Bohumil Kovac: urcite sa da s vela bodmi Vasho prispevku suhlasit bez akychkolvek vyhrad, ale s istymi aj nie. Petrzalka potrebuje rychlu, lacnu, kvalitnu a ekologicku dopravu. Preco ju pouzit ako retarder IAD? Co je to za nezmysel umelo stavat miesta moznych kolizii? Trendom vo svete su mimourovnove krizenia a krizovatky. Bezvyhradne s Vami suhlasim v tom, ze takyto system je mestotvorny. Utvorme si ho tak, aby bol funkcny a ucelne splnal nase poziadavky na kvalitu MHD.
Bohumil Kovac
Prave hociake zapustenie je to nemestske, predstavre si v Ruzinove jazdu v " jarku". My chceme vzda urobit daco co nikto este neurobil, a neverime tomu co inde v porovnatelnych ak nie zatazenejsich podmienkach funguje. Pri casovom intervale 45 sec. je krizovatka takmer 30 sec. k dispozicii autam, co je obrovsky cas na zabezpecenie priepustnosti. Prave mimourovnove riesenia budu podporovat "demenciu vodicov"ako pise SI. Vsade vo svete ucia soferov aut podriadovat sa, zuzuju sa profily ciest, vkladaju dlazobne pasy, stoja na semaforoch alebo musia vojst do rondelu. Dokonala vertikalna segregacia len podporuje rychlost tam kde nie je potrebna. Naviac su to milardy naviac, cca 1,5.mld. Sk...Za to sa da postavit nieco prospesnejsie ako nadjazdy, ktore vo svete eliminuju, samozrejme nie na dialnici. Vo vnutornom uzemi musime dosiahnut vhodnymi opatreniami jednak spomalenie( dolezite aj z hladiska hluku, bezpecnosti...), cim sa sucasne zabrani aj zneuzivaniu na prejazd tych komunikacii, kde to netreba. Ako VS profesor urbanizmu uplne bezpecne tvrdim, a preskumali sme vec s Katedrou dopravnych stavieb a inymi dopravnymi expertami ( su to v BA uznavane kapacity...), ze povrchovy variant s urovnovymi krizovatkami bude uplne funkcny, bezpecny a je najelegantnejsi. Porite si projekty a realizacie v Strassbourgu, Muhlhause, Grenobli, Dortmunde...
Este mam jednu poznamku - ak sa mozete predstavit menom, je to myslim v takejto slusnej spolocnosti nic nevhodne. Netreba sa nam skryvat za anonymitu. Pozdravujem priatelov dobrych elektriciek.