Koladovo puzzle
(27.01.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I; Soňa Pacherová)
Magistrátny Don Quijote sa bratislavskú rýchlodráhu chystá pozliepať po kúskoch. Zoženie peniaze, urobí kilometrík. Za ďalšie pridá druhý. Stavať bude ponad Dunaj, s úzkym rozchodom. Ale ak on či jeho následníci neskôr opäť nájdu nejaké bubáky, ísť pod rieku a rozšíriť koľajnice nebude nemožné. V centre mesta spočiatku trať tiež nepôjde pod zem, ale ak by to raz financie dovolili, dá sa to. Možno aj namiesto rýchlovozňov budú najprv jazdiť iba tie staré. Keď zarobíme, kúpime nové. Alebo aj nie. Veď s čarom dočasnosti máme skúsenosti... Ak by Kolada nebol taký tvrdošijný, podľa vzoru svojich predchodcov by vybudoval veľké nič. Ak sa nevzdá, no ani radní, ani štát ho nepodporia, postaví zrejme zase iba obyčajnú električku do Petržalky. Presne takú, ktorej koľaje sme ani nie pred polstoročím zo Starého mosta z rozmaru vytrhali.
(27.01.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I; Soňa Pacherová)
Magistrátny Don Quijote sa bratislavskú rýchlodráhu chystá pozliepať po kúskoch. Zoženie peniaze, urobí kilometrík. Za ďalšie pridá druhý. Stavať bude ponad Dunaj, s úzkym rozchodom. Ale ak on či jeho následníci neskôr opäť nájdu nejaké bubáky, ísť pod rieku a rozšíriť koľajnice nebude nemožné. V centre mesta spočiatku trať tiež nepôjde pod zem, ale ak by to raz financie dovolili, dá sa to. Možno aj namiesto rýchlovozňov budú najprv jazdiť iba tie staré. Keď zarobíme, kúpime nové. Alebo aj nie. Veď s čarom dočasnosti máme skúsenosti... Ak by Kolada nebol taký tvrdošijný, podľa vzoru svojich predchodcov by vybudoval veľké nič. Ak sa nevzdá, no ani radní, ani štát ho nepodporia, postaví zrejme zase iba obyčajnú električku do Petržalky. Presne takú, ktorej koľaje sme ani nie pred polstoročím zo Starého mosta z rozmaru vytrhali.

Vrtacik
(26.01.2005; Večerník; s. 5; Matej Novák)
Po zrušení štátnej účelovej dotácie hrozí kríza verejnej dopravy. Jediný akcionár Dopravného podniku Bratislava, a. s. - hlavné mesto - zadalo v priebehu novembra a decembra minulého roku vypracovanie viacerých auditov podniku. Spracované podklady reálneho stavu DPB, rozbor nákladov, plánov financovania a rozpočtu chce mesto využiť pri ozdravení mestskej hromadnej dopravy.
Je nám jasné, že dopravný podnik je podvyživený a vozový park nevyhnutne potrebuje razantnú obnovu," povedal primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Mestské zastupiteľstvo nechce odďaľovať riešenie krízového stavu, ale pred sanáciou a rozvojom MHD chcelo mať k dispozícii nezávislé analýzy. Dopravný podnik si dal vypracovať tri samostatné audity, ktoré robili špecializované firmy z Prahy, Ostravy a Bratislavy. "Všetky spoločnosti majú skúsenosti z realizácie podobných auditov v dopravných podnikoch v Prahe, Brne, Ostrave, či Liberci," uviedol A. Ďurkovský. Už v pondelok 27. januára na rokovanie mestského zastupiteľstva predloží námestník primátora Karol Kolada návrh opatrení na zvýšenie efektívnosti činnosti DPB v tomto roku. "Medzi opatreniami sú aj redukcie v pláne nákladov a výnosov podniku, v oblasti ľudských zdrojov, tarifnej oblasti a oblasti prevádzky techniky," vysvetlil Milan Vajda, hovorca primátora Bratislavy.