A ešte by som sa vrátil k tomu nákupu nových vozov.
Z môjho osobného pohľadu by som to videl takto.
DPB má tri základné požiadavky na nové autobusy. (aspoň takto bolo prezentované) Nízkopodlažnosť, pohon na stalčený zemný plyn a schopnosť výrobcu dodávať aj 15metrové vozidlá. (Akokoľvek sa vám 15 metrové vozidlá nelúbia, to teraz nechcem riešiť)
Tieto podmeinky v súčasnosti spĺňajú relevantní dodávatelia ako: Mercedes, MAN a už aj Solaris. (Ževraj práve kvôli nám)
Mercedes je na nás drahý a zrejme aj MAN. Teda ostáva nám len ten Solaris.
Ak by sa tomu mali prispôsobiť aj dodávky trolejbusov dodávky trolembusov by mal podľa mňa zabezpečovať výrobca Trolina. Bolo by to logické hlavne čo sa úspor náhradných dielov týka, (ale aj napríklad jednotnosti vozového parku ako imidžu DPB.) Samozrejme, že autobus sa od trolejbusu zásadne odlišuje, ale určite by tá úspora bola v porovnaní s rozdielnymi typmi autobusov a trolejbusov.
Z môjho osobného pohľadu by som to videl takto.
DPB má tri základné požiadavky na nové autobusy. (aspoň takto bolo prezentované) Nízkopodlažnosť, pohon na stalčený zemný plyn a schopnosť výrobcu dodávať aj 15metrové vozidlá. (Akokoľvek sa vám 15 metrové vozidlá nelúbia, to teraz nechcem riešiť)
Tieto podmeinky v súčasnosti spĺňajú relevantní dodávatelia ako: Mercedes, MAN a už aj Solaris. (Ževraj práve kvôli nám)
Mercedes je na nás drahý a zrejme aj MAN. Teda ostáva nám len ten Solaris.
Ak by sa tomu mali prispôsobiť aj dodávky trolejbusov dodávky trolembusov by mal podľa mňa zabezpečovať výrobca Trolina. Bolo by to logické hlavne čo sa úspor náhradných dielov týka, (ale aj napríklad jednotnosti vozového parku ako imidžu DPB.) Samozrejme, že autobus sa od trolejbusu zásadne odlišuje, ale určite by tá úspora bola v porovnaní s rozdielnymi typmi autobusov a trolejbusov.
Pri trolejbusoch sa nájdu aj staršie aj mladšie.
Peon
TESCO BUS NA ZLATÉ PIESKY
Dnes poobede som išiel tým Tesco busom na Zlaté piesky, premávajú 2 Karosy. Jedna staršia, čo sa podobá na nejaký diaľkový, resp. zájazdový bus (tou som nešiel), a klasická mestská Karosa podobná Avion busu Petržalka.
Náter má samozrejme na Shopping Palace, no na mnohých miestach sú natreté čiastočne aj okná, a preto je zle vidieť von. Zaujímavé, že za vodičom je umiestnená reklama na zajtrajšie benefičné podujatie na korčuliach v Avion Shopping Parku ?
TRASA NA ZLATÉ PIESKY
Pod Novým Mostom začína pravdepodobne na výstupišti busov (nešiel som tak). Po SPS ide ako linka č. 53, pri Soravia Interier však zatočí doprava (má tam zastávku s klasickým označníkom DPB) a okolo Europa Mobel prejde do Tesca. Naspäť ide rovnako.
Europa Mobel je na mieste bývalej obchodnej pasáže (pôvodne tam bola Billa a iné obchody). Je to taká hala s nábytkom, vchod je len jeden, ostatné otváracie dvere, čo tam zostali po bývalých obchodoch sú natrvalo zatvorené.
Cestou na Zlaté piesky vodič otváral len predné dvere určené na nástup, ostatné určené na výstup neotváral. Niektorí to aj napriek tomu využili len na prepravu medzi jednotlivými zastávkami. Vodič aj upozorňoval: "Pani, toto nie je mestská doprava"! Potom to už vzdal.
Cestou späť otváral len stredné a zadné dvere, na zastávke Trnavská takmer privrel pána, ktorý tam nastúpil a odviezol sa na Račko ? Keďže v oboch smeroch bolo málo cestujúcich, podľa mňa by sa nič nestalo, keby sa mohli cestujúci oficiálne prepravovať aj medzi jednotlivými zastávkami.