam nazor, ze elektricka (alebo cokolvek) nema mat vylucne funkcny charakter, ale aj mestotvorny, esteticky. Samozrejme, ak chceme dosiahnut 90 sekundovy interval (45 obojsmerne), tak uz tazko mozeme uvazovat o urovnovom krizeni. Estakadu tiez povazujem za nezmysel, toboz argument, ze by rozdelila Petrzalku tak, ako dialnica. Totiz trat vedie z velkej casti popri prirodzenej bariere - chorvatskom ramene. Z dopravneho hladiska som za povrchovu, ciastocne zapustenu (tak 1 meter) trat. Tato trat, pri spravnej vystabe a doplneni dalsimi prvkami (kriky a pod.) je aj najtichsia, co potvrdila studia. Zaroven je mozne z takejto "polozapustenej" trate lahko budovat podjazdy pre elektricku, ono tie mimourovnove krizovatky naozaj treba, ak chceme nieco kapacitne, rychle a spolahlive. Pod pojmom prevadzkova rychlost sa chape priemerna rychlost, kde je zohladnene aj stanicenie vozidiel v zastavkach, skutocna rychlost vozidiel medzi zastavkami moze byt kludne aj 80 km/h. Velmi vhodne by bolo v ramci stavby trate zrevitalizovat aj okolite uzemie tak, aby nadobudlo skutocny mestsky, parkovy charakter. Co tym myslim? Napriklad, vyslapane chodniky v trave nahradit dlazbou, spravit, pripadne upravit lavky cez Chorvatkse rameno s tym, ze budu pokracovat aj cez teleso elektricky. Osadit prvky drobnej architektury - lavicky, priapdne smetne kose, pripadne verejne osvetlenie a pod. Dal by sa z toho spravit jeden veliky park v casti od Farskeho az po Billu, pripadne este dalej. Elektricka v nom by nemusela byt rusiva. Dolezite je vsak oddelit ju fyzicky od okolia, ci uz krikmi alebo aj estetickym zabradlim. Nezdielam nazor, ze by mala byt po oboch stranach trate komunikacia, hoc aj uzucka. Odporucil by som ist sa kuknut do Brna, ako to maju riesene tam. Nuz, je toho velmi vela na diskusiu, takto cez toto forum to nie je ono, chcelo by sa to osobne stretnut, pripadne prejst si miesto buducej trate v Petrzalke a pokukat - to je najlepsie, viem zo skusenosti.