Reply on: Bohumil Kovac #43853:
proti spomalovaniu aut sice nic nemam, ale nosna kolajova trat by mala byt podla moznosti co najmenej zranitelna a preto by som povazoval za vyslovene nevhodne pouzit trat ako prostriedok na spomalenie auticiek. Auto v kolajisku sa vyskytne aj bez toho aby vobec skolidovalo s kolajovym vozidlom, staci ze je trat niekde pobliz cesty. A to je ta zbytocna zranitelnost, cestujuci urcite budu mat radost ked im vozidla nebudu premavat pol alebo aj celu hodinu kvoli neakemu autu ktore malo kolajisko spomalit... A pristup cestujucich bude potom asi taky, ze autobus sa nehode vyhne, elektricka nie, tak my chceme radsej autobusy...
fobust
Pan Kovac, napisali ste velmi zaujimavy prispevok, aky tu uz velmi dlho nebol. Sami ste nacrtli vela tem o ktorych by sa dalo dobre diskutovat a plne zdielam nazor, ze elektricka (alebo cokolvek) nema mat vylucne funkcny charakter, ale aj mestotvorny, esteticky. Samozrejme, ak chceme dosiahnut 90 sekundovy interval (45 obojsmerne), tak uz tazko mozeme uvazovat o urovnovom krizeni. Estakadu tiez povazujem za nezmysel, toboz argument, ze by rozdelila Petrzalku tak, ako dialnica. Totiz trat vedie z velkej casti popri prirodzenej bariere - chorvatskom ramene. Z dopravneho hladiska som za povrchovu, ciastocne zapustenu (tak 1 meter) trat. Tato trat, pri spravnej vystabe a doplneni dalsimi prvkami (kriky a pod.) je aj najtichsia, co potvrdila studia. Zaroven je mozne z takejto "polozapustenej" trate lahko budovat podjazdy pre elektricku, ono tie mimourovnove krizovatky naozaj treba, ak chceme nieco kapacitne, rychle a spolahlive. Pod pojmom prevadzkova rychlost sa chape priemerna rychlost, kde je zohladnene aj stanicenie vozidiel v zastavkach, skutocna rychlost vozidiel medzi zastavkami moze byt kludne aj 80 km/h. Velmi vhodne by bolo v ramci stavby trate zrevitalizovat aj okolite uzemie tak, aby nadobudlo skutocny mestsky, parkovy charakter. Co tym myslim? Napriklad, vyslapane chodniky v trave nahradit dlazbou, spravit, pripadne upravit lavky cez Chorvatkse rameno s tym, ze budu pokracovat aj cez teleso elektricky. Osadit prvky drobnej architektury - lavicky, priapdne smetne kose, pripadne verejne osvetlenie a pod. Dal by sa z toho spravit jeden veliky park v casti od Farskeho az po Billu, pripadne este dalej. Elektricka v nom by nemusela byt rusiva. Dolezite je vsak oddelit ju fyzicky od okolia, ci uz krikmi alebo aj estetickym zabradlim. Nezdielam nazor, ze by mala byt po oboch stranach trate komunikacia, hoc aj uzucka. Odporucil by som ist sa kuknut do Brna, ako to maju riesene tam. Nuz, je toho velmi vela na diskusiu, takto cez toto forum to nie je ono, chcelo by sa to osobne stretnut, pripadne prejst si miesto buducej trate v Petrzalke a pokukat - to je najlepsie, viem zo skusenosti.