Reakcia na: Narkoman #38828:
Neolejnatiem, len som realista. Mam trosku prehlad v tom ako nocaky prichadzaju na stanicu a ako sa kde postavia. Napriklad pocas prveho odchodu je autobus L503 odstaveny hned v predu, pretoze na stanicu dojde ako prvy. Ale ostatne odchody uz stoji cca ako piaty v poradi. Zbytocne by tymto vznikol zmetok.
Kedze si taky mudry, ako by si potom vyriesil to, ze sa niekedy caka napr. na vozidlo ktore meska aj 10 minut? Tiez by si spoje pustal postupne?
Myslim si ze na stanici az taky zmatok nie je. Problemy nastanu vtedy, ak niekto nevie na ktore nastupiste sa ma postavit. Pretoze vsetko odide tak rychlo, ze nez sa spamata, uz je jeho spoj prec.
Taktiez vznika zmatok, ked otvori dvere aj autobus treti v poradi, ale ak stojis pri oznacniku, presuvat sa nemusis, zastavi este raz...
Ano, vsetko by sa dalo ked sa chce, ale naco to zbytocne komplikovat...
Zatial to funguje.
A pokial sa bojis tej megakolony, tak to je to posledne co mi vadi. Ked sa vodici trosku podnazia na jeden cyklus prejde aj 5-6 vozov, takze na 2 cykly je vsetko prec. Problem je skor ked sa vracaju na stanicu...
Beus
Ad odchody: to, ze su vsetky odchody v tu istu minutu je podla mna jedna z najrozumnejsich vlastnosti nocakov (netreba si pamatat kedy co kde odkial kam), len si proste treba ustriehnut ten svoj spoj (cize nepozerat len na prveho co stoji pri oznacniku). Oni su totiz riadene dispecermi, a kedze nocaky de jure nie su nocaky, ale sluzobaky, prepravujuce AJ beznych ludi, tak je vzdy 100%-ne zabezpecena ich prevadzka a prestupova nadvaznost - ked sa jeden omeska, ostatne musia pockat kym pride a ludia z neho prestupia, az potom ich dispeceri pustia, takisto ak ma nejaky poruchu na trati, okamzite tam leti zalozak, preberie ludi, a ostatne vyrazia az po tom, ako sa ten zalozak s ludmi vrati na stanicu. Inymi slovami, nocaky su jedina doprava v BA, na ktoru sa da 100%-ne spolahnut (pretoze vozia aj zamestnancov, a podnik si nemoze dovolit nedoviezt vodicov rano do roboty, alebo vecer z roboty domov).
Tym padom keby si poposuval odchody, tak musis nutne skratit jazdnu dobu, aby sa vsetky stihli vratit na stanicu pred odchodom prveho. Proste davat im rozne odchody je blbost.
Ad precislovanie: Sucasne cislovanie nocakov je snad ich druha najrozumnejsia vlastnost - ked si zoberies Hlavnu stanicu ako geometricky stred, z neho posles luce vsetkymi smermi, zacnes na 12-tich hodinach (cize na sever) a ides proti smeru hodinovych ruciciek, tak podla toho mas ocislovane nocaky (az na par vynimiek - 505 Lamac, Zahorska; 516 a 517 lebo ani nejdu na hl. stanicu a 516 ma navyse 2 smery; a 518 lebo bola pridana neskor).
Zaver: nocaky maju svoju (dost dobre premyslenu) logiku, a zasahy takeho typu ako spominas by len zhorsili situaciu. Samozrejme, dalo by sa uvazovat nad obsluhou niektorych liniek elektrickou trakciou, takisto nad zhustenim intervalov napr. na univerzalnu polhodinu celu noc, ale to posledne je uz zalezitost magistratu a penazi a taxikarskej mafie, ktora sa vsemozne snazi o to, aby mali v noci co najvyssie ksefty, aby co najviac ludi bolo odkazanych na nich. Co myslis, koho zasluhou panuje sucasna situacia v nocnej doprave? (ze v podstate nocaky nejestvuju, len sluzobaky, ktore z dobrej vole vozia aj ne-zamestnancov DPB)