Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jonny #41833:
Aj keď s Tebou väčšinou nesúhlasím, myslím úprimne, že by bola škoda, keby si prestal prispievať. Ja som bol pred desiatimi rokmi tiež za metro, ale zistil som že aj MHD je "umenie možného"...

Myslím, že električka do Petržalky by sa nemusela prerábať na metro, radšej by som videl železničné prepojenie Petržalka - centrum pod Dunajom. Podľa mňa bude stúpať význam prímestskej dopravy - počet obyvaťeľov BA asi veľmi stúpať nebude, ale pozrite sa na dediny a mestá v okolí 30 km (Aj AT a HU).
Poznám x ludí, ktorí na toto električkofilné fórum prestali prispievať z jednoduchého dôvodu. Nehovorím, že všetci, ale je tu istá skupinka ludí (nebudem menovať), ktorí budú vždy negovat jednu trakciu a električka bude za každých okolností najlepšia. Nech sa páči, ja vám názor neberiem, ale na túto tému sa s vami baviť je ako bojovať proti veterným mlynom, z ďaleka to nepripomína konštruktívnu debatu ?Mne sa tu zdá skôr vtipná určitá skupinka ludí, oni vedia presne ktorí z tohto fóra spravili uzavretú spoločnosť, ktorá sa hrá na najväčších odborníkov a je to dost komické a v konečnom dôsledku to dopadne raz tak, že tu nikto okrem vás prispievat nebude. Stačí si len porovnat počet prispievatelov dáky čas späť.
Reakcia na: Papyr #41827:
máš pravdu, ked mi to povie 9 ludí, tak mi je jasné, že je tu väčšina ludi električkofilov..............
Jonny: Nech tu v debate neomieľame stále to isté, skús mi, prosím, napísať Tvoju predstavu budovania nosného systému v Bratislave. Zaujímalo by ma najmä nasledovné:
a.) etapizácia výstavby (napr. 1. etapa Janíkov dvor- Trnavské mýto, obdobie výstavby etapy, približná cena v Sk)
b.) popis trás NS v cieľovom stave pre určitý rok (napr. 2030, vyplýva z bodu a.), intervaly jednotlivých trás NS (špička, sedlo, víkend), kapacity súprav => prepravná kapacita
c.) doplnková doprava - predstavuješ si ju len ako zvoz k NS, alebo bude slúžiť v určitých smeroch ako nosný systém (napr. západná časť Petržalky - centrum, resp. východná časť Petržalky - Ružinov), aká bude v prípade druhej možnosti jej prepravná kapacita?
d.) aký bude demografický vývoj Bratislavy v najbližších 30 rokoch? Koľko obyvateľov bude mať BA v roku 2020, koľko v 2030?

Ďakujem
Jonny: Manila, vravi Ti to cosi? CKD DS, RT8D5, uz si videl take? Tiez sa to nazyva METRO, jazdi to v zdvojenych supravach 30300+30300mm dlhych, obsaditelnost 250+250 a jazdit to vie ako v tuneli, tak aj po estakade a aj povrchovo. Adresu webu sice neviem, ale skus nejaky google apod, tam sa to iste kdesi zjavi.
ja som sice ani nenapisal, ani nepovedal o ziadnom oslovi vobec nic, ale toto este nevylucuje moznost, ze si to myslim... Ale ak sa Jonny bude i nadalej prejavovat so svojimi slaboduchymi argumentami, tak ma len v uz jestvujucej myslienke utvrdi a asi skusim aj prejav pisomny 🙂 😉 😃
Reakcia na: Jonny #41781:
Ak by mali skoro vsetci sediet, tak realny interval pre celu raciansku radialu je 5 minut, teda 15 na jednu linku. Vcera som isiel v case najvacsieho vikendoveho naporu a bez problemov som sa zmestil do kacice, netlacil som sa a ani som nestal na schodoch. Velmi by ma zaujimalo, odkial beries tie cisla, ked prax je trosku ina. Asi za naplnenu elektricku povazujes to, ked vsetci sedia a nikto nestoji.

Brno je o dost mensie? A na to si ako prisiel? Dufam, ze po Papyrovom porovnani ti je to uz jasne 🙂 Takze opat ti mozem napisat len to, ze sa chod povozit linkou 8 do Brna 😛

Ako si prisiel na to, ze 100 mld nestoji usek Janikov dvor - TM? Tunel pod Dunajom budu hrabat zadarmo krtkovia alebo kto?

A "inak OK?" Ked inak OK - t.j. ze si zobral moj argument, ze sa metro robilo pre 700-tisicovu az milionovu Bratislavu, kde bude mat auto len par ludi - tak potom automaticky negujes vsetky tvoje dalsie argumenty.

Re #41798 Jonny: O 30-40 rokov? Pred 30-40 rokmi sa hovorilo, ze BA bude mat milion obyvatelov. A kde je ten milion teraz? Takto isto mi mozes aj ty tvrdit, ze BA bude mat za 30-40 rokov milion obyvatelov a neuverim ti ani slovo. Staci si pozriet ako sa menil pocet obyvatelov BA za poslednych 10 rokov...
Reakcia na: Jonny #41825:
Ak mi povie jeden clovek, ze som osol, nemusim na to dbat. Ak mi to povedia dvaja, je cas sa nad sebou zamysliet. A ak traja, je cas nieco na sebe zmenit. Tebe to povedalo 9 ludi, opakovane, a nezmenilo sa nic.
Reakcia na: Jonny #41818:
Mily Jonny. Uz som tu raz tuto rovnicu pouzil, ale prepravna kapacita trate rovna sa kapacita 1 supravy krat interval.

Comu z tejto rovnice si neporozumel? Ked mam vecer nizky dopyt po doprave, znizuje sa mi prepravna kapacita trate. Pri zachovanej kapacite supravy (metro=vysoka kapacita supravy) sa LOGICKY predlzi interval! Takze nie "Teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné", ale je to NUTNE! K tym 25-30 minutam intervalu VECER sa takto dopracujes!

Druha moznost je vykaslat sa na celkovu prepravnu kapacitu a jazdit v kratkom intervale s kapacitnymi supravami, ktore ale budu prazdne a ich premavka bude vela stat. Takto to robi Praha, ktora si postavila metro do uplnych riti.

Je sice pekne, ze Prahe zavidis jej metro, ale ty sa s nim nemusis vozit. Ja ano.
Reakcia na: BMko #41823:
A mám pocit, že skôr ty si úchylný električkofil ?
Reakcia na: BMko #41823:
Kolko vlkov máš v Lille, Helsinkách, Toulouse, Rennes, Catania, Ženeva, Norimberg???A podaktoré z nich majú ovela menej vlkov ako BA............
Metrofilny džoni: uz ma nebavi citat tie tvoje metrofilne uchylnosti, s ktorymi nas tu chces zavadzat. Knihu ktoru som ti odporucil si asi ani nevidel. Tak jemne ti nasepkam, ze rec o metre zacni v ba zacni vraviet a pisat ked bude mat blava viac vlkov ako milion.
amos: prevadzkova rychlost elektriciek podla d1/1 je 50km/h. Na rychlodrahe sa uvazuje az 70km/h.
Reakcia na: Jozef #41813:

Zmeň si nick na iný, lebo jeden Jozef tu už pred tebou je.
Reakcia na: Ámos Keynes #41819:
"Okrem iného Praha je na druhom mieste čo sa veľkosti električkovej siete týka" Prosím, mohol by si mi sem napísať zdroj odkial si to čerpal? Fakt, vážne, to by ma zaujímalo, lebo ja mám iné údaje
Reakcia na: Jonny #41818:

1. odsek: Je jedno ako sú jednotlivé úseky liniek metra vyťažené. Prosím nezabúdaj, že Bratislava má 430.000 obyvateľov na 368km štvorcových, Praha 1,2 milóna obyvateľov na 420km štvorcových. jednoducho tie súpravy by si pri intervale 2,5 minúty nenaplnil, vozili by vzduch a interal by sa v špičke musel upraviť na dobrých 8 - 9 minút. Večer by to bolo aj 25 minút. A nie, že "teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné". Štastné to nie je pre teba, lebo to vyvracia potrebu Metra v Bratislave. Prepravná kapacita osoby/hodinu sa vždy používala neviem prečo by sa mal začať používať iný údaj, len aby to vyhovovalo metrofilom. ráno je istý dopyt na prepravu cestujúcich za hodinu a tak musíš aj rátať pri výstavbe dopravných systémov. Nie že dopyt je 22.000 ľudí ale DPB dokáže prepraviť až 51.000 ľudí. Super a voziť budeme vzduch.

2. odsek: Áno po semafor na Šafku. Ale na to Šafko sa ja električkou dostanem v roku 2008. Ty sa tam metrom dostaneš v roku 2025. A v roku 2025 má byť nosný systém na báze električiek po celom meste v takom či podobnom variante ako v Petržalke. Pri tvojej predstave sa dostanem v roku 2025 na Kamenné námestie a potom budem musieť prestúpiť na tú tebou omielanú pomalú električku.

3. odsek. Prosím rozlišuj medzi Prahou a Bratislavou. Na rozdiel od Bratislavy je metro v Prahe využívané. C-čko je ráno narvané. Okrem iného Praha je na druhom mieste čo sa veľkosti električkovej siete týka. Takisto ti tu bolo povedané, že v roku 1974 kedy sa spojazdnil prvý úsek Prahe moc obyvateľov nepribudlo. A tiež na Barandov stavali električku a nie metro.
Reakcia na: Ámos Keynes #41814:
Neviem kto tu čím trpí, ale pochybujem o tvojich číslach na celom úseku. Totižto nie všetky stanice a úseky liniek v Prahe sú rovnako vyťažené, príkladov by bolo vela či už na linke A, B alebo C. Rozlišuj čas a úsek. Teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné.

"Premávková rýchlosť navrhovanej električky a metra by bola rovnaká!!!" Toto je tiež zavádzajúce, pretože by to bolo iba na časti úseku po semafór na Šafku. Kedže to má byt napojené na povrchovu električkovú trat v centre tak nemôžeš také čosi napísať, to nie je pravda.

Mimochodom mal by si íst do Dopravného podniku Praha a poučiť ich s tvojími čislami a rentabilnosťou metra a možno stopnú stavbu úseku IV.C2 a budú si hlavu trieskat do steny prečo vôbec predlžovali metro zo Smíchovského nádraži, prečo stavali stanice ako napríklad Radlická atd, atd....a dalo by sa pokračovat na všetkých úsekoch a taký gól ako stanica Kolbenova pod. už ani spomínat nebudem.
Mne sa pražské metro páči a fandím dalšiemu rozširovaniu ako hocičomu čo sa točí okolo MHD hocikde inde. Chcem ti len ukázať, že treba brat veci zo širšia a nebrat veci čiernobielo. Treba niekedy mysliet dopredu. Ak by sa budovalo metro v Prahe podla tvojich kritérii tak by bolo v Prahe omnoho menej km tratí metra. (zato asi viac električkových tratí ) ?
Reakcia na: Jonny #41809:
A ešte jedno. Ak tá presklená stena je dosť nepravdepodobná, tak potom to tvoje metro stavať nemôžeme. Totiž posledne navrhovaný systém, na ktorý bola dokonca podpísaná aj nejaká predbežná zmluva presne s takýmto riešením uvažovala. Tá stena je kvôli samovrahom a tomu, že vlaky by boli bez vodiča.
Reakcia na: Jonny #41812:
Premávková rýchlosť navrhovanej električky a metra by bola rovnaká!!!!
Už dnes L4 medzi zástavkami Odborárska - Zlaté piesky dosahuje priemernú premávkovú rýchlosť viac ako 28km/hod a to električky môžu jazdiť maximálne len 55km/hod a musia stáť na križovatkách. Pokiaľ si dobre pamätám, tak pražké metro má priemernú premávkovú rýchlosť 37km/hod. Pražáci by mohli dať presný údaj.
Jonny #41812: ich maximalna rychlost je rovnaka. Metro ma priemernu rychlost do 40 km/h, elina 30 km/h. V centre sa bez zakopania neda vela urobit, ale na radialach zdaleka nie su vycerpane vsetky moznosti.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.