Hej hej, vidim tu logiku, ako vsetky male obchodiky, co som navstevoval kedysi v centre (oblecenie, servis okuliarov, dobry servis PC, atd.) sa z toho uzasneho centra pre ludi postupne presuvaju na periferiu, kde sa lepsie parkuje, alebo je to blizsie k ludom na sidliskach, alebo lacnejsie, kedze su vytlacani z centra financne. A do toho sa pridalo platene 24/7 parkovanie, nemoznost pouzit bonusovu kartu ako keby obyvatelia SMO boli nieco viac (cize pekna diskriminacia) a celkovo anti-auto sentiment.
Tymto neustalym sentimentom sa napriklad u mna dosiahlo to, ze radsej idem do nakupneho centra (Bory/Aupark/Avion) alebo objednam veci online ci lokalne v mojej M.C. ako by som sa mal presuvat 30 minut do centra a este tam budem nechceny (ci uz autom alebo osobne, lebo len zavadziam "domacim").
Nikde nebudem tvrdit, ze ma v meste viest dialnica, len si davaj pozor na to co si zelas - takto postupne dopadlo aj centrum Prahy, kde mas vela turistov, ale domaci odtial utekaju, hlavne z P1 a P2.
Nikto nechodí autom len tak z pasie, ale má to svoj dôvod. Ja chápem, že ľudom, čo žijú v centre a všade to majú naskok sa ľahko hovorí, že nechceme autá, ale nie všetci mali šťastie žiť v centre, sú ľudia čo musia cestovať a nie málo.
Vieš čo chcem ja napríklad? Férové financovanie mestských častí, nie že Petržalka a Nové mesto dotujú zvyšok BA. Chceš električky? postavte si na ne depá v centre, tak isto aj čističku odpadových vôd, konečné autobusov, autobusové depá, všetky tie sklady, výrobné haly, servisy a podobne. Aha, to už nechcete.
Rátam s tým; milujem ruch mesta. Preto tu koniec koncov žijem. Ale je rozdiel smrad a nekonečne množstvo plechovych krabic a ruch ľudskej činnosti. Tento nekonečný argument, že keď bývaš v centre tak si na nič nesťažuj už nikoho nebaví. Nemám nič proti ruchu a veľkému množstu ľudí. Nám ide o autá. O reorganizáciu verejného priestoru tak, aby ostaté módy dopravy, ktoré v meste používa väčšina ľudí dostali viac miesta. Chceme živé ulice, električkové trate s vysokou frekvenciou, široké chodníky a cyklotrasy. A stromy. Autá nech ľudia, ktorí ich vyslovene nepotrebujú, nechajú pred mestom na parkovisku. Teší ma, že sem chodia všetci tí ľudia. Od toho je mesto, ale dá sa to aj inak.
A schvaľujem niekde meškajúce nedorobky? Alebo chábajúcu infraštrutkrúru? Alebo že mesto znížilo kapacitu električiek v rannej špike v smere z Rače? Že mesto robí kroky, ktorými vyháňa ľudí z VHD do áut?
Miesto toho, aby mesto zvyšovalo atraktivitu zvyšovaním kapacity a rýchlosti koľajovej dopravy, ide cestou znižovania atraktivity individuálnej automobilovej dopravy. Mesto robí zle obom druhom dopravy. MHD aj IAD.
Prečo by si mal ísť hodinu regiobusom? Lebo si sa odsťahoval do Regiónu, spolu s desiatkami tisíc ľudí a očakávaš, že ti mesto má vybudovať široké nerušené cesty, aby si sa ty a desiatky tisíc ľudí z regiónu mohol autom dostať do práce v centre mesta? Prečo to tomu regiobusu trvá hodinu? Lebo stojí v tej istej zápche ako autá? Alebo má blbú trasu?
Potom sa aj ja pridavam ku mamickam. Akoze mam dost aut v tomto meste. Nech sa vodici aj postavia na hlavu. Minuskujte. Je nas takych v Starom Meste neurekom. Mame zivoty, rodiny, deti a chceme normalne zelene pekne mesto, ktore bude bike friendly, a v ktorom sa bude dat dychat.
Milerad ta budem nadalej minuskovat, lebo argumenty nemas, len hystericky zachvat - mohol by si sa pridat k tym mamickam, co na vsetko vrieskaju v ramci Bratislavy
Co tak nerobit pi69iny a robit mestske projekty tak, aby neboli nedorobene, neskoro, skoro drahsie ako najdrahsia ponuka (aha, aka nahoda - Petrzalska elektricka)? Ci to je tazke a nemozne? Tak potom neplac, ze ludia jazdia autami.
Ludia pouzivaju auta PRE nieco. Nie z pleziru. Preco by som mal ist hodinu regiobusom do prace, ked som autom za 15 minut v praci?
Chces ma obmedzit svojim socialno-asocialnym videnim, ze som zlo a mam ist za trest VHD? OK zaplat mi 2 hodiny denne mojej hodinovky, ktore stravim vo VHD namiesto 30 minut v aute, a zacnem chodit MHD. Inak nadalej budem radsej platit auto, benzin a poistku, a uzijem si 1,5 extra hodiny denne podla seba a nie nejakych hochstaplerov.
Koľko % áut v kolóne za Vinohradmi má cieľ medzi Vinohradmi a zváračákom? Kam v tom úseku mieniš rozptýliť dopravu obráčaním do strán? Na Riazanskú sa doľava odbočiť nedá. Ľavú odbočku na Janoškovu (a cez ňu a Kukučínovu na Riazanskú) zrušili pred vyše desiatimi rokmi.
Na polikliniku by si sa nedostal rýchlejšie tým, že by si stál v tej istej zápche o 1,9 kilometra ďalej. Aj tak by si v nej strávil rovnaký čas. Pokiaľ nebude infraštrukútra, tak by to bolo celé zbytočné.
Sa vie ta kolóna predsa rozptýliť do strán prípadne niekto bude už aj v cieli. No pred Vinohradmi neodbočíš nikam.
No teraz ani k lekárovi do polikliniky na Tehelnú nevieš odviesť imobilnú osobu načas. Čiže áno najskôr dokončím infraštruktúru, ktorú som vymenoval a potom zavediem obmedzenia prípadne vybudujem BUS pruh pred Vinohradmi.
Lenže infraštrukútra tu nebude nieže najbližšie roky, ale najbližšie desaťročia. Okrem toho existuje niečo, čomu sa vraví indukcia dopravy, čo sa krásne ukázalo v prípade R7. Nie som apriori proti výstavbe infraštruktúry, najmä taká severná tangenta by mohla byť prínosná, ak by sa vybudovala a odklonila tranzit zo Šancovej. Ale toho sa asi nikdy nedožijem.
Ako konkrétne pomôžeš Rači tým, že plechovú lavínu pustíš o 1,9 kilometra hlbšie k centru mesta? Dostanú sa tí ľudia rýchlejšie do centra? Nedostanú. Len budú stáť inde.
Najskôr, ale nech postavia infraštruktúru a potom nech si to obmedzujú. Konkrétne v Rači. Prepojenie Bojnickej a Račianskej je nachystané po križovatku Bojnická - Stará Vajnorská.. zvyšok na papieri. Obchvat Rače + severná tangenda detto na papieri. Tlačiť na štát z tunelom Karpaty.
Teraz blokujú aj pohyb v rámci sídlisk.
R7 stojí pre zlievanie D1 z dvoch smerov + R7 do jedného pruhu na Bajkalskej. Bus pruh 300m tam slúži iba pre L98 čo väčšinu dňa jazdí v 15 min.int. Čiže to ani nespĺňa podmienku intenzity VHD pre jeho vytvorenie.
Miesto sprostého mínuskovania nech mínuskovači radšej napíšu, čo spraviť s tými autami, ktoré sa do mesta valia! Vybúrame centrum, spravíme všade šesťprúdové komunikácie a parkoviská?
Vidíš, a obyvatelia medzi Vinohradmi a zváračákom by ti povedali, že tým, že tú valiacu sa kolónu pustíš hlbšie do mesta, im komplikuješ situáciu. Ako keby oni za to mohli. Ako keby oni boli tí, ktorí sa odsťahovali ďalej do centra, lebo je to tam lacnejšie. Lebo tam majú domček s piatimi metrami štvorcovými zelene. Pre mňa za mňa, nech sa tá plechová lavína takto kľunde odsúva ďalej od mesta nie na Vinohrady, ale na vjazde do Rače. Nech to stojí v Svätom juri aj Pezinku. Ak to tam náhodou už aj tak nestojí.
Že Bratislave chýba infraštruktúra je pravda. Ale nie je ju kde vybudovať. Teda nie lacno. Keby to bolo lacné, tak to dávno je. Ale aj Severná tangenta si vyžaduje drahé tunelové riešenia.
Nie. Mesto nie je nafukovaice. Proste viac áut do neho nenatlačíš. Už sú zápchy aj na R7. Lebo tie autá zázrakom pod prístavným mostom nesublimujú do vzduchu. Tak ako zázrakom nesublimujú do vzduchu na Vinohradoch. Proste niekde to hrdlo vždy bude. Čím ďalej od centra bude, tým lepšie.
Ráno su kolóny všade ale nemusíme komplikovať situáciu viac
Presne na toto si tie semafory aby regulovali na vstupe do mesta tie kolóny...
Hlavne stále chýba v Bratislave infraštruktúra ako Severná tangenta a podobne...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek