Reakcia na: d3k0 #41777:
OK, pozri sa na to z druhej strany:1.Nemiešaj sem Brno, ktoré je o dosť menšie
2.Nespomínaj 100 mld, pretože keby aj by to malo tolko stat nebude to jednorazova platba (ani v Prahe nepostavili metro naraz ale postupne, žiadne mesto nemá na to aby naraz dalo 100 mld - myslím mestá v rámci stredoeurópskeho regiónu)
3.Prvý úsek by mohol byt Janíkov Dvor-Trnavské mýto (to 100 mld určite nestojí) a postupne by sa mohol predlžovať. Vyriešilo by to petržalský problém a čiatočne problém rýchlosti prepravy v centre mesta.
4.Ak sa postaví rýchlodráha tak na metro už môžem asi uplne zabudnut.Ak by sa mala dávať elina pod povrch, čo si myslíš ??? Jasné, že by som bol za, ale je tu velké ale voči ktorému som pesimista: na finančnú situáciu v BA sa mi to zdá trochu moc zrepasovať Starý most za takmer 1mld a potom v "dohladnej" dobe začat razit tunel popod Dunaj. Dopadne to tak, že skonštatujú že most je OK bla bla bla
Ak by v 1. fáze začali razit tunel popod Dunaj a 1. fáza by bola ukončená v podzemí na Šafku nič nepoviem. Proste ak čakáš, že 2. fáza popod Dunaj sa urobí v dohladnom čase tak smola. Z mostového prechodu ostane trvalé provizórium. Preto som za metro, lebo tam by sa nedalo o inej variante ako podzemnej v centre špekulovat.
Inak OK
d3k0
52 a 54: Zober si to logicky - aky interval das zlucenej linke 52+54? 10-minutovy interval 52ky? V tom pripade to bude chodit na useku Vychodne - ZST Vajnory takmer prazdne. 40-minutovy interval 54ky? V useku Cachticka - Vychodne sa tam nezmestia ludia. Kompromis? Dostanes obe negativa naraz. A to nehovorim o tom, ze 52ka v sedle nepremava. Ak by premavala, boli by to zbytocne vyhodene peniaze, lebo busy by chodili poloprazdne. Ale nic nebrani starostke Vajnor a starostovi Race, aby si zaplatili tento luxus pre svojich volicov, skus lobovat u nich
Co sa tyka metra, tak rozdiel je v tom, ze zatial co niektori este stale snivaju o metre (tak ako sme my snivali pred 10 rokmi a ini pred 20 rokmi a zakladatelia tejto myslienky pred 30 rokmi), tak my sme uz pochopili, ze ak tu naozaj nieco kapacitne chceme mat skor ako umrieme, tak to metro urcite nebude. Metro je super vec, ale tomuto mestu nikdy 100 miliard z neba nespadne, aby ho postavilo. Okrem toho mne osobne sa zda byt chore, ak napr. metro do Dubravky ma kopirovat elektrickovu trat (az na niektore useky) a byt zakopane pod nou. A na zaver - pri planovani metra sa ratalo, ze v roku 2000 bude mat Bratislava cca. 700 000 az 1 000 000 obyvatelov. To sa uvadzal ako jeden z dovodov stavby metra. A kolko ma BA obyvatelov dnes, haa? A ani v buducnosti ich tolko mat nebude. Odporucam ti povozit sa elektrickou v Brne (linka