A čo tak meniť rozchod postupne - najprv postaviť trať v Petržalke na normálnom rozchode a v meste cez Štúrovu, Jesenského, Mostovú a Vajanského nábr. pridať tretiu koľajnicu, aby sa tu tie normálnerozchodné petržalské súpravy mohli otáčať. Na existujúcich tratiach pokračovať tak, že by sa pridala tretia koľajnica a vozidlá by sa dali prerábať postupne.
Takto by sa dal postupne meniť rozchod bez zastavenia premávky, maximálne s krátkodobými výlukami na výmenu výhybiek, ale to by sa dalo robiť aj v noci.
Uznávam, bolo by to drahšie, ale zase by sa to dalo robiť postupne, takže by to nebolo naraz tak veľa.
Čo sa tak inšpirovať v Liberci - www.dpml.cz a http://www.regiotram-nisa.cz/ce-rtn.php
Takto by sa dal postupne meniť rozchod bez zastavenia premávky, maximálne s krátkodobými výlukami na výmenu výhybiek, ale to by sa dalo robiť aj v noci.
Uznávam, bolo by to drahšie, ale zase by sa to dalo robiť postupne, takže by to nebolo naraz tak veľa.
Čo sa tak inšpirovať v Liberci - www.dpml.cz a http://www.regiotram-nisa.cz/ce-rtn.php
si
Otazka co by to stalo je dost siroka a zavisi d toho ako by sa to robilo (a taktiez kde by sa ten kilometer ktory chces vediet nachadzal). Pokial by sa robila kompletnaq rekonstrukcia zvrsku tak cena je rovnaka ako ked sa to robi na 1000ku; len prestavba existujuceho zvrsku by na niektorych usekoch bola jednoducha (posunutie kolajnic na otvorenom zvrsku); na druhej strane tym ale potom neodstranis chyby ktore sa na tratiach nachadzaju dnes.
Okrem nakladov na zmenu rozchodu trate nesmies zabudnut priratat naklady na zmenu podvozkov vozidiel.