V Petrzalke je 90 sec. interval pri vozidlach s kapacitou 300-400 osob nerealny. Stacit bude aj 3 min., co dava priestor na urovnove riesenie kerizovatiel v absolutnom bezpecnostnom luxuse. My vsetko porovnavame podla toho, co je dnes. Ale toto su veci novej generacie, je to zalozene na uplne inom systeme ako na " vetrani" elektricky na zastavke pred krizovatkou. Prave naopak, elektricka tu moze stat az za krizovatkou, ktorej signalizaciu sama ovlada a synchronizuje so svojou jazdou. Urovnove krizenia s elektrickou budu na uplne inom principe ako dnesne svetelne krizovatky. Uz sa robia pripravne prace na podobne zrychlenie trasy z Dubravky. Nakoniec, ak sa tvrdi ze mimourovnove je trendom, tak sa treba pozriet v galeri na N. Jerssey. Zauijimava je tiez Breda v S. Franciscu, ale aj obrazky d3ko z Viedne. Praha Barrandov nie je porovnatelny problem s Petrzalkou. My tu poterbujeme liecit aj sidliskove prostredie. Chyba nam trochu mestskosti - bezna ulica ci namestie. Trocu viac kompaktnosti . Inak budeme mat stale pocit, ze je to noclaharen. Aj polozapustene riesenia su barierou, tiez sa da cez ne prejst len tam, kde sa urobi lavka. Aj v Ruzinove by mala byt elektricka ohradena nizkym zivym plotom, ako je to v Dortmunde, cele teleso by namiesto na betonovych paneloch malo viest travnikom. Chiodcio mouz prechadzat cez urcene priechody, tie musia byt konstruovane bezpecne. Ja som taky u nas este nevidel... Ale existuje 2x istene systemy - svetelna signalizacia+ lomeny pohyb chodca cez cestu tak, ze pred vstupm do jazdnej drahy je nuteny pohybovat sa aspon 7-10 krokov v smere oproti smeru jazdy. A dalsie signalizacne prvky - zmena charkteru povrchov v mieste priechidu ale najmä pre vizidla aj pred nim. V mieste zasávok sa dá priechod pre pesích variesit úplne bezpecne.
Pri urcovani toho intervalu jazdy treba aj vediet, ze podla sucasnej studie Dopravoprojektu to zo stareho mosta vyusti na Safarikovo nam, a tento priestor ma svoju obmedzenu unosnost. Tam nemoze ( a ani netreba...co dalej?) vojst kazdych 45 sec. dlha 40m elektricka typu Bombardier. To je prave chyba magistratu, ze sa nehlada aj ine druhe spojenie s mestom. Ba jednej pupocnej snure je system zranitelny, lebo problemy nebudu v petrzalke, ale v centre. Ako dalej ? Kym sa pojde zem, prejde par desatroci...P0roblem nerozvetvenej elktricky v Petrzalke ma este jeden problem: dokaze priamo obsluzit len 1/3 Petrzalky, ostatni sa k neh budu musiet dostat priecnymi spojeniami, t.j. prestupmi. A tu bude strata casu pre cestujucich...Lebo z Janikovho dvore pridem na Safko za 12 min., ale 15 min. sa budem musiet k elktricke prepracovat. Dnes mi dojde z konecnej Luky VIII autobus na hl. stanicu za 29 min. V case spicky. Som presvedceny, za aj busy budu musiet nadalej fungovat.
Co sa tyka nakladov ,odpoved pre 43853 : mimourovnovy variant povrchoveho vedenia stoji 6 miliard, z toho 1,5 su len tie nadjazdy....Take iste naklady su vyratane pri polozapustenom variante. Ten nic nesetri, jazda okrem toho neposkytuje pozitok...cestujuci maju hlavy v urovni terenu ak nie nizsie. Svetelne krizovatky novej generacie su ovela lacnejsie, su vysokobezpecne a pre HD priepustne bez obmedzeni.
Co sa tyka stareho mosta - ak sa zrekonstruuje len v profile elktriciek, nebudu moct buduce generacie ale ani my ho vyuzit v pripade nudze na IAD. Pre MHD elktricky+bus by mal byt, ale nie formou jazdy busov po kolajniciach. Obmedzenie IAD nebude len snom, aj v tejto oblasti budeme musiet postupne prijimet normy EU. A aj ich kulturu dopravy, inak nebudeme rovnocennymi partnermi.
Venoval by som galerie par fotografii, ak by mi niekto poradil ako sa to tam da ulozit. Mozno by to bolo vidiet kvoli nasmu rozmyslaniu. Pozdravujem .
Pri urcovani toho intervalu jazdy treba aj vediet, ze podla sucasnej studie Dopravoprojektu to zo stareho mosta vyusti na Safarikovo nam, a tento priestor ma svoju obmedzenu unosnost. Tam nemoze ( a ani netreba...co dalej?) vojst kazdych 45 sec. dlha 40m elektricka typu Bombardier. To je prave chyba magistratu, ze sa nehlada aj ine druhe spojenie s mestom. Ba jednej pupocnej snure je system zranitelny, lebo problemy nebudu v petrzalke, ale v centre. Ako dalej ? Kym sa pojde zem, prejde par desatroci...P0roblem nerozvetvenej elktricky v Petrzalke ma este jeden problem: dokaze priamo obsluzit len 1/3 Petrzalky, ostatni sa k neh budu musiet dostat priecnymi spojeniami, t.j. prestupmi. A tu bude strata casu pre cestujucich...Lebo z Janikovho dvore pridem na Safko za 12 min., ale 15 min. sa budem musiet k elktricke prepracovat. Dnes mi dojde z konecnej Luky VIII autobus na hl. stanicu za 29 min. V case spicky. Som presvedceny, za aj busy budu musiet nadalej fungovat.
Co sa tyka nakladov ,odpoved pre 43853 : mimourovnovy variant povrchoveho vedenia stoji 6 miliard, z toho 1,5 su len tie nadjazdy....Take iste naklady su vyratane pri polozapustenom variante. Ten nic nesetri, jazda okrem toho neposkytuje pozitok...cestujuci maju hlavy v urovni terenu ak nie nizsie. Svetelne krizovatky novej generacie su ovela lacnejsie, su vysokobezpecne a pre HD priepustne bez obmedzeni.
Co sa tyka stareho mosta - ak sa zrekonstruuje len v profile elktriciek, nebudu moct buduce generacie ale ani my ho vyuzit v pripade nudze na IAD. Pre MHD elktricky+bus by mal byt, ale nie formou jazdy busov po kolajniciach. Obmedzenie IAD nebude len snom, aj v tejto oblasti budeme musiet postupne prijimet normy EU. A aj ich kulturu dopravy, inak nebudeme rovnocennymi partnermi.
Venoval by som galerie par fotografii, ak by mi niekto poradil ako sa to tam da ulozit. Mozno by to bolo vidiet kvoli nasmu rozmyslaniu. Pozdravujem .
Bohumil Kovac
Prave hociake zapustenie je to nemestske, predstavre si v Ruzinove jazdu v " jarku". My chceme vzda urobit daco co nikto este neurobil, a neverime tomu co inde v porovnatelnych ak nie zatazenejsich podmienkach funguje. Pri casovom intervale 45 sec. je krizovatka takmer 30 sec. k dispozicii autam, co je obrovsky cas na zabezpecenie priepustnosti. Prave mimourovnove riesenia budu podporovat "demenciu vodicov"ako pise SI. Vsade vo svete ucia soferov aut podriadovat sa, zuzuju sa profily ciest, vkladaju dlazobne pasy, stoja na semaforoch alebo musia vojst do rondelu. Dokonala vertikalna segregacia len podporuje rychlost tam kde nie je potrebna. Naviac su to milardy naviac, cca 1,5.mld. Sk...Za to sa da postavit nieco prospesnejsie ako nadjazdy, ktore vo svete eliminuju, samozrejme nie na dialnici. Vo vnutornom uzemi musime dosiahnut vhodnymi opatreniami jednak spomalenie( dolezite aj z hladiska hluku, bezpecnosti...), cim sa sucasne zabrani aj zneuzivaniu na prejazd tych komunikacii, kde to netreba. Ako VS profesor urbanizmu uplne bezpecne tvrdim, a preskumali sme vec s Katedrou dopravnych stavieb a inymi dopravnymi expertami ( su to v BA uznavane kapacity...), ze povrchovy variant s urovnovymi krizovatkami bude uplne funkcny, bezpecny a je najelegantnejsi. Porite si projekty a realizacie v Strassbourgu, Muhlhause, Grenobli, Dortmunde...
Este mam jednu poznamku - ak sa mozete predstavit menom, je to myslim v takejto slusnej spolocnosti nic nevhodne. Netreba sa nam skryvat za anonymitu. Pozdravujem priatelov dobrych elektriciek.