Reakcia na: Ámos Keynes #40172:
Tu nejde o 800 000, ale o tu černotu. Jeden príklad za všetky. Plynofikovanie autobusov: bol tender a vybrali drachšieho, že by službička bratrancovi ??? Takejto špiny je dost, a inak tie dotacie od štátu už nebudu, a pochybujem, že BA dá tolko penazí, skor pojdu cestou, aby cestujuci platili viac a viac za vykrytie strát a do modernizacie pjde mnimum. To, že z uveru pojdu prostriedky na vozový park je dobré, ale to je taká jednorázovka, tu by sa malo zaviesť systémove riešenie. Napríklad Ostrava, oni nemali hned nevim kolko na nový vozový prak, ale majú pravidlo, že na vozový prak dáme určite každý rok dáke prostriedky, dajme tomu, kupia každý rok tri busy a zopár zgeneralkuju, nie naraz, postupne, každý rok dačo, ale má to systém, istota, že každý rok dačo.........
Ámos Keynes
Na základe jedného vodiča nemôžeš hádzať všetkých do jedného vreca. V každom prípade DPB by sa mal postarať o dostatočné technické znalosti vodičov a samozrejme aj dispečerov, aby nebolo nutné zakaždým volať vrchárov ako som minule počul z jednej príhody.
Ad 1. Dá sa len súhlasiť.
Ad 2. Nemyslím, že zvyšovanie straty by bolo dobrým krokom, skôr snahou o nápravu úrovne MHD výšku cestovného obhájiť.
Ad 4. Verím ti. A aj keď sa človek poháda s priateľkou, dokážem byť na zákazníkov v práci prívetivý. Aj keď nie je to ľahké.
Ad 3. S obnovou vozidlového parku sa dá len súhlasiť.
Čo sa dotácií týka úrobme si malý exkurz do čísiel. (moje obľúbené ☺ )
Dotácie ŠR + RM:
2003: 1,351mld. - tržby : 940mil.
2004: 1,446mld. - nepoznám údaj, skrz rast DPH, ale aj cestovného rátal by som rovnako
2005: 1,483mld. - nepredpokladám nárast cestujúcich takže tiež 940mil.
Podiel dotácií a tržieb:
2003: 58% (dot.) : 42% (tržby)
2004: 60,5% : 39,5%
2005: 61% : 39%
Rast dotácií v porovnaní s inláciou:
2004: infl: 5,9%(dosť zavádzajúce čísielko, lebo je tam zarátaná aj deflácia cien potravín, ale lepiše nemám), percentuálny rast dotácií oproti roku 2003: 7%
2005: infl: odhad pod 4%(rátajme 4%) pecentuálny rast dotácií oproti roku 2004: 2,5%
Ak sa človek na tie čísla pozrie, aj keď zdôrazňujem, že môžu byť skreslené, o niečom hovoria a ja osobne si myslím, že v prvorade hovoria o veľkých vnútorných rezervách DPB. Lebo ak niekto pri 700miliónových mzdových nákladoch a 2,2miliardových výnosoch nevie nájsť peniaze na zopár busov a trolov, tak je buď imbecil alebo tunelár. ?