Vyznačujú krajnice stále. Naposledy som to videl robiť prerušovanou čiarou medzi Blatným a Čatajom. Nitriansky kraj ich však stále vyznačuje plnou no už tenšou čiarou. Pri hmle a hustom snežení je to potrebné kvôli bezpečnosti nech neskončíš mimo cesty.
Áno, pod fyzické oddeľovače som zahrnul aj rigóly popri ceste
TP 118 hovoria toto:
V obci sa vonkajšie okrajové čiary vymedzujúce okraj vozovky spravidla nevyznačujú: okraj vozovky má byť rozoznateľný na základe stavebných prvkov, najmä obrubníka a/alebo odvodňovacieho zariadenia. Okraj vozovky sa smie vyznačiť, len ak sú na to osobitné dôvody, najmä:
- okraj vozovky nie je dobre rozoznateľný na základe stavebných prvkov,
- je to potrebné na smerovanie premávky tam, kde sa mení šírka, poloha alebo smerovanie jazdných pruhov,
- chýba verejné osvetlenie, najmä mimo upokojených premávkových priestorov,
- je potrebné vymedziť vyšrafovaný priestor,
- ide o úsek na moste, v tuneli alebo v podjazde,
- zriaďuje sa postranný pruh s osobitným účelom (napr. parkovací pruh), ktorý nie je dostatočne vymedzený stavebnými prvkami.
Vyznačovanie vonkajšej okrajovej čiary sa aj v uvedených prípadoch musí obmedziť na nevyhnutné minimum. V upokojených premávkových priestoroch sa vonkajšie okrajové čiary vyznačujú len výnimočne, napr. na vymedzenie ostrovčekov na vozovke.
Vieš to robiť normálne a na debila. Hádaj, čo si vybralo mesto. Ten projekt by oplieskali o hlavu aj študentovi na výške. A áno, bol som sa tade včera prejsť na biku, niekto to nakreslil za pár minút a koniec. Pritom sa to dalo spraviť oveľa lepšie pri rovnakých nákladoch.
Otázka je, či má zmysel pripravovať prepojenie Račianskej a Vajnorskej riadiály, kým nebude jasné, či sa zachová Filiálka a trať k nej a ak áno, v akej podobe (povrchovo/podzemne)
Prezradím ti jedno tajomstvo. Keď hráš Cities Skylines, tak si na to sám a kým sa hrajkáš v jednej časti mapy, v druhej ti to môže skolabovať.
Na meste máš ale viac zamestnancov a kým niekto si môže "čarbať cestičky", iný môže pripravovať podklady k rozširovaniu dráh. Dokonca by asi veľmi nefungovalo, keby oddelenie správy komunikácií projektovalo električkové trate.
Ked uz, tak mesto malo namiesto kravin a omalovaniek tam napriklad zacat pripravovat prepojenie Racianskej a Vajnorskej radialy napriklad aj polozenim kolajnic a upravou celej ulice.
Ak si mozu carbat cyklocesticky od nikial nikam, tak mozu polozit aj kolajnice na tom kusku, aby ludi pripravili a dokoncit prepojenie trati napriklad v ramci rekonstrukcii radial. To by malo vacsi uzitok ako toto hrajkanie sa na Cities Skylines sucasnym vedenim.
EDIT: Alebo ked uz chcu malovat, preco tam radsej nespravili bus pruh, ked to je take velke a nevyuzite? To pomoze viac ludom ako pruh pre pumpickarov.
Rád by som si pozrel príklady, kde inde vo svete stavajú do vozovky stĺpiky a/alebo protitankové zátarasy do jednej osi s čiarou vyznačujúcou jazdný pás.
Mám pocit, že keby tam primátor prišiel a vys... by sa na vozovku, tak stále by sa našli ľudia, čo by na to povedali: Esteticky to síce nevyzerá najlepšie, ale sleduje správne ciele.
Nie, mesto sa má snažiť aj spájať tie frclíky cyklopruhov postupne. Napríklad prepojenie Most Apollo - Starý most cez Euroveu, ľudia na to tlačia od 2009, odkedy sa dokončila Eurovea, že nemáš sa ako dostať cez medzi tými mostami a takých miest, miest je obrovské množstvo v Bratislave. To isté, cyklotrasa na Košickej tu je už koľko? 10 rokov? Začína nikde, končí nikde. Cyklotrasa na Jiráskovej, Mamateyovej, Šintavskej.... To isté aj nová cyklotrasa na Hany Meličkovej a Molecovej, na Lamačskej ceste... Kľudne si pozri mapu na stránke Cyklokoalície. Väčšina tých trás má cez cca 10 rokov a viac a vidíš niekde, že by sa spájali? Nie. Vybuduje sa pár desiatok metrov cyklotrás uprostred ničoho a koniec.
Ako neregulovala? Doteraz sú osadené na X kruháčoch, kde je súčasťou pri výjazde aj ostrovček, aby si na neho nevybehol.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3