INFO z oblasti integrovanej železničnej dop.
V týchto mesiacoch sa na MDPaT pripravuje viacero materiálov, ktoré by mali zahájiť konečne aj „reformu“ v oblasti štátom dotovanej osobnej verejnej dopravy. Všetkým je nám ľúto že k tomu prichádza až v tomto roku avšak sme radi že sa aspoň niečo v tejto oblasti začalo konať. V prípade, že štát ako objednávateľ verejnej koľajovej dopravy povie, že ju chce mať modernú a čo najefektívnejšiu a k tomuto vyhláseniu pridá aj podporu investičnú a v neposlednom rade nám uvoľní ruky v oblasti taríf a možností rýchlejšie reagovať na požiadavky dopravného trhu – výsledok sa rýchlo dostaví. V súčasnosti je rozsah dopravných výkonov limitovaný Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme medzi ZSSK a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Zavedenie nových vlakov nad rámec tejto Zmluvy v podstate nie je možný nakoľko by sme si sami vytvárali stratu čo je pre nás neprijateľné. Konečne vznikol v marci tohoto roku koordinátor dopravy, ktorého zriadil Bratislavský samosprávny kraj a Magistrát mesta Bratislava. Vzhľadom k tomu, že sa pripravuje presun právomocí v objednávaní regionálnej koľajovej dopravy z ministerstva na VÚC je predpoklad, že aj požiadavky na obslužnosť územia bude koordinované a harmonizované čoho výsledkom bude menej súbežných spojov a viac možností pre cestujúcich. Taktiež je rozpracovaných viacero konceptov ako napr. Twin city kde budú v spoločnej dopravnej obslužnosti zahrnuté oblasti Viedne, Bratislavy, Brna a Gyoru, kde sa nebude brať ohľad na vlastníka dopravného prostriedku, vlakovej čaty či tarifnej politiky jednotlivých štátov. Podstatou integrovanej dopravy je spoločný a jeden cestovný doklad, jednotná tarifa a rovnaké prepravné podmienky.
ZSSK - Úsek obchodu, Sekcia marketingu
oddelenie regionálnej prepravy Západ
Predstaničné nám. 1, 811 04 Bratislava
V týchto mesiacoch sa na MDPaT pripravuje viacero materiálov, ktoré by mali zahájiť konečne aj „reformu“ v oblasti štátom dotovanej osobnej verejnej dopravy. Všetkým je nám ľúto že k tomu prichádza až v tomto roku avšak sme radi že sa aspoň niečo v tejto oblasti začalo konať. V prípade, že štát ako objednávateľ verejnej koľajovej dopravy povie, že ju chce mať modernú a čo najefektívnejšiu a k tomuto vyhláseniu pridá aj podporu investičnú a v neposlednom rade nám uvoľní ruky v oblasti taríf a možností rýchlejšie reagovať na požiadavky dopravného trhu – výsledok sa rýchlo dostaví. V súčasnosti je rozsah dopravných výkonov limitovaný Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme medzi ZSSK a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Zavedenie nových vlakov nad rámec tejto Zmluvy v podstate nie je možný nakoľko by sme si sami vytvárali stratu čo je pre nás neprijateľné. Konečne vznikol v marci tohoto roku koordinátor dopravy, ktorého zriadil Bratislavský samosprávny kraj a Magistrát mesta Bratislava. Vzhľadom k tomu, že sa pripravuje presun právomocí v objednávaní regionálnej koľajovej dopravy z ministerstva na VÚC je predpoklad, že aj požiadavky na obslužnosť územia bude koordinované a harmonizované čoho výsledkom bude menej súbežných spojov a viac možností pre cestujúcich. Taktiež je rozpracovaných viacero konceptov ako napr. Twin city kde budú v spoločnej dopravnej obslužnosti zahrnuté oblasti Viedne, Bratislavy, Brna a Gyoru, kde sa nebude brať ohľad na vlastníka dopravného prostriedku, vlakovej čaty či tarifnej politiky jednotlivých štátov. Podstatou integrovanej dopravy je spoločný a jeden cestovný doklad, jednotná tarifa a rovnaké prepravné podmienky.
ZSSK - Úsek obchodu, Sekcia marketingu
oddelenie regionálnej prepravy Západ
Predstaničné nám. 1, 811 04 Bratislava
TeBeCe
električka
http://spravy.pravda.sk/sk_ckronika.asp?r=sk_ckronika&c=A050502_111920_sk_ckronika_p03
Hlúpy nápad spôsobil tragickú nehodu, ktorú možno neprežije 18-ročné dievča z Prahy. Dievča sa po nočnom fláme vracalo domov električkou so svojím 20-ročným kamarátom. Ich mená denník Blesk neuvádza.
V električke dvojici napadlo, že sa vyklonia z okna, a tak si užijú cestu nočným mestom. Otvorili teda okno najviac, ako to len išlo, a vyklonili sa z neho do pol tela.
V tom okamihu prišiel tunel. Obaja narazili hlavami o stĺp v ňom. Dievča nárazom vypadlo z električky a zostalo s viacerými ťažkými zraneniami hlavy ležať v bezvedomí na dlažbe. Okrem toho malo otvorenú ranu v stehne. Chlapec utrpel tržnú ranu na hlave.
Sanitka s lekárom prišla o niekoľko minút. Hoci dievča bolo v bezvedomí, dýchalo. Momentálne je v Ústrednej vojenskej nemocnici a jeho stav je veľmi vážny.
Takú tragickú a zbytočnú dopravnú nehodu pražský dopravný podnik ešte nezažil. "Každé malé dieťa vie, že vykláňať sa z okien je zakázané," povedala hovorkyňa dopravného podniku Michaela Kuchářová. Spomenula si, že pred pol rokom vystrčil pri jazde električkou jeden mladík z okienka obe ruky a pri náraze o stĺp električkovej stanice utrpel niekoľkonásobné zlomeniny. Avšak vystrčiť pri jazde z električky polovicu tela, to podľa Kuchářovej nikoho doposiaľ nenapadlo.
SITA