Reakcia na: bigmac #33381:
To mi pripomenulo Polsko. Tam dieta do 4 rokov ma vo vlaku cestovne zadarmo, ale rodicia mu musia "kupit" listok pri pokladni za 0,- Zlotych a ked to nema, tak je povazovane za cestujuceho bez platneho CL. To pre zmenu kvoli tomu, ze PKP takto vzniklu stratu ktosi hradi...
Sarko
Takže informujem, že už došlo ku skúšobnej jazde s T3. Vykonali sme viacero opakovaní s okruhom troch možností:
a) rozbeh - vypnutie reverzu - zastavenie voľnobehom (zastavovanie pri voľnobehu) - zapnutie reverzu - okamžité našlapnutie na jazdu
b) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu pauza cca 2 sekundy a následné našlapnutie na jazdu
c) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu okamžité našlapnutie na brzdu
Výsledky sú nasledovné:
a) po okamžitom našlapnutí na jazdu strelí LS a prúd vyletí na 300A, a to aj po opätovnom našlapnutí
b) po malej pauze a nasledovnom našlapnutí sa nedeje nič, vozidlo plynule naberá na jazdu
c) po okamžitom našlapnutí na brzdu zopnú čeľusťové brzdy, ktoré sa však po našlapnutí na jazdu vypnú
Ďalšími pokusmi sme zistili, že vypnutie reverzu v akejkoľvek rýchlosti a aj zapnutie v akejkoľvek inej rýchlosti (alebo zastavení voľnobehom) nerobí žiadne problémy, pokiaľ k našlapnutiu na jazdu dôjde po malej pauze, cca 1 až 2 sekundy. Pri súčasnom zapnutí reverzu a okamžitom našlapnutí na jazdu sa naopak vždy "ozve" maximálne relé.