Študenti budú pri výdaji bezplatného lístka platiť servisný poplatok? Lebo ZSSK stále píšu len o cestujúcich 62+, že pri kúpe nulového lístka doplatok neplatia, ale o študentoch sa tam nepíše nič.
Hlavne predtým tvrdili že bude poplatok 50 centov na stanici a euro vo vlaku...
Čo by bolo znesitelne...
Ale bolo by fajn mať na každej zastávke/stanici automat, kde by sa dal kúpiť lístok
Myslím si že by to ľudia začali hneď využívať, veľa ľudí chce stále fyzicky lístok
Z toho čo písali, tak teraz platí medziobdobie a napr. miestenky, lôžka, atď. zatiaľ budú bez servisného poplatku.
Postupne chcú nasadiť nové verzie softu a takmer všetko bude so servisným poplatkom.
Absolútne si neviem predstaviť reálne vyberanie tohto poplatku. Sto rokov učili ľudí, nech si kúpia lístok v pokladni, potom keď ich začali redukovať, tak nech si kúpia vo vlaku. Teraz sa úderom polnoci zmení celá zvyklosť.
Konfliktov bude neuveriteľne veľa. Kvantá ľudí sa vozia od nudy (lebo je to bezplatné) a teraz bum 6 € (2 €).
Asi vedia, prečo zrušili revízorov.
Tie príklady na stránke vôbec nedávajú zmysel. Tak spiatočný lístok sú dve cesty (hoci je to stále jeden lístok), ale traťový mesačný cestovný lístok je už iba jedna cesta?
Nemala by byť tou sprostou logikou na traťový mesačný zakúpený na stanici prirážka aspoň 60€? Veď každý deň platnosti sa môžeš odviešt tam a späť teda je to 30 ciest tam a 30 ciest späť.
A čo skupinový lístok? 4 osoby, spiatočný lístok. Sú to dve cesty alebo osem ciest? A prečo ak je to „osem ciest“ má byť poplatok 8€ pri nákupe na stanici napriek tomu že je to stále jeden lístok? Lebo tetuša sa bude musieť tri krát zhlboka nadýchnuť kým nájde kde v menu je?
Náklady na spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a náklady na zamestnanca, ktorý lístok vydáva na ktoré sa odvolávajú sú predsa rovnaké bez ohladu na to aký lístok sa spracuje, vydá, vytlačí…
Inak k tým spiatočným lístkom, toto riešenie paradoxne tlačí ľudí k využívaniu viac "obsluhy". Ak niekto cestuje z neobsadenej stanice do obsadenej a naspäť (typické dochádzanie z dediny do mesta), po novom bude lacnejšie si kúpiť jednosmerný lístok tam u śtiklístka (3€) a potom jednosmerný lístok späť v pokladni (1€), než si rovno u štiklístka kúpiť spiatočný (6€).
Keď už sme pri tých automatoch, ja osobne by som na slovenských lokálkach videl ako reálnejší automat vo vlaku, než na stanici pustej...
Menej potrebných kusov, dá sa vyriešiť napájanie, podstatne menšie riziko vandalizmu, menšie náklady na výber tržieb, ľahšie online napojenie. Čudujem sa, že toto neskúsili.
Je viac než pravdepodobné, že šetrenie ľudských zdrojov bol v tomto prípade skôr druhoradý cieľ, prvoradý bol vybrať viac peňazí od cestujúcich. Cestovné sa už viac než desaťročie nezvyšovalo. Inflácia ale samozrejme celý ten čas bola (a nie malá). Logické by bolo zvýšiť cestovné. Lenže to by sa platiaci cestujúci samozrejme oprávnene rozhorčili, že časť populácie sa vozí zadarmo a im sa zdražujú cestovné lístky, takže to nebolo "priechodzie". Rušiť bezplatnú prepravu nebolo "priechodzie" už vôbec. Takže prišli s tým, s čím prišli, aby sa osobná železničná doprava nezosypala (hoci to je skôr oddialenie než vyriešenie problému). Okrem spomenutých je mimoriadne veľká blbosť podľa mňa aj to, že pri kúpe spiatočného cestovného lístka sa platí poplatok 2x (čiže u vlakvedúceho 6 €). Spoplatnenie nákupu "neinternetovou" formou možno nájsť napríklad aj v Holandsku, avšak pri výške 1 € ide vzhľadom na cestovné v kráľovstve o pomerne zanedbateľnú sumu.
Ak by to opatrenie platné od 15. 3. vyvolalo to, čo popisuješ, bol by to jediný jeho prínos pre cestujúcich.
Chápem, že po Tvojich skúsenostiach s multi(ne)funkčnými automatmi Elgeba, aké tu nikto z diskutujúcich nemá ani z jednej šestiny, si voči tomuto predajnému kanálu či predajnej stoke skeptický, ale skúsenosti z Rakúska (strašné klišé, ale teraz sa naozaj hodí) ukazujú, že automat je najlepšie riešenie. Taký, ktorý berie mince, bankovky a "berie" aj karty, ktorý ponúka minimálne plný sortiment vnútroštátnych lístkov, ktorý je intuitívny a antivandalský. Je oproti väčšine osobných pokladníc k dispozícii stále (samozrejme, okrem prípadov, kedy nefunguje) a vie si kúpiť lístok aj ten, kto nemá mobil s dotykovým displejom alebo má vybitý mobil, alebo nemá dáta, alebo si mobil zabudol na nabíjačke, alebo mu ho odcudzil nejaký spoluobčan, alebo pri nákupe lístka cez web ZSSK rozmlátil displej.
Cesta autobusom na Slovensku spravidla vyjde drahšie ako cesta vlakom aj so "servisným príplatkom" v pokladnici (pri nákupe lístka vo vlaku už spravidla nie). Napr. cestovné lístky IDS Východ sú v tej istej trase niekoľkonásobne drahšie ako cestovné lístky ZSSK. Na rozdiel od ZSSK v (regionálnom) autobuse často nemáš ani možnosť kúpiť si lístok cez Internet, aby si mohol cestovať výhodnejšie, pre nižšiu sadzbu cestovného musíš byť držiteľ nejakej dopravnej karty, ktorá samozrejme neplatí v inom regióne a vydáva ju pokladnica iba vo vybraných mestách s obmedzenými otváracími hodinami a za poplatok. Nechcem v žiadnom prípade obhajovať ostatný tarifný "vynález" v železničnej doprave, ale treba byť objektívny.
Slogan ZSSK:
A vôbec, nechcete ísť radšej autobusom?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk