Veď hej, len mi je to stále k nepochopeniu asi preto, že som sa o vlaky nikdy nezujímal a tobôž nie o prácu výpravcov,... Vlastne stala sa tam niekedy nehoda, ktorú by zapríčinilo práve to, že perón je v zákrute?
Ámos: ako cestujúcemu Ti môže byť šumafuk, či je vlak v zákrute alebo trebárs v osmičke, ale tým, ktorí bdejú nad Tvojou BEZPEČNOSŤOU to jedno nie je. Pochop to. Alebo sa tam jedného dňa vyber a nevzdiaľ sa od výpravcu viac ako na dva kroky a potom určite pochopíš.
Ježiš čo máte s tou zákrutou, 100 rokov sa tak jazdí a ide to. Ja viem že je to istý problém, ale kvôli jednému problému nebudem sťahovať celú stanicu. Nebudme jak v Brne.
Asi som neni až taký fanda vlakov, keď v tomto vám nerozumiem. Ako cestujúcemu mi nikdy nevadilo, že vlak je v zákrute.
Čo ja viem, veď:
peši do 10 minút: MFin , úrad vlády, MZah.V SR, MDPaT, Slov. Radio,
MHD do 10 minút: Kramáre(bohužial nie priamo trolom), Prezident, historické centrum so všetkým čo na ňom je, ASMN a iné.
Hádam už bližšie aj v ohľade na hluk byť nemohla.
Nie 138 parkovacích miest bude podzemí a 13 poschodí bude mať v nadzemí. Pozri aj http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/02.html a ak sa ti chce stiahni aj pdf a uvidíš ako to bude vyzerať z rôznych ulhov.
Hlavná stanica bola a dodnes je nevhodne situovaná predovšetkým preto, že je na okraji centra. Akýkoľvek posun smerom k Vinohradom do rovnej by ju od centra ešte viac vzdialil.
Mira: nenechaj sa oklamat! Glajze pred VUBkou su pozostatok rozsiahleho vleckoveho systemu, ktory bol prave tym oblukom pripojeny k zst. Nivy (ex Nove Mesto). Len to si uz chlapcekovia nepamätaju a tak fantaziruju o tom co by bolo keby. Trat z Komarna viedla po Trnavskej-Metodovej-Vuka Karadzica a ustila do presne opacneho zhlavia rovnakej stanice povedla depa
BRATISLAVA - Hlavné mesto bude v roku 2005 hospodáriť s takmer šiestimi miliardami korún. Približne dve tretiny tejto sumy použije na chod samosprávy, mestskú dopravu a políciu, školstvo, sociálnu pomoc a ďalšie bežné výdavky. Zo zvyšnej tretiny bude financovať kapitálové výdavky, napríklad rekonštrukcie budov a ciest, nákup strojov, zariadení a dopravných prostriedkov, budovanie bytových nadstavieb a podobne.
Najväčšiu sumu v príjmovej časti rozpočtu - viac ako tri miliardy korún - predstavujú dane. Granty a transfery zo štátneho rozpočtu, od mestských častí, darcov a sponzorov dosiahnu bezmála jednu miliardu korún. Nedaňové príjmy, napríklad z predaja a prenájmov budov a pozemkov, z dividend, prijaté úroky z vkladov, za administratívne a iné poplatky sú naplánované vo výške 640 miliónov korún. S plánovanou výškou prostriedkov pre oblasť kultúry bol včera nespokojný šéf komisie kultúry Ladislav Snopko. "Treba investovať do bezpečnostného systému v depozitoch Mestskej galérie, málo peňazí je na údržbu a prevádzku mestských fontán," pripomenul. Jeho návrhy sa stretli u poslancov s pochopením. Neuspel však predseda bezpečnostnej komisie Ján Langoš, ktorý žiadal zvýšiť mzdy mestských policajtov o 500 korún.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi bude možné zo schváleného rozpočtu výrazne viac investovať do rozvojových programov.
A to aj vďaka vyše trojmiliardovému úveru, ktorý mesto prijalo práve v týchto dňoch. Medzi ťažiskovými úlohami sú v roku 2005 Most Košická, skvalitňovanie dopravy zamerané na výstavbu a rekonštrukciu ciest a ochrana a bezpečnosť obyvateľov. Pokračovať sa bude v modernizácii električiek, trolejbusov a autobusov mestskej dopravy. V sociálnej oblasti sa mesto venuje najmä výstavbe pavilónu pre občanov s demenciou Alzheimerovho typu na Hanulovej ulici.
Presne tak, ako som uz spominal, nova hlavna stanica by sa mala postavit medzi dnesnou Hl. st. a Vinohradami a tam by mohla byt vybudovana aj autobusova stanica, elektrickova trat, prestupny terminal MHD a regionalnych liniek...
tie kratsie vlakove supravy by ma inac tiez zaujimalo ktoreho momota su dielom, hlavne pri vlakoch na trati BA - ZA - KE ked v niektorych dnoch sa tam nevedia ludia ani popratat (a na povinne miestenkove vlaky nekupia listok ani tyzden vopred lebo su vypredane), prihodit par voznov k vlaku by sa na nakladoch neak rapidne prejavit nemalo (trocha vyssia spotreba masiny a cistenie + udrzba tych voznov), takto akurat nasieraju ludi a tiez prispievaju k ich odlivu na ine typy dopravy
ale pocul som zeby malo byt muzeum dopravy odrezane od kolajovej siete ZSR; ak ano, tak to povazujem za totalnu kravinu; kedze niektore exponaty su funknce a je ich mozne vytiahnut aj normalne na trat...
Re #39595 Ámos Keynes: filialka miesto hlavnej stanice je chobotina, nevies tam rozumne zaustit vlaky prichadzajuce z trate 110, co je dost vytazeny smer aj v osobnej doprave takze rozbijes moznost jednoducheho prestupu. Dost na pazu pre ludi prechadzajucich mestom je uz aj to, ze autobusova stanica je niekde inde ako hlavna zeleznicna
A nemyslis si, ze by bolo lepsie tu stanicu postavit na inom mieste - medzi dnesnou Hl. st. a Vinohradami? Tam by nebolo vlakove kolajisko v obluku...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK