Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #252346:
"Podľa mňa si práve dokázal, že sadzby sú nízke a dopyt je väčší ako ponuka."

nuz, ako sa to vezme.... asi malokto drzi auto len pre to lebo nema co s peniazmi, skor je to o tom ze ho potrebuje na dopravu ktora je inymi prostriedkami nedostupna alebo vyrazne horsej kvality.... a myslis si ze sa nejak zasadne znizi dopyt ked zvysis cenu ? ja si myslim ze nie, pretoze toto je nieco co ma charakter dane a bez toho aby sa v meste pohli ine veci (napriklad objednanie a realizovanie viacej vozokm vo verejnej doprave a to v dlhodobejsom obdobi) sa to velmi nezmeni.... a pokial sa bude prilis tlacit na pilu tak akurat to povedie k tomu ze ta ekonomicky zaujimavejsia cast obyvatelstva a firiem sa za nejakych 20-30 rokov popresuvaju inam, kde k nim miestne podmienky budu privetivejsie....

mas to obdobne ako ked zdrazis chleba a rozky, jest proste musis a celkovy dopyt z dlhodobeho hladiska bude aj tak rovnaky....
Reakcia na: TomJ #252358:
Mesto neberie, ty mu ich za vopred dohodnutých podmienok dobrovoľne zaplatíš.
Reakcia na: Ike #252355:
A podľa teba je správne, že mesto berie peniaze za niečo, čo ti nevie zaručiť, že dostaneš?
Reakcia na: Valec #252356:
To porovnanie s električenkou a nezmestením sa do električky nie je úplne ekvivalentné, lebo ak sa nezmestím do električky, počkám na ďalšiu, neplatím dvakrát. Dá sa to prirovnať skôr k situácii, že električka nepríde a ja musím ísť taxíkom.
Reakcia na: bobitwo #252352:
Lenže zásadný rozdiel v tých porovnaniach je taký, že si platíš ročný parkovací lístok s veľmi výraznou zľavou (pre porovnanie, mňa prevádzka vlastného parkovacieho miesta v garáži pod domom vyjde ročne na 200€), ktorá hravo zohľadní, že pár krát je proste tvoja služba vykúpená.

To je teda rovnaké, ako keby si bol držiteľom MAXI Klasik a vlak by ti neprišiel, alebo máš električenku a do vozidla sa zrovna nezmestíš (úplne bežná situácia).

Ak ti táto forma nevyhovuje, plať vždy hodinové parkovné a vtedy nemáš problém s tým, že si zaplatil ale nezaparkoval... lebo ak nezaparkuješ, proste nezaplatíš. Ak by si platil reálnych 200 až 500 € (tak sa pohybujú ceny za vyhradené parkovné tam, kde ešte existuje), bola by tvoja požiadavka úplne legitímna.
Reakcia na: TomJ #252354:
Limitovanou emisiou lístkov by si vyriešil čo? Že by si platil komerčne pri svojom dome aj v prípade ak by si miesto našiel? Gratulujem, kedy ohlásiš kandidatúru?

Ale iné som chcel. Len potvrdzujete že sadzby sú nízke, keďže o karty je veľký záujem. Po druhé, rezidenčné parkovanie nie je výmysel Bratislavy.
Reakcia na: Mhr1 #252351:
Problém je, že ak v nejakej zóne je dajme tomu 100 parkovacích miest, tak mesto malo obyvateľom tejto zóny vydať toľko parkovacích kariet, aby sa tam každý zmestil. Lebo potom je jasné, že pár ľudí miesto nenájde a pôjde parkovať inde, čiže za parkovné zaplatí dvakrát. Jednoducho, ak som zaplatil ročné parkovné, očakávam, že v mojej zóne nájdem voľné miesto a nie, že pôjdem niekde inde, kde si to musím zaplatiť. Je to to isté, ako keby si mal kúpený ročný PCL a na mesiac by do tvojej dediny namiesto Arrivy jazdila len SAD DS, kde ti ten PCL bude nanič, čiže platíš dvakrát.
Reakcia na: Andrej #252347:
Ideálny stav je taký, kedy mesto DPB nijako dotovať nemusí, iba uhrádza náklady vyčíslené podľa vopred známeho kľúča. A vedenie DPB do tých nákladov napočíta všetko, čo na zabezpečenie prevádzky potrebuje, a teda aj odpisy vozidiel. Výsledok by teda bol identický, ako keby dopravu zabezpečoval externý dopravca, akurát zisková prirážka by bola minimálna (nie úplne nulová, aby si podnik reálne vytváral kapitál do budúcnosti), keďže dividendy majiteľovi nosiť nemusí.

Dodnes nerozumiem, prečo nákup vozidiel MHD schvaľuje mestské zastupiteľstvo a prideľuje na to kapitálovú dotáciu, pričom o nákupe vozidiel pre OLO sme nikdy ani len nepočuli. Pritom obe sú mestské firmy, obe zabezpečujú činnosti zákonom uložené samospráve.
Reakcia na: Mhr1 #252351:
3. Skús si to prečítať s pochopením. Ja platím mestu za službu, že môžem parkovať auto niekde, kde mesto rozhodlo, že môžem parkovať (nejaká zóna). Ale koľkokrát sa stalo, že som prišiel, napriek tomu, že mám riadne zaplatené, tak nemám kde parkovať a musím platiť extra a mesto sa tvári, že to je v poriadku. To je niečo, ako keby som si kúpil lístok na vlak a on neprišiel a ZSSK by povedalo, že však chod SAD, ale peniaze ti nevrátime. Alebo si pošlem SMS lístok (musím ho mať potvrdený, už keď nastupujem do MHD) a MHD nepríde a lístok pri prepadne. Alebo mestu platím odvoz smetí a oni ich nevynesú, namiesto toho povedia, že si máš zavolať smetiarov, aby to vyniesli a zaplatiť im. Alebo si kúpim vstup do plavárne a tam ma zastaví chlapík, že je plno, mám ísť inde.
Reakcia na: bobitwo #252344:
1. Ak máš svoje parkovanie, ako napr. ja v garáži, ročný poplatok platiť nemusíš.
2. Ja si ho ale dobrovoľne platím, veď potrebujem pred domom nakladať/vykladať, alebo prichystať si auto, keď napr. skoro ráno cestujem. A potrebujem minúty pre remeselníkov i návštevy. Alebo, keď príde rodina z Česka na viac dní, schovám ich do garáže a ja stojím vo svojej zóne. 39 € za rok mi nepripadá ako suma, ktorá by stála za reč. Veď dnes sme so ženou vo foodcourte na ASMN dali za obed čosi cez 20 €...
3. Ako ti píšu aj iní, je síce ústavné právo kúpiť si auto, lebo je to legálny tovar, ale čo s ním urobíš, kam ho zaparkuješ, je len a len tvoj problém. Predstav si, že by si si kúpil nábytok, posteľ, nechal to doviezť pred dom, čo sa ti páči a tvrdil by si, že ti majú prideliť byt, aby si si ho mal kam dať. Rovnako kôň - je legálne si ho kúpiť? Samozrejme, že áno. A teraz si predstav, že by si ho priniesol na sídlisko, priviazal by si ho ku stromu a nechal ho pásť na mestskom trávniku? Že je to absurdné? No úplne rovnako, ako dožadovať sa práva na parkovanie.
Reakcia na: Ike #252349:
Tak isto neexistuje ústavné právo ani na MHD.

Ale zopakujem ešte raz, lebo evidentne nechceš chápať. Ja mestu musím platiť za to že mám auto a mesto určilo, kde môžem parkovať. Teda mesto má zabezpečiť, aby som mohol parkovať, kde mi to určilo. Ak nie, ide o nedovolené obohacovanie = krádež.
Reakcia na: bobitwo #252348:
Neexistuje ústavné právo na parkovanie. Mesto sa nemá čo starať o tvoj súkromný majetok z verejných peňazí. Ak chceš služby mesta využiť, tak si môžeš zaplatiť, ale podmienky poznáš vopred. Predstav si to ako keď si kúpiš Netflix a ideš na mesiac na chatu bez signálu.
Reakcia na: Ike #252346:
Takže obhajuješ, že mesto berie peniaze za službu, ktorú nedodalo. Čiže okráda vlastných občanov.
Reakcia na: Ike #252335:
Kde presne som napisal ze tie autobusy na hranie?

Ak mesto chce aby DPB obnovoval vozovy park tak sa mohlo zaviazat ze im tie nove stroje budu dotovat v spravnom case, namiesto toho aby sa DPB vyhrazali pokutami. Ak DPB nema na nove vozidla, tak ich moze mesto pokutovat o posledny cent a stale to nezabezpeci obnovu.
Reakcia na: bobitwo #252344:
Podľa mňa si práve dokázal, že sadzby sú nízke a dopyt je väčší ako ponuka. Ak by stala ročná rezidenčná karta 100 eur, malo by ju menej ľudí a šanca, že by kamarát našiel parkovacie miesto by bola vyššia a teda by nemusel preflakat 1000 eur u susedov. Za 50 eur by zachránil 1000 eur.
Reakcia na: ikarus31 #252337:
DPB rozpočet mesta nemá čo zaujímať a má robiť obnovu v zmysle štandardov. DPB zároveň zabezpečuje vozidlový park, vodičov a dispečing. Za to všetko mu patri odmena v zmysle zmluvy. Ak DPB nedostane peniaze na obnovu vozidlového parku, logicky nič neobnoví. Mesto môže udeliť sankcie, ale predpokladám že by to viedlo k súdu, kde by DPB vyhral, lebo mesto nemôže DPB sankciovať za neplnenie zmluvy, keď je to primárny dôsledok neplnenia zmluvy mestom. Takže výsledok je, že štandardy sa neplnia a pokuty sa neudeluju.

Ale štandardy sú objektívne a verejné a môže sa ich chytiť opozícia a voliči a v najbližších voľbách vystaviť vedeniu mesta vysvedčenie.

V prípade vzťahu, ktorý má mesto s DPB sú tie štandardy záväzné pre oboch.
Reakcia na: Ike #252342:
Mňa sa to momentálne netýka ale príde to aj ku mne. Známy žije na Dvoroch, kde už je PAAS. Má vyhradenú zónu kde môže parkovať, platí 50€ ročne za to, aby tam mohol parkovať. Len tento rok viac ako 20x nevedel zaparkovať, musel normálne parkovať inde a ho vyšlo cez 300€ do mestskej pokladnice za parkovné, lebo proste nemá inú možnosť a musí platiť. Za minulý rok hovoril, že ho to stálo cez 1000€, čo nemal možnosť zaparkovať, kde mal. Takže sorry, kde je tá podpora IAD? Lebo zatiaľ to zo strany mesta vyzerá ako nedovolené obohacovanie sa. Známy v Ružinove majú svoje súkromné parkovacie miesta v parkovacích domoch, napriek tomu musia platiť tiež ročný poplatok. Prečo? Neopakujú na mestskom parkovisku.
Reakcia na: MatejBA #252341:
Tebe príde konzistentné zvýšiť cestovné a nezvýšiť parkovane? V Kontexte dopravnej politiky? Mesto má podporovať presun ľudí z MHD do IAD?
Reakcia na: Ike #252340:
Skoda len, ze platy sa inflacie nedrzali a realne za tie 3 posledne roky klesli. Ale zvysme vsetko plosne o inflaciu, kazdy poplatok a dan, lebo to vybuduje raj na zemi, ze?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.