yale:Za tie peniaze čo DPB dostáva by v Prešove už metro jazdilo.Netreba zabudnúť na to,že na vozokm alebo miestokm je v BA suverénne najvyššia dotácia v SR.
Podla mojho navrhu 23:55 ? A ved ja len navrhujem, aby sa posunuli odchody kvoli tomu, aby pri odjazdoch nevznikal zmatok, chapeme sa? Suhlasim s tebou skoro na 100%, a ani ja nechcem menit to, ze vsetky navzajom sa cakaju. Ale potom nech odchadzaju v rozpati 5 minut po ciselnom poradi a nie teraz, t.j. maximalne chaoticky.
Tak ale toto uz mi neda - nauc sa matiku - chodila by 0:05
Ad odchody: to, ze su vsetky odchody v tu istu minutu je podla mna jedna z najrozumnejsich vlastnosti nocakov (netreba si pamatat kedy co kde odkial kam), len si proste treba ustriehnut ten svoj spoj (cize nepozerat len na prveho co stoji pri oznacniku). Oni su totiz riadene dispecermi, a kedze nocaky de jure nie su nocaky, ale sluzobaky, prepravujuce AJ beznych ludi, tak je vzdy 100%-ne zabezpecena ich prevadzka a prestupova nadvaznost - ked sa jeden omeska, ostatne musia pockat kym pride a ludia z neho prestupia, az potom ich dispeceri pustia, takisto ak ma nejaky poruchu na trati, okamzite tam leti zalozak, preberie ludi, a ostatne vyrazia az po tom, ako sa ten zalozak s ludmi vrati na stanicu. Inymi slovami, nocaky su jedina doprava v BA, na ktoru sa da 100%-ne spolahnut (pretoze vozia aj zamestnancov, a podnik si nemoze dovolit nedoviezt vodicov rano do roboty, alebo vecer z roboty domov).
Tym padom keby si poposuval odchody, tak musis nutne skratit jazdnu dobu, aby sa vsetky stihli vratit na stanicu pred odchodom prveho. Proste davat im rozne odchody je blbost.
Ad precislovanie: Sucasne cislovanie nocakov je snad ich druha najrozumnejsia vlastnost - ked si zoberies Hlavnu stanicu ako geometricky stred, z neho posles luce vsetkymi smermi, zacnes na 12-tich hodinach (cize na sever) a ides proti smeru hodinovych ruciciek, tak podla toho mas ocislovane nocaky (az na par vynimiek - 505 Lamac, Zahorska; 516 a 517 lebo ani nejdu na hl. stanicu a 516 ma navyse 2 smery; a 518 lebo bola pridana neskor).
Zaver: nocaky maju svoju (dost dobre premyslenu) logiku, a zasahy takeho typu ako spominas by len zhorsili situaciu. Samozrejme, dalo by sa uvazovat nad obsluhou niektorych liniek elektrickou trakciou, takisto nad zhustenim intervalov napr. na univerzalnu polhodinu celu noc, ale to posledne je uz zalezitost magistratu a penazi a taxikarskej mafie, ktora sa vsemozne snazi o to, aby mali v noci co najvyssie ksefty, aby co najviac ludi bolo odkazanych na nich. Co myslis, koho zasluhou panuje sucasna situacia v nocnej doprave? (ze v podstate nocaky nejestvuju, len sluzobaky, ktore z dobrej vole vozia aj ne-zamestnancov DPB)
myslim ze to ze vsetky nocaky odchadzaju naraz je to posledne co by ma trapilo takze radsej ako o neakom osuvani odchodov a naslednom precislovavani by sa tu mohlo radsej tlacit do toho aby chodili castejsie a pripadne sa da uvazovat aj nad zmenou linkoveho vedenia (hodit toho viac na elektricku trakciu) ...
Iba v pripade, ze by sa tie odchody menili.. A nehovorim ze to MUSI byt, ale 515-tke, ktora ma azda najdlhsiu trasu, a ktora by chodila o 23:55 namiesto 23:50 by to moc nepomohlo.
SR robí určité pokroky, ale jednak vychádza z nižšej bázy, jednak veľkosť trhu bude vždy hrať v prospech ČR. Rozdiel medzi ekonomikami sa môže pomaly zmenšovať v prípade, ak SR bude pokračovať v reformách a ČR bude pokračovať v pádlovaní dozadu, ak sa jedno z toho zmení, o nejakom dobiehaní nie je ani reči a náskok ČR sa zas môže zvýšiť.
Krok, ktorým sa znížil koeficient podielu príjmov pre Bratislavu je krokom protireformným, teda v konečnom dôsledku SR oslabí, ale je to odraz súčasného zmýšľania Slovákov (vrátane ich politických reprezentácií - a to súčasných koaličných aj opozičných - a bohužiaľ aj vrátane mnohých "užívateľov" Bratislavy).
Nemá zmysel tu tliachať na tému ľavica vs. pravica, ČR vs. SR, na tomto fóre by skôr témou malo byť, či, ako a kedy vôbec MHD v BA má šancu sa zlepšiť.
zase chces nieco precislovavat ? ludia by ta normalne za to zboznovali... dodnes napriklad moji rodicia netusia co kam chodi... (s vynimkou par malo spojov co nam ide pri dome)
JJ, v Cechach rules socdem a zijeme si tu v podstate na dlh. Ale ten bod, kde sa to zlomi a slovenska ucitelka, sestricka, doktor bude brat viac ako ceska ucitelka, sestricka, doktor, je este stale v nedohladne. Az to nastane a na Slovensku sa naozaj bude zit lepsie ako v CR, mozno zaznamename prilev ludi zo zapadu. Teraz zaznamenavame iba odliv.
Preco nam asi ludia hromadne odchadzaju z reformneho raja zvaneho SR, ktory chvali SB i MMF, do tej zadlzenej, socialne demokraticky skorumpovanej CR?
Obzvlaste se mi libi tvoje posledni veta - "Pamatuj, že pár obcí na hranici města Prahy, není zbytek ČR". Snad si to Jan Amos zapamatuje, i kdyz nahradime "Praha" a "CR" slovy "Bratislava" a "SR".
Jinak, v Nemecku stoji sice chleba 50 Kc, ale zas tam maji levnejsi elektroniku. Jsem vcera v Regensburgu koukal. No, jeste 20-30 let a jsme tam.
Tým, že nám stále pribúdajú svetelné križovatky sa už podľa mňa skutočne nebudú môcť dodržiavať cestovné poriadky ?
Ad 26, 27: Prečo práve linku č. 26, ktorá chodí veľmi zriedka a len po Volkswagen nechali prechádzať cez OD Saratov až na Žatevnú a linku č. 27, ktorá chodí častejšie a okrem Volkswagenu obsluhuje aj časť obývanej časti DNV (ŽST DNV) od Saratova úplne odklonili? Naozaj to nemohli spraviť naopak?!
Pamätáte sa, že kedysi premávala linka č. 51 (teraz 27) od OD Saratov až k teraz už bývalej Tesle elektroakustike v Dúbravke? Čo myslíte, uživil by sa tam nejaký spoj aj dnes? Lebo tým smerom k diaľnici je dosť panelákov a ľudia odtiaľ musia ísť pešo k Saratovu, Drobného alebo na konečnú. A tuším sa v tej oblasti plánuje aj nejaká výstavba, neviem.
Ad nočáky #38802: Možno tá 504 neodišla skorej, ale keďže som bol na 1. nástupišti, kde neustále prichádzali busy, nemusel som si ju na 2. nástupišti všimnúť. Nechodila donedávna náhodou na 1. nástupište?
Nebolo by lepšie, keby tie busy išli podľa čísla vždy o minútu neskôr? Napr. 501 03.20 h., 502 03.21 h. a tak ďalej? Najideálnejšie by bolo keby mali 30 - 60 minútové intervaly, ale to sa asi nestane... ?
Zbytočná námaha, Ámosa nepresvedčíš, on totiž týmito svojimi bludmi oklamal sám seba ešte dávno predtým, než sa nimi začal ohánať na diskusií ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus
Ad odchody: to, ze su vsetky odchody v tu istu minutu je podla mna jedna z najrozumnejsich vlastnosti nocakov (netreba si pamatat kedy co kde odkial kam), len si proste treba ustriehnut ten svoj spoj (cize nepozerat len na prveho co stoji pri oznacniku). Oni su totiz riadene dispecermi, a kedze nocaky de jure nie su nocaky, ale sluzobaky, prepravujuce AJ beznych ludi, tak je vzdy 100%-ne zabezpecena ich prevadzka a prestupova nadvaznost - ked sa jeden omeska, ostatne musia pockat kym pride a ludia z neho prestupia, az potom ich dispeceri pustia, takisto ak ma nejaky poruchu na trati, okamzite tam leti zalozak, preberie ludi, a ostatne vyrazia az po tom, ako sa ten zalozak s ludmi vrati na stanicu. Inymi slovami, nocaky su jedina doprava v BA, na ktoru sa da 100%-ne spolahnut (pretoze vozia aj zamestnancov, a podnik si nemoze dovolit nedoviezt vodicov rano do roboty, alebo vecer z roboty domov).
Tym padom keby si poposuval odchody, tak musis nutne skratit jazdnu dobu, aby sa vsetky stihli vratit na stanicu pred odchodom prveho. Proste davat im rozne odchody je blbost.
Ad precislovanie: Sucasne cislovanie nocakov je snad ich druha najrozumnejsia vlastnost - ked si zoberies Hlavnu stanicu ako geometricky stred, z neho posles luce vsetkymi smermi, zacnes na 12-tich hodinach (cize na sever) a ides proti smeru hodinovych ruciciek, tak podla toho mas ocislovane nocaky (az na par vynimiek - 505 Lamac, Zahorska; 516 a 517 lebo ani nejdu na hl. stanicu a 516 ma navyse 2 smery; a 518 lebo bola pridana neskor).
Zaver: nocaky maju svoju (dost dobre premyslenu) logiku, a zasahy takeho typu ako spominas by len zhorsili situaciu. Samozrejme, dalo by sa uvazovat nad obsluhou niektorych liniek elektrickou trakciou, takisto nad zhustenim intervalov napr. na univerzalnu polhodinu celu noc, ale to posledne je uz zalezitost magistratu a penazi a taxikarskej mafie, ktora sa vsemozne snazi o to, aby mali v noci co najvyssie ksefty, aby co najviac ludi bolo odkazanych na nich. Co myslis, koho zasluhou panuje sucasna situacia v nocnej doprave? (ze v podstate nocaky nejestvuju, len sluzobaky, ktore z dobrej vole vozia aj ne-zamestnancov DPB)