Reakcia na: SuchSoft #251163:
Je rozdiel medzi menej vyťaženými linkami a domáhaním sa, aby sa zhustil interval na menej vyťažených linkách, lebo to priláka viac ľudí používať MHD. Ja to považujem za mrhanie peniazmi, na ktoré mesto nemá. Mesto dnes nevie v DPB zaplatiť vodičov (musí ich voziť z Kazachstanu), opravárov (musí si draho nechať opravovať vozidlá mimo, alebo ich necháva dlho neopravené, alebo ich dielňa vráti do prevádzky ako opravené, hoci tam nič nespravia), nevie postaviť zázemie pre nakúpené vozidlá. O nejakých koncepčných veciach ako príprava stavieb, rekonštrukcii električkovej trate, zatrolejovania nových úsekoch sa tu popísalo dosť. A to, že čas ľudí má rôznu hodnotu je ekonomický fakt vyjadrený výškou mzdy a je to denná realita v skutočnom živote na pracovnom trhu. Je to ako tvrdiť, že pracovný trh je hlúpy. To chce riadnu dávku odvahy a hlúposti a mne to pripomína komunistické snahy rozhodovať o počasí (a ekonomike). Je to tiež pekná ukážka odtrhnutosti ľudí od reálneho sveta, taká bežná vo virtuálnom svete. Kto to má platiť? Lebo jediný, kto to bude platiť sme my, ja a ty... a ja odmietam platiť ľudom to, že namiesto priemerných 7,5 minúty budú čakať len 5 minút. Ak je ich čas taký vzácny, nech si pozrú cestovný poriadok. Rozum mi zastáva z tejto diskusie a argumentov.
Ike
Neviem, aká je hodnota môjho času v porovnaní s ostatnými, v živote by som si netrúfol to porovnávať práve pre dôvody vyššie. Bohatý nie som, iba uvádzam, že mám finančné prostriedky na dochádzanie do práce autom, ale nerobím to.
Zabúdaš na nefinančné benefity verejnej dopravy a externality, ktoré sú pri využívaní osobného automobilu vyššie. Pre mesto je v princípe lacnejšie vynaložiť finančné prostriedky na hustejší interval, ako povedzme riešiť častejšiu údržbu verejných komunikácií, prípadne ustúpiť tlakom na zabezpečenie statickej dopravy, ktoré často prebieha na úkor mimoriadne cenných verejných priestorov. O environmentálnom aspekte a vnímanej bezpečnosti hovoriť asi nemusím. Navyše, vo veľa prípadoch, ak už je zabezpečené vozidlo a vodič, je zhustenie intervalu otázkou čisto prevádzkových nákladov, ktoré tvoria z celkových nákladov (fixná mzda vodiča, náklady na infraštruktúru, odpisy vozidla a pod.) v princípe malé percentá.
Twist, že som lakomý, lebo chcem cestovať verejnou dopravou je úlet sám o sebe. Ospravedlňujem sa, ale som celkom rád, že v tejto veci nerozhoduješ a maximálne sa tak môžeš vyjadriť, tu na fóre.