Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vznikajúci semafor v križovatke M. Sch. T. x Harmincova.

Vjazd od KV bude regulovaný, čím sa dosiahne plynulý vjazd MHD do buspruhu 👍 👍 👍
Ahojte,niekto vie že prečo dneska 12.07 jazdí 6728 ako Skúšobná Jazda?
Mimochodom, v Limbachu na Slnečnej smer cintorín zabudli odmontovať z označníka riadok 526-ky, aj keď CP tam už samozrejme nemá.
Reakcia na: BA2301 #253475:
Rozhodne v 80.
Reakcia na: Ilushka #253465:
6915 nemal nehodu, stojí pre technické problémy.
Reakcia na: Viko #253474:
tuším aj 67 ju nosila v starej trase (pred rokom 2009) cez Ivanskú/Galvaniho/Trnávku na Jurak .. Astronomická aj Súhvezdná mali jednu hranu pre oba smery
Reakcia na: Vladimír #253466:
Ja si pamätám T3 a K2 ako jazdili s čistou modrou tabuľou a vodiči to používali ako priehradku na papiere (odkladali ich medzi tabuľu a predný panel). Myslím, že aktívne sa začali tie tabule využívať až v 80. rokoch - bolo to určite ešte "pred revolúciou".
Čo mňa prekvapuje sú historické fotky T2 a T3, kde je hore podlhovastý transparent s trasou - cieľom. To si nepamätám. Ja si pamätám T3 so štvorcovým "oknom" pred kroré sa do koľajničiek zasúvala plechová tabuľa s vyrezaným číslom linky, ktoré sa v noci presvecovalo. Tabule boli modré a číslice s bielymi okrajmi. T2 mali transparent zatretý na krémovo s čírym sklom uprotred v tvare štvorza a tam sa dávala (v koľajničkách) tiež plechová tabula s vyzeraným číslom. Vymienať to moc nešlo - teda nie mimo vozovne.
Autobusy mali krabičku vpredu v pravo pod predným sklom s číslom linky. Trolejbusy mali krabičku, ale aj linku (fixne, neotáčala sa - trasa so slovami "a späť") nad predným sklom. Kým autobusy a električky mali linky na modrých tabuliach s bielym písmom, trolejbusy mali (okrem krabičky) linku na bielej tabuli s čienym písmom a červeným číslom). Koncom socializmu sme prešli na žlté tabule.
Ikarusy (kĺbové) mali iné označenie, využívali pôvodné transparenty a nie bratislavské doplnky, krabičky mali ale aj oni.
Reakcia na: david11 #253467:
To označenie na spätnom zrkadle si pamätám z Prahy, ale zdá sa mi, že do Bratislavy to prišlo až v 90. rokoch. Môžem sa samozrejme mýliť.
Reakcia na: m@jo #253471:
A v nie tak dávnej minulosti aj 50: smer AUPARK / OD Slimák.
Reakcia na: upravovač fotiek #253472:
Prečítaj si o príspevok nižšie 😁.
Reakcia na: S499.1023 #253470:
Občas sa stalo, že to vodič zabudol otočiť. Pamätám si situáciu, asi roky 1996 až 1998, ako pri technickom skle nastúpila pani do vtedajšej 61 a keď to začalo odbáčať do DNV, tak sa rozhorčene vodiča vypytovala kam to ide. Vodič si až vtedy uvedomil, že zabudol otočiť tabuľku. Ja som išiel z Dúbravky, tak som na smerovú tabuľku pri nástupe nepozeral. Pani potom vystúpila pri Poľnohospodárskom učilišti a musela prejsť cez cestu a čakať na spoj smerom do Dúbravky.
Reakcia na: david11 #253467:
Ešte aj L 26 Segnáre, L 101 Technické sklo, neskôr L 61 a myslím, že aj L 63, L 102 Krematórium.
Reakcia na: Vladimír #253466:
Prozaicky: U električiek to bolo najjednoduchšie na manipuláciu, pretože si to už aj s tým Praha vymyslela, keď sa zrušili horné transparenty s cieľom. U trolejbusov ani autobusov na to dedikovaný priestor nebol, improvizovalo sa.
Reakcia na: david11 #253467:
Jj, Smer mesto vs. Smer Klanec (26). Ale najväčšie zážitky boli, keď ju vodič zabudol otočiť.
Reakcia na: Vladimír #253466:
Na autobusoch to bolo tiež , kde bola rovnaká zastávka pre oba smery. napr. L35 ul. Na Pántoch, L48 Tehelná, L? Technické sklo..
Električky mali tabule určite už v 80 rokoch ale odkedy presne netuším.. Inak aj bočné označenie linky na spätnom zrkadle bývalo, aby si vedel aká linka stojí za prvou električkou na zastávke.
Otázka pre pamätníkov: Odkedy sa na električkách používali dodatkové tabuľky s cieľom, ktoré manuálne otáčal vodič? Pamätám si to z 90. rokov, vidím to aj na úplne historických fotografiách. Bolo to tak vždy alebo sa to po nejakej pauze znova obnovilo?

Doplňujúca otázka: Prečo len električky? Prečo sa to nikdy nezaviedlo pri trolejbusoch a autobusoch?
Ahojte👋
Nemáte náhodou nijakú informáciu o voze 6915 čo mal 06.07.25 nehodu na miletičovej približne o deviatej večer.
Reakcia na: S499.1023 #253463:
"veľmi nápomocné" ak už chceme byť presný. Z toho potom vyplýva, že kvôli zlej gramatike si ochotný vyradiť uchádzača o prácu.
Reakcia na: bobitwo #253454:
Ja som povedal "nápomocné", nie "jediné kritérium". Ale chápem, že pre niekoho, kto rozmýšľa binárne, to je ťažké pochopiť. Okrem toho platí aj to, čo napísal Zákazník - že ak je dysortografik a na tom mieste mu záleží, tak si to nechá skontrolovať.
Inak, mám tu jedného špičkového rušňovodiča-inštruktora, Slováka, z ktorého si robím srandu, že ak raz skončí uznávanie slovenčiny ako ekvivalentu češtiny, tak bude mať smolu, pretože on nedá B1 ani zo slovenčiny 😁.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.