Reakcia na: yale #42876:
"... existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca ...". V súčasnosti je trasa B rozostavaná a prakticky cez 15 rokov sice existujú tlaky na jej dostavbu, ale nič ďalšie sa nepostavilo - nie je toľko peňazí ani vôle. Myslíš, že keď bude dostavaný funkčný podzemný úsek Janíkov dvor - Šafárikovo nám., bude zrazu viac peňazí a politickej vôle (a ešte raz peňazí) na jeho pokračovanie? A ak áno, prečo to nepredpokladáš u električkového systému?"Električky z Petržalky nebudú prechádzať "radiálne cez mesto", pretože určité smery jednoducho chýbajú (trasu na Hlavnú stanicu by som nenazýval radiálnou) a ak sa pozrieš na mapu nosného systému, ten by do systému pridával presne tieto trasy, čiže má svoju logiku a je navrhnutý pomerne dobre (aspoň v CMO)" - znova opakujem, toto nerieši v prvej etape ani Tvoj light rail shuttle. Električková rýchlodráha takisto v ďalšej fáze počíta s budovaním okruhu v trase Šaf. nám. - stanica - Trnavské mýto. Ak neveríš realizácii, čudujem sa, že veríš realizácii Tvojho systému. S návrhom trasovania v CMO súhlasím.
A na záver, ešte dva citáty z Tvojho príspevku:
"Práve preto, že podzemný systém by bol v prvej etape iba provizóriom, existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca" a "a trasovanie je dlhodobo stabilizované, nie je dôvod, aby sa realizovali provizóriá."
- je mi jasné, že ako si to myslel, ale dobre to vyznelo
Ale aj tak, ak berieš električkové provizórium ako zlé, prečo neberieš ako zlé "light rail shuttle" provizórium? Oboje sa môže zvrhnúť do veľmi dlhého provizória, to light rail shuttle navyše aj do drahšieho.
Vševedko samofandivý