Reakcia na: COLOR #32987:
20 sekúnd je na zastavenie, otvorenie dverí, zatvorenie dverí a rozjazd (v priamej, nie niekde v oblúkoch či pri vekslách, kde je rýchlosť obmedzená). Ak by sa dosiahol ideálny stav, že zrušením zastávok by sa nikto nenas..l, neprestal by používať MHD a iba by nastúpil na inej zastávke, čas na výstup a nástup cestujúcich bude v súčte plus mínus rovnaký.Veľmi pekne to napísal(a) Laminátka - MHD je na vozenie ľudí, nie na rýchle poloprázdne jazdy. Ak NDS nebude dobre dostupný, bude nosným iba na papieri. Presunom a čakaním pri prestupoch sa stratí toľko času, že sa úspory rýchlejšou jazdou NDS vytratia.
lubos
Imho bez preriedenia zastavok nedosiahnes vyznamne zvysenie priemernej prevadzkovej rychlosti. Su zastavky, na ktorych by niektore linky proste zastavovat nemuseli. Osobne si myslim, ze na Karlovesko-Dubravskej radiale su zastavky ako "Horne Krcace", "Dolne Krcace", "Karlova Ves", "PKO" obsluhovane zbytocne velkym mnozstvom vozidiel. Prve dve by napriklad mohli byt celodenne na znamenie...
Dalsia vec je upravenie stavajucich trati... Je napr. Krasne ze sa rekonstruovala trat k Iuvente, ale napojenie hore v Karlovej Vsi je velmi prudke. To iste je mozno povedat o oblukoch pri konecnej Karlova Ves. Otvoreny kolajovy zvrsok je sice pekna vec, ale bohuzial pouzitie stavajucich panelov a hlavovych kolajnic na oblukoch z Borskej na Lackovu, zo zastavky Nad luckami po Segnerovu a zo Segnerovej na Jurigovo namestie (a to uz ani nehovorim o obluku pod mostom Lanfranconi) je absolutne nevhodne a v pripade premavky NP vozidiel ako Anitra ci Siemens Combino, ale aj inych su tieto trate NAPROSTO nevyhovujuce. Pri Riviere by bol namiesto dvoch prudkych oblukov s rovinou v strede vhodnejsi miernejsi obluk bez rovinky a jednoznacne bude treba zaviest mazanie okolesnikov alebo kolajnic. PvvS mi spominal, ze v Liberci idu formou betonovych monoblokov, nieco podobne tomu, co sa robilo na Mostovej... to, v kombinacii so zliabkovymi kolajnicami a zmiernenim oblukov by mohlo zvysit kvalitu trati, ako aj zvysit maximalnu povolenu rychlost.