Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david11 #254649:
Ja som nikdy nepodporoval myšlineku úrovňovej pomalodráhy v Petržalke. Mohli tam byť viaceré mimoúrovňové križovania. Netvrdím ale, že úrovňové križovania znemožnia dosiahnuť rovnakú rýchlosť. Dá sa to. Ale na úkor plynulosti cestnej dopravy. Ak chceš preferovať električku, musíš ju preferovať voči niečomu inému. To iné automaticky bude viacej obmedzované. Preferencia niečoho funguje na úkor niečoho iného. To treba jasne povedať, že ideme obmedziť autá. Ak ich mesto obmedzí, prosím.
Reakcia na: upravovač fotiek #254648:
Mesto sa rozvíja a s tým by sa mala aj cestná, električková, vlaková infraštruktúra. No tu sa všetko, len odkladá. Pribudla, iba zastávka Vrakuňa. Prípadne sa zvolia lacnejšie alternatívy. napr. teraz úrovňové priecestia v Petržalke aj na silných križovatkách. Pritom vedeli čo to spôsobuje už na Farského. Museli vypnúť aj plnú preferenciu na Šafku.
Reakcia na: david11 #254647:
Na to, že autá pod Prístavným mostom zázračne nesublimujú do vzduchu, sme viacerí poukazovali. R7 zlepšila situáciu v dedinách, kde boli kolóny. Ale že sa niekto rýchlejšie v špičke dostane do centra mesta, je naivná predstava. Bratislava nie je nafukovacia. Zápcha sa len presunula na iné miesto. Do mesta sa za jednotku času viac áut nedostane. Nie som proti výstavbe infraštrukrúy (naopak, obchvaty podporujem), ale bolo by dobré, aby ľudia nemali nereálne očakávania. Do Bratislavy sa proste viac áut nezmestí.
Reakcia na: Valec #254639:
Zlieva sa ti tam 2x R7,2x D1 z Petržalky a 1x D1 od Trnavy. Smer Bajkalská je súvislá zápcha od R7 a do toho sa ti tlačia aj menované pruhy. L98 má v špičke 8 odchodov v hodine. Ak rátam ten tvoj regio tak je to max. 9 spojov. To čo akože ušetrí pod podjazdom si vystojí pred zastávkou Prístavný most.
Neporovnával by som to s pruhom na moste SNP, kde ide bus v každej minúte.
No aj tam sa čaká hneď za mostom aj vyše 5 min. pokiaľ príde po zastávku ráno aj poobede odkedy sa tade obchádza jednopruhové nábrežie.
Mesto navrhovalo obchádzať centrum cez Petržalku no akosi zabudlo tomu prispôsobiť druhé konce. Skončíš v zápche na Apolle alebo v ešte väčšej na Bajkalskej.
Tak sa netreba čudovať plnému nábrežiu pred mostom SNP a omnoho plnšej Staromestskej.
.
.
Reakcia na: Pi3TroS #254643:
Mne robilo pred časom to isté na androide. Skúsil som aplikáciu odinštalovať a znova nainštalovať. Pomohlo. Ak by si to skúsil a nepomohlo by, tak dočasným riešením môže byť sledovanie imhd cez webový prehliadač.
Zdravím, mohol by sa vývojár zamerať na stabilitu aplikácie pre iOS systém, objavujú sa extrémne časté pády aplikácie pri akejkoľvek činnosti a nie je to zrovna prijemné pri hľadaní spoja otvaráť apku na 300 krát aby sa človek niečo dozvedel. Vďaka.
Koľajová brúska momentálne parkuje pri Shellke na Riviére
"VÝLUKA LINKY 60 NA TRNÁVKE ❌🚎
Pre výstavbu trolejbusovej trate Galvaniho budú od pondelka 27.10.2025 na približne 6 týždňov odklonené linky 60 a 65 mimo Trnávku. Náhradnú dopravu zabezpečí presmerovaná linka 96." Na FB DPB. Nenašiel som tu nejaký aktuálny článok o výstavbe? Iba tu výluku na Rádiovej. Budem rád za odkaz alebo presmerovanie.
Reakcia na: david11 #254569:
R7 vôbec nestojí kvôli 300 metrovému bus pruhu v podjazde na Bajkalskej, na to je príliš dlhá (rozumej, ak by bus pruh bol normálnym pruhom plným áut, stále by bola kolóna zasahovala aj na R7, akurát by končila o kus ďalej). Problémom je tu množstvo áut otáčajúcich sa ponad podjazd, ktoré sa vzájomne blokujú s idúcimi na Prievozskú, vytvárajú kolónu až po severnejší výjazd z Drudopu (nezriedka až po zastávku Prístavný most), vďaka čomu má trojpruhová Bajkalská v tomto úseku len jeden voľný pruh pre smer do pojazdu (a autobus sa musí predrať, aby sa do bus pruhu vôbec dostal).

Na druhej strane, ak by sa bus pruhy v pojazde zrušili, nezhorší sa len situácia pre L98, ale skolabuje križovatka nad pojazdom. Stačí sa prísť pozrieť popoludní na takmer súvislý prúd áut z Prievozskej, ktoré sa vďaka prázdnemu bus pruhu plynulo pripájajú na Bajkalskú smer R7. Križovatka ich síce dávkuje, ale nakoľko prichádzajú z troch smerov (od Miletičky, od Pažítkovej aj z otočky) a dopĺňajú to autá zo Starej Prievozskej, stále ich je dosť. Ak by sa nepripájali do prázdneho bus pruhu, ale do plného prúdu áut od Trnavskej, tak sa začnú kopiť hore. Smer na Trnavskú je slabší, ale aj tam je tých vozidiel dosť.

Čiže ten bus pruh má presne tej istý význam, prečo sa svojho času zriadil bus pruh na konci Mosta SNP, kde mali problém s pripájaním vozidlá z nábrežia. Jeho zriadením sa zlepšila situácia tak pre autobusy, ako aj pre autá.

BTW, v čase zriadenia bus pruhu na Bajkalskej jazdila L98 v intervale 6 minút a dopĺňala ju L74 s 12 min. a nezabúdajme aj na jeden spoj za hod. linky 201435, teda dokopy 16 spojov/hod. v špičkovej hodine. Podmienka na zriadenie teda splnená bola, žiadna podmienka na zrušenie neexistuje. Navyše podmienka na zriadenie hovorí o 10 spojoch za hodinu, a tie tam sú aj dnes.
Reakcia na: Jak44 #254636:
Projekt modernizácie to naozaj necháva v súčasnom stave? Očakával by som, že to bude jednou z priorít!
Reakcia na: Vladimír #254630:
Hej, zjavne to tak je.
Reakcia na: Ike #254634:
To nástupište má cca 50m, čiže Škodovka + K2S za sebou zastavia. Je to veľmi raritné, ale už som toho bol svedkom.

Skôr je škoda, že ani projekt rekonštrukcie Ružinovskej radiály nerieši predĺženie nástupišťa (napríklad posunutím zbiehacej výhybky) tak, aby za sebou vedeli zastaviť aj 2x 30m vlaky.
Reakcia na: Ike #254634:
Nebolo 😁.

Cyklus semafóru pustí L9 a následne by prípadná L4 by zostala stáť v križovatke.
Len jedna pripomienka k polohe označníka na Trnavskom mýte (nástupište električiek smer mesto):
Dnes som bol svedkom, ako sa tam za sebou nezmestia dve škodovky (možno súpravy alebo K2S by sa zmestili, neviem). Teda na celé nástupište sa zmestí jedna škodovka. Poloha označníka je ale nelogická, pretože pri daždi stoja 2/3 dĺžky električky mimo prístrešku a zároveň je cca 2/3 prístrešku nevyužitá na nástup do električky. Nebolo by logickejšie, keby pri škodovkách zastavila električka tak, že komplet celý nástup/výstup sa dá vyriešiť pod prístreškom (teda bez rizika zmoknutia v daždi)?
Reakcia na: Klepeto #254632:
Tak som to nemyslel, je mi jasné, že musí mať niečo najazdené a "papiere na dvojklobásu" (takto som sa svojho času dostal ku papierom na Sanos). Skôr to bola otázka na to, či je v 71-kovom zadelení, čiže jazdí pravidelne alebo je to len záskok za niekoho vypadnuvšieho 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #254629:
Náhoda to nemôže byť. Vodiči týchto dlháňov museli mať školenie na viac. Teda na nich môžu jazdiť iba tí čo si tým zaškolením prešli. Teda nemôžu na nich jazdiť všetci čo jazdia na kratších vozoch. Takže slečna alebo pani si musela prejsť týmto školením. Čo mi hovoril aj rodinný známi čo jazdí na týchto dlháňoch, tak je za to aj k výplate nejaká odmena na viac.
Reakcia na: Vladimír #254630:
A vyriešil sa už ten niekdajší problém so "zatúlanými" staršími platbami, kedy v prípade ak informácia o jazde prišila do systému až neskôr, systém ju započítal do daného dňa (a teda neuplatnil voči nej denný limit dňa kedy bola realizovaná)?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.