Ono sa to v zime niekedy ani ináč nedá, pretože jedného vyhodíš a na ďalšej zastávke sa medzi ľuďmi primotá iný. Plus robiť tam policajta stojí čas. To už nechcem hovoriť o tých, ktorí sa hrajú na mŕtvych a len naťahujú čas, aby mohli byť čo najdlhšie v teple, alebo o takých, ktorí povedia, že oni nikam nevystúpia a zbytočne sa čaká na políciu (alebo kedysi na výjazd SBS, ktorý to rýchlo a bez rečí vyriešil). Jedna skupina ľudí povie: správne, nemajú sa čo voziť a druhá: ale ja sa ponáhľam na toto nemám čas.
Takto presne to bolo kedysi nastavené aj v Nitre. Ustanovilo sa na to na základe prípadov, kedy vodič smraďocha z vlastnej iniciatívy vylúčil a následne naňho prišli sťažnosti od cestujúcich, že chudáka vyhnal von do zimy, a pritom nikomu nič zlé nerobil, len trochu smrdel.
Dnes už nenajazdím po Prahe toľko ako keď som býval v centre ale vtedy som sa niekde dočítal, že vodiči majú pokyn neriešiť smradľavcov z vlastnej iniciatívy ale musia reagovať na popud cestujúceho. Aj som to párkrát spravil a fungovalo to. Ale je to už pár rokov.
A on vie koľko strácam času parkovaním? Toto sú pseudo argumenty, aby si obhájil svoju voľbu (tak ako ja svoju).
Bral by som argument ceny, možnosti napríklad sa spoločensky odviazať, či trebárs viac času počas cesty niečo riešiť (možno aj pracovne), ale určite neberiem argument flexibility, keďže k autu prídeš a ideš kedy chceš, ako chceš, kadiaľ chceš.
Keď som jazdieval 32 na Dlhace kedysi dávno, tak flexibilita pre mňa neznamenala sledovať si čas odchodu, ísť na zastávku v určenom čase, čakať na meškajúci spoj bohviekolko, a v prípade vynechania/ujdenia spoju čakať ďalších 10-12-15 minút.
Mám vážne pochybnosti o tom že by vodičovi nevadilo ak niekto smrdí. Skôr si myslím že u seba to necítil. Ak máš problém so spolucestujúcim tak treba to vodičovi nahlásiť. A zároveň nečakať žiadne zázraky, akurát to môže nahlásiť na dispečing.
Určite nesúhlasím s tou flexibilitou MHD. To čo ja stratím parkovaním ty stratíš cestou na zastávku a čakaním na vozidlo a na prestupe. A rovnako môžem ísť inou cestou pre zmenu.
Úsek TrMy-Slovanet sa predsa nebude rekonštruovať, keďže tieto úseky už prešli reko dávnejšie. Takže tu nie je dôvod obmedzovať prevádzku L71.
Navyše mesto vo svojej neschopnosti začiatok prvej etapy rekonštrukcie RR presúva na rok 2026. Takže tento rok sa nikde nekopne do zeme.
To by dávalo logiku, akurát som prekvapený s akým predstihom. Lebo ak sa má Miletička odstaviť pri výstavbe električky po Košickej, tak doteraz nevieme aký je vlastne dátum realizácie, keďže je to ešte na posudzovaní EIA.
Určitě nie som sociálny prípad, ale uprednostňujem MHD zo zásadných dôvodov: životné prostredie a väčšia pružnosť - auto treba niekde zaparkovať a treba sa k nemu vrátiť. S MHD som slobodný - idem, kam chcem a vrátiť sa môžem úplne inou cestou, čo je určite pestrejšie. A nie je mi jedno, či cestujem so slušným a čistým človekom, alebo páchnucim bezďákom. V piatok som v metre v Prahe musel zmeniť na najbližšej stanici vagón, taký bol zápach bezdomovca neznesiteľný. Takže nejaká aplikácia/núdzový telefón na privolanie pomoci by sa hodila. Prepravný poriadok hovorí jasne: z prepravy sú vylúčené osoby so znečisteným odevom. Riešiť by sa malo aj pitie v MHD. Je oficiálne zakázané, ale nikto to nerieši. Rozliaty nápoj na podlahe i oblečení spolucestujúceho som už zažil...
Za to, co ty realne doplatis, prejde mozno jeden autobus tri kilometre, tak sa netvar ako keby cela tiaha MHD spocivala na tvojich upracovanych pleciach. Ja som zase na SK doplacal na skoly tvojich harantov, dochodky tvojich rodicov, vystavbu dialnic po ktorych sa prehanas gumokolom. A nemraucim tu.
MHD neplní sociálnu funkciu, ide o službu poskytovanú vo verejnom záujme, kofinancovanú verejnými (Magoriát, štát) a privátnymi (cestujúca verejnosť) zdrojmi ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1