na racianskej im bezkonkurencne najdlhsie okrem vykopu BVS trvali vallove kocky po okraji.... pokial by sa neriesili kocky, mohlo to byt (z pohladu pravidelne prechadzajuceho) za cca 1/3 casu hotove
Lebo prenášať veci ako mačka mladé, každé 2 týždne niečo posúvať a podobne je len tak.
Ale ako som vysvetľoval, tu sme na Slovenku. Preasfaltovanie Šancovej pre pár rokmi? Firma to chcela spraviť na 2 etapy za predĺžený víkend. 1 víkend jeden smer, druhý víkend druhý smer cez letné prázdniny. Neprešlo to cez mesto, mohli opravovať max 50mm dlhé kusy 1 pruhu. Tak sa to aj preasfaltovávalo nejak 3/4 roka. Ak sa pýtaš prečo, tak odpoveď je jednoduchá, celý jeden smer by bol odstavený a do/z bočných uličiek by si sa nevedel dostať. Toho sa magistrát zľakol a nič také nebude. Oprava Mostu SNP, čo sa dával nový asfalt? Jedna z firiem, čo súťažila, že to vedia spraviť za 4-5 týždňov, chceli komplet odstaviť najprv jednej smer, že doprava bude vedená v obojsmerne na druhej strane. Že ak to statika mosta nedovoľuje, tak nech tam jazdí len MHD. Keď sa spraví jedenj smer, tak sa prejde na druhý. Neprešlo to, lebo mesto zase pokakané, musí ostať pre každý smer 1 voľný pruh. Takže sme tu mali obmedzenia na 4 mesiace aj cez školský rok, však prečo nie. V zahraničí bežná prax na Slovensku ani náhodou. A takto sa dá ísť ďalej, to isté sa mohlo praktikovať na Račianskej a inde, kde na to boli možnosti. Lebo ak uzavrieš väčší celok na celú širku, vieš robiť rýchlejšie, väčšiu plochu, vieš tam mať pripravené stroje a materiál, robotníci sú viac v bezpečí. A čo je hlavné, máš menej spojov, keďže to vieš asfaltovať na celú šírku naraz a je to lacnejšie. Ale tu to tak nefunguje. Radšej obmedzovať 5x tak dlho ako by sa dalo, lebo sme pokakaný povedať ľudom, že teraz napríklad jeden víked nebudeš vedieť odbočiť niekam. Čo by povedali...
Veď ale hádam tie kroky majú nejakú postupnosť. Nerobia naraz aj prekládky vedení, aj dieru, aj nové konštrukcie. Čiže mohli postupne zatvárať/otvárať nutné časti plochy. Sadráčovú stenu po strop si tiež vymysleli oni, viaceré európske železničné stanice (Lyon, Dortmund...) som videl upravovať len za dvojmetrovým paravanom z OSBčiek, ktorý ľahko zostavíš tam, kde zrovna potrebuješ.
Ale tu nejde len o búracie práce, budú sa stavať aj nové konštrukcie. A to všetko potrebuješ zakryť. Aspoň ja neviem, aké nové konštrukcie a čo s čím bude prepojené a koľko miesta treba. Rekoštrukcie, či prerábky sú strašná pakáreň, je to peklo na zemi.
Pred pár rokmi sme robili rekonštrukciu jednej autobusovej stanice v ČR aj s nástupištiami a plochami. Pôvodný plán, čo sa predostrel bol, že cez letné prázdniny sa budova zavrie, aj 2/3 nástupišť, na zvyšku sa spraví provizórium a v septembri to bude hotové a potom sa dokončí tá 1/3. Neprešlo to, lebo sa tvárili, že stanica sa nesmie zavrieť, čo by na to povedali ľudia. Nakoniec sa to robilo po etapách, rozbombardované to bolo 15 mesiacov, cena sa navýšila o cca 30%, cestujúci pindali, čo to tak trvá, všade bordel a obmedzenia.
Dlhšie by to isto trvalo (už len 2x stavať stavebnú stenu), ale určite 2x dlhšie. Búracie práce a montáž eskalátora určite netrvá rok. Navyše sa tu bavíme o tom, že primárna funkcia (aspoň tohto poschodia) je autobusová stanica, takže jej potreby musia mať prioritu.
Napríklad kým vyrezávajú otvor pre nový eskalátor mohli nechať fungovať celú pôvodnú plochu stanice s tým, že by sa využívali nástupištia na oboch stranách od otočných dverí po miesto výrezu. Lebo najhoršia je práve tá časť pri nástupišti 13, ktoré je to dlhšie (viac zasahuje do nástupného ostrovčeka a zároveň je pri ňom zlom stavebnej steny za ktorou sa bude robiť ten otvor.
A keď budú mať eskalátory hotové, až potom robiť priestor pre Kaufland.
Ráno medzi 7-9 hod sú niektoré spoje zo stanice po príchode vlakov tak plné že ľudia stoja pri dverách ale večer po 20 a cez víkendy doobeda to vozí vzduch, je to také nárazové ako kedy ale zas je pravda že väčšinu dňa chodí poloprázdna.
Tak na L1 sú vhodné vozidla K2
Ale zase nemôžem tvrdiť že L1 chodí vyslovene prázdna... Zo všetkých e liniek má určite najmenej cestujúcich ale žeby vozila vzduch??? Práve preto je aj mimo špičky na intervale 7-8 a nie 5 ako zvyšok siete
Prípadne spraviť to tak že do Petržalky by išli L1 a L3
L3 by mala interval 4/5/5 a v špičke by premávali skrátené spoje v trase Rača- NLŠ medzi riadnymi spojmi
Predĺžená L1 by zhltla možno 5 vozidiel
Takto upravená L3 by zhltla 25 vozidiel ráno pri intervale 4 minúty
Následne skrátená L3 cca 20 vozidiel
Navýšenie výpravy by bolo o cca 9 vozov ale boli by to primárne 32m vlaky takze výprava by bola LTT, až budúci rok keď príde 10ks škodoviek sa bude dať niečo posilniť
Napr. minulú stredu bola jedna K2S na zastávke Centrum smer HLS natrieskaná krátko po 13tej (ešte pred začiatkom posilneného intervalu), ale je to naozaj ako kedy. No maximálne by si ušetril 1-2 vodičov a 1-2 kačice, čo reálne žiadny rozdiel nespraví a akurát sa zhorší ďalšia linka
Zalezi ktory rezim resp cas dňa. No akekolvek posilnenie L3 je uz dost otazne. Len prechod z 2,5min na 2min by zhltol cca 8 vozidiel a to asi neusetris z L1.
Otázka do pléna: nemáte pocit, že L1 je nejak zbytočne predimenzovaná? Ja tam vždy vidím polovicu sedadiel prázdnych. Podľa mňa by sa L1 mala zredukovať a L3 posilniť. Čo vy na to?
Lenže ono to nie je extrémne zúžené na nejakú nevyhnutne krátku dobu. Už to tam pár mesiacov takto je a ďalší takmer rok aj bude. Za mňa jasný fail a dôkaz toho, že ak už chceli ísť do takejto prestavby, mali ju inak naplánovať, ak im aspoň trošičku záleží na cestujúcich.
A vôbec... Pro-cestovateľské riešenie nízkej vyťaženosti nástupíšť by nemalo mať podobu, že k čakacej hale pridáme tretie potraviny a cestujúci nech trpia, ale skôr posunutie steny s točitými dverami vpred tak, aby sa zväčšila "čakacia" hala na úkor pár prvých stání.
Z Trnavy do Bratislavy chodí aj niekoľko diaľkových liniek. Nie sú síce integrované v IDS BK (ani Tatran neni), ale to nemyslím si, že by to potenciálneho cestujúceho odradilo. A tam sme na jazdnej dobe veľmi podobnej vlaku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek
Ale zase nemôžem tvrdiť že L1 chodí vyslovene prázdna... Zo všetkých e liniek má určite najmenej cestujúcich ale žeby vozila vzduch??? Práve preto je aj mimo špičky na intervale 7-8 a nie 5 ako zvyšok siete
Prípadne spraviť to tak že do Petržalky by išli L1 a L3
L3 by mala interval 4/5/5 a v špičke by premávali skrátené spoje v trase Rača- NLŠ medzi riadnymi spojmi
Predĺžená L1 by zhltla možno 5 vozidiel
Takto upravená L3 by zhltla 25 vozidiel ráno pri intervale 4 minúty
Následne skrátená L3 cca 20 vozidiel
Navýšenie výpravy by bolo o cca 9 vozov ale boli by to primárne 32m vlaky takze výprava by bola LTT, až budúci rok keď príde 10ks škodoviek sa bude dať niečo posilniť