Reakcia na: bistro #252034:
Pamätám si, že MHD chodila na Čiernu Vodu už pred 3-4 desaťročiami. V skutočnosti Čierna Voda vtedy pozostávala z pár domov kúsok od konca Vajnor krížom cez Šúrsky kanál (diaľnica a kruhový objazd tam neboli, cesta išla priamo). Tak sa dalo dostať na dnešné Trnavské Mýto (ex Centrálne Trhovisko, ex nám. Františka Zupku), kde bol už prestup do viac smerov MHD.Teraz, keď na Čiernej Vode bývam, tak si uvedomujem, že by to bolo bližšie na Miestny úrad vo Vajnoroch než na Obecný úrad v Chorvátskom Grobe. Spojenie autobusom je hrozné, lebo musím prestupovať na Zlatých Pieskoch, kde moc možností nemám a je to nepríjemné miesto na prestupovanie. Tak chodím autom a parkujem v niektorom z obchodných centier v Bratislave, odkiaľ sa dostanem tam, kde potrebujem.
Lístky sú problémom. Kupujem si ich, keď sa rozhodnem pre verejnú dopravu, cez aplikáciu IDS BK. Čítačky v Arrive tie lístky čítať nevedia. Stačí, aby nastupovali traja cestujúci ako ja, čo nie je nijak výnimočné, tak načítavanie lístkov trvá dlhé minúty. Nezávisí to od vodiča ani od cestujúceho ale od slnka, prachu a náhody.
Miestne tabule na Čiernej Vode sa postupne menia. Niekdajšie tabule "Chorvátsky Grob časť Čierna Voda" sú nahradzované tabuľami "Čierna Voda obec Chorvátsky Grob" - tá druhá časť tabule je vždy malým písmom. Videl som to v zahraničí, u nás takéto miestne tabule neboli obvyklé.
?
bistro
Dlhý čas tam jazdili mestské autobusy, obec Chorvátsky Grob si to doplácala. Jazdila 53 z Trnavského mýta, časť spojov na Čiernu Vodu, časť pokračovala do Chorvátskeho Grobu. Tie spoje bývali dosť plné, dokonca ráno tam pár krát nasadili aj kĺbový autobus.
Potom sa to zmenilo na 630, stále mestský autobus, ale zmenila sa trasa, spoj išiel z obchodného centra pri Zlatých pieskoch, vo Vajnoroch cez priecestie Pri Mlyne. Na Čiernej Vode vtedy tuším končili Na Pasienku. Zvýšil sa počet spojov za hodinu, ale zhoršila sa dostupnosť do centra, keďže bolo treba prestupovať na Zlatých Pieskoch.
Potom to prebral Slovak Lines, vtedy sa výrazne predĺžili jazdné časy. Trasa 630 zostala +- rovnaká, nejako sa to možno prečíslovalo.
Posledná zmena bolo, keď sa zrušila linka 630, namiesto nej je 525 a 527 (cez Čiernu vodu do Pezinka). Obe končia na Zlatých Pieskoch (s výnimkou asi 1 spoja), takže síce je dobrý interval, ale je tam nepohodlný prestup, najmä večer. Výrazne chýba priame spojenie do mesta.
Tak isto chýba buspruh pred Zlatými pieskami, ráno ide bus v podstate od Čiernej vody po Zlaté Piesky v zápche.
Nakoniec, problém medzimestských autobusov je, že ako vodič kontroluje lístky, tak to výrazne spomaľuje autobus, najmä ráno.