Reply on: Matthias #30852:
Dovolim si nieco tipnut - pretoze pred par tyzdnami som v skole objavil akesi stare vydanie casopisu abc a bola tam stranka venovana nejakym kolajovym obvodom. Co som z toho pochopil bolo, ze pri kazdom semafore je na kolajach dake zariadenie, ktore do zberacieho zariadenia na vlaku, ktore je od kolaji vysoko asi 20cm, vysle istu informaciu - a v kabine rusnovodica je teda tiez nieco ako semafor, s tym rozdielom ze to tam svieti az kym sa signal znovu nezmeni.

(v nemcine IKARUS=Immer Kaputt An Raedern Und Stossdaempfern) :)))
Matthias
S499.1023: Mal by som taku otazocku, hoci priamo s MHD nesuvisi... ZSSK udajne zvazovala v nedavnej minulosti nakup zopar kusov rakuskych Taurusov r. 1116 na vyrovnavanie vykonov s OBB. Jednym z problemov sa vsak ukazalo byt zabezpecovacie zar., ktore rusilo kolajove obvody. Nemohol by si mi, ako technicky zdatnejsi obcan, vysvetlit co to presnejsie znamena?... Priblizne ako je ten kolajovy obvod zostaveny a ake nasledky ma spominana nekompatibilita zabez. zar.? To ako nefunguju svetla a zavory na priecestiach alebo co? Za odpoved vopred dakujeeem ?