Jediné čo tomu bránilo, že pred 15 rokmi tam neboli také intenzity. Takže nebol dôvod riešiť takú zúfalú dopravnú situáciu. Záhorská Bystrica nenarástla dvojnásobne len tak. Bory sa tam budujú cca 10 rokov.
Lenže tu treba prekopať aj to zastavovanie a ukončovanie regio vlakov. A teda, že by cez HLST iba prechádzali do regiónov. Teda to čo ide od Malaciek bude potom pokračovať napr. na Senec. To čo ide od Trnavy pôjde aspoň po DNV. Takto sa potom urobí aj kostra obsluhy regio vlakov v bratislavskom uzle s nejakým rozumným taktom na tých najvyťaženejších úsekov a hlavne dobudovaním chýbajúcich zastávok.
Súhlasím s Tebou ohľadom toho, že obe komunikácie sú výpadovky. Ale prvky dopravnej redukcie boli aplikované v smere do centra, čo je správne. Predpokladám, že mesto sa rozhodlo redukovať dopyt práve týmto spôsobom z dôvodu, že nemá odvahu na zvyšovanie cien parkovného.
Ak sa na to pozrieme prudko autisticky, parkovné nemá žiadnu elasticitu, dopyt je stále enormne vysoký a napriek rastúcej inflácii k zvyšovaniu cien za parkovné nedošlo. To znamená, že mesto má rezervy v PAASe, kde, ak by malo politickú odvahu, by pokojne zvládlo zdvihnúť ceny o pokojne aj 50 % bez toho, aby parkovacie miesta zívali prázdnotou (to neznamená, že by to bolo politicky správne, ale čisto matematicky to takto je). Tak redukuje dopyt inak.
Pretože pridávanie jazdných pruhov (dopravná indukcia) je cesta do pekla. Aj celú R7 budeme jedného dňa ľutovať. Ľudia v satelitoch smerom na Šamorín sa začali vracať do Bratislavy, začal pokles rastu počtu obyvateľov smerom na šamorínsky región a zrazu sa otvorila R7 a všetko sa vrátilo naspäť.
My tu nikdy nebudeme mať predmestia ako v Amerike (tam tie mestá sú doslova pomaly na úrovni extrémnych laboratórnych podmienok), ale čo myslíš, koľko krát si pri LA povedali, že pridáme na diaľnicu ešte jeden jazdný pruh *tentokrát to určite pomôže*?
Lenže tu sa nebavíme o ulici v centre mesta, tu sa bavíme o výpadovke, ktorá je neustále upchatá už teraz a neexistuje k nej alternatíva. A hlavne nie sú tam iba cesty smerom do mesta ale aj mimo mesto kam ti tá super MHD už tak super nejde.
Napríklad na Vajanského nadávam tiež, ale tam mám aspoň nejaké pochopenie prečo to spravili. Plus tam máš alternatívu v podobe Einsteinky a Sancovej. Ale tu nemáš nič, maximálne Dúbravku čo ale sa zhodneme, že bude veľmi zle, ak to začnú používať ako alternatívnu trasu.
A pokiaľ sa bude všade večne aj nelogicky obmedzovať IAD tak skutočne nebuď prekvapený, ak vyhrá nejaký hochštapler a začne robiť presný opak a rušiť bus pruhy, lebo vodiči budú voliť niekoho iného.
To, čo opisuješ v negatívnom kontexte, je predsa podstata plne legitímneho nástroja dopravnej redukcie, ktorý sa používa snáď na celom svete okrem USA a Ruska. Navyše, ak v čase kolóny porovnáš priepustnosť pravého jazdného pruhu ako všeobecného jazdného pruhu a pravého jazdného pruhu ako BUS pruhu, zistíš, že v tom BUS pruhu prejde jedným bodom viac osôb, ako keď sa tam posúvajú jednotlivci v autách.
Inak dopravná redukcia nie je na Slovensku vôbec nič nové. Len pripomeniem, že kedysi bola na Kapucínskej štvorpruhová cesta a jazdilo sa pod Michalskou bránou (chápem, že to je úplne iný charakter komunikácie a zástavby, neporovnateľný s II/505, ale principiálne chcem poukázať na to, že aj v minulosti sa autá z mesta postupne vytláčali a to dokonca pred nástupom vrcholu automobilizácie, na rozdiel od západnej Európy, kde to bola reakcia na automobilizáciu).
Lenze Bus pruh v Lamaci a Zahorskej nevznikol na ukor jazdneho pruhu, ale na ukor krajnice. Tu nemas krajnicu. Tu uberies jazdny pruh.
A je to velmi jednoduche - teraz ked je upchata dialnica, tak vacsinou stoji iba pravy pruh, casto az po ten Mobelix. To teraz presunies do laveho pruhu, v ktorom ale idu aj auta smer Lamac, Zahorska, Stupava a D2 smer CR, a zaroven auta z D2 od CR smer Lamac a Zahorska.
Cize VSETKO posles do 1 pruhu, a medzi kruhacom pri Mobelixe/Bory Mall a kruhacom pri OBI ti vsetko pojde z roznych smerov do roznych cielov. To ti nevyjde nijak rozumne. A ak este do toho pridas v buducnosti Saratovsku, dostavbu Borov a rozsirovanie medzi Lamacom a DNV bez alternativneho napojenia na D2, teda az pri Stupave...
Mne uplne staci teraz poobede, ked je uzavreta Sitina, ako pruh smerom na D2 do mesta stoji hodne daleko aj poobede okolo 16-17, a pruh do Lamaca je nastastie prejazdny, ale staci par blbcov, co sa chce zaradit neskoro, a zacnu to tam blokovat uz teraz.
Inak by som hovoril, ak by tu cestu rozsirili - medzi prvym kruhacocm (Mobelix) a nepouzivanou zastavkou mas 50m, medzi nou a beznou zastavkou mas 130m, medzi beznou zastavkou a kruhacom mas 250m.
Nikdy som nebol členom vallosekty a myslím si, že Vallo vyhráva voľby predovšetkým preto, že má rádovo o niekoľko líg horších vyzývateľov, no za tieto dlhokánske BUS (Záhorská a teraz Devínska) pruhy má u mňa obrovské nezanedbateľné plus. Takto sa to robí do psej matere! Jediná otázka znie, čo bránilo vytvoreniu týchto BUS pruhov obdobie pred 15 rokmi (ok, konkrétne táto cesta tam nebola, ale ide o princíp)
Dufam, ze si robis srandu, lebo toto bude cista Vallovina a upcha to tam kompletne vsetko - aj ludi co idu z dialnice/Borov/DNV/Dubravky do Lamaca a Zahorskej, pricom doteraz vedeli rano prejst v ramci moznosti ako-tak.
Na ceste II/505 v úseku od Möbelixu po cca vjazd na diaľnicu D2 v smere do mesta bola včera namaľovaná hrubá krajnicová čiara medzi doterajšími dvomi priebežnými jazdnými pruhmi. Zrejme sa tam chystá BUS pruh, ktorý by teoreticky mohol uľahčiť prístup L21 v rannej špičke na D2ku. Nerieši to však asi miesto, kde L21 najviac stráca, a to na samotnej diaľnici.
Zopakujem ešte posledný raz, lebo evidentne nechcete rozumieť. Jazda vlaku a električky v bratislavských podmienkach na rovnakej infraštruktúre nie je možná.
Na Slovensku vlaky:
1) rozchod: 1435mm vlak, 1000mm v električka v Bratislave
2) šírka vozňa: vlak 2835mm ±, električky 2500mm
3/ polomery zákrut: nové Panthery 150m, električka 25m.
4) váha jednotiek: nové Pantery (rad 660/661 čo budú najbližších 40 rokov najpoužívanejšie na Slovensku) dĺžka súpravy 79,4/105,9m, váha 159,5t/ neznáma váha, električky najťažšie 47,5t.
5/ napájanie súprav
6/nástupné hrany, Panther 580mm, električky 280mm ak si dobre pamätám.
A ďalších XY technických rozdielov. Odhadovaná životnosť jednotiek vlakov aj električiek pri serióznom servise je cca 40-60 rokov.
Tvoje "neexistujúce" technické problémy sú dosť podstatné a veľmi existujúce a extrémne drahé.
Zdravím, mám jednu otázku zo zaujímavosti, aký bol dovod, ze sa v roku 2015 zrusila trolejova odbocka zo Štefánikovej na Palisády? To malo vyznam nie? Dakujem
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
A je to velmi jednoduche - teraz ked je upchata dialnica, tak vacsinou stoji iba pravy pruh, casto az po ten Mobelix. To teraz presunies do laveho pruhu, v ktorom ale idu aj auta smer Lamac, Zahorska, Stupava a D2 smer CR, a zaroven auta z D2 od CR smer Lamac a Zahorska.
Cize VSETKO posles do 1 pruhu, a medzi kruhacom pri Mobelixe/Bory Mall a kruhacom pri OBI ti vsetko pojde z roznych smerov do roznych cielov. To ti nevyjde nijak rozumne. A ak este do toho pridas v buducnosti Saratovsku, dostavbu Borov a rozsirovanie medzi Lamacom a DNV bez alternativneho napojenia na D2, teda az pri Stupave...
Mne uplne staci teraz poobede, ked je uzavreta Sitina, ako pruh smerom na D2 do mesta stoji hodne daleko aj poobede okolo 16-17, a pruh do Lamaca je nastastie prejazdny, ale staci par blbcov, co sa chce zaradit neskoro, a zacnu to tam blokovat uz teraz.
Inak by som hovoril, ak by tu cestu rozsirili - medzi prvym kruhacocm (Mobelix) a nepouzivanou zastavkou mas 50m, medzi nou a beznou zastavkou mas 130m, medzi beznou zastavkou a kruhacom mas 250m.