Reakcia na: Matthias #30852:
COLOR: laminatka ti to urcite lepsie vysvetli , ale ked si pamatam tak "interakcia" stareho systemu linkoveho zabezpecovacieho zariadenia prebieha pomocou signalu vysielaneho do kolaji, je to niekolko frekvencii diskretneho spektra, ktore reprezentuju kodovany udaj o stave nasledujuceho tratoveho useku, tak sa prenasa hlavne informacia o povolenej rychlosti, naopak vyskratovanim "predelu" kolaji napajanych cez symetricky transformator (take velke skatule pri trati) napravami supravy sa dava releovemu usekovemu zabezpecovaciemu zariadenu povel napr. k uzavretiu zavor. Cely problem je v tom, ze ak je na masine jednosmerny pulzny menic so sirkovou modulaciou tak moze pracovat iba na niektorych frekvenciach (tusim 33a1/3, 100Hz, atd..) aby svojou cinnostou neznemoznoval (rusil) cinnost zabezpecovacich zariadeni..
Moznostou je aj pricvalat do Univerzitnej kniznice, ale prehrabavat sa tam v zaprasenych archivoch je o nervy. ? ...Tak sa skusam vypytovat mudrych hlav na nete {pokus o nevtieravy prizemny kompliment rychlikovej laminatke so zamerom vyburcovat ho k reakcii ? } Ehm.
). Doma to nemam, ale skusim sa spytat. Ona si nastastei casaky setri ako slzu v oku ?
Matthias
S499.1023: Mal by som taku otazocku, hoci priamo s MHD nesuvisi... ZSSK udajne zvazovala v nedavnej minulosti nakup zopar kusov rakuskych Taurusov r. 1116 na vyrovnavanie vykonov s OBB. Jednym z problemov sa vsak ukazalo byt zabezpecovacie zar., ktore rusilo kolajove obvody. Nemohol by si mi, ako technicky zdatnejsi obcan, vysvetlit co to presnejsie znamena?... Priblizne ako je ten kolajovy obvod zostaveny a ake nasledky ma spominana nekompatibilita zabez. zar.? To ako nefunguju svetla a zavory na priecestiach alebo co? Za odpoved vopred dakujeeem ?