Veľmi správny príklad toho, ako nastavenie "vlastného" intervalu rozbilo nadväznosti, a teda aj toho, ako nesystémový interval znižuje používateľskú skúsenosť s verejnou dopravou.
"Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém."
Ak sa bavíme o 2-, 3-, 4-minútových intervaloch, tak to samozrejme platí. Ale pri dlhších intervaloch je ich vzájomná kompatibilita určite dôležitá, pretože umožňuje stavať systémové nadväznosti.
Jančura má vyborný marketing, ale nie. Už Ti Vladimír odpísal v #251096.
Ministerstvo v 2012 vyňalo IC vlaky spod objednávky štátu a voľné vlkm investovalo do zdvojnásobenia intervalu na 131 a prostredníctvom priameho zadania, ktoré bolo vtedy legálne dalo kontrakt RegioJetu. Tá trať nie je zisková a Jančura by nemal absolútne žiadny dôvod dobrovoľne duplovať odchody a vytvárať si tak stratu (odhliadnuc od toho, že všetky zmluvy sú na internete, takže sa vieš sám presvedčiť)
No ale to je argument za totálnu liberalizáciu železničnej osobnej dopravy. ZSSK je vlastne len taxikár, ktorý robí len to, čo mu ministerstvo prikáže. Tak to môže robiť aj RJ, LEO alebo CD.
RegioJet "priniesol" zdvojnásobenie odchodov, lebo si to uňho MinDop objednalo. Ak by si to zdvojnásobenie objednalo u niekoho iného, tak by to zdvojnásobenie odchodov priniesol niekto iný.
Alebo potom môžeme tvrdiť, že na trať 141 priniesla kvalitu ZSSK. Lebo najprv tam vymenila bagety za nové nízkopodlažné 861 a neskôr počas víkendov zdvojnásobila počet spojov.
Ja som na trati 131 zazil ZSSK pred prichodom RJ a bola to katastrofa. Zazil som aj ZSSK po RJ a bol to posun k horsiemu - horsie vlaky, vacsie meskania, rozbitie taktu. A teraz LEO. Vzdy v tom vychadza ZSSK horsie. Tak kde asi tak bude chyba?
Mňa na Šnídlovi úprimne fascinuje to, že téme, ktorej sa venuje asi minimálne 15 rokov, stále dobre nerozumie. Ten človek bude napríklad skalopevne tvrdiť, že RegioJet priniesol na trať 131 kvalitu, pretože zdvojnásobil odchody. Vôbec nerozumie vzťahu objednávateľ vs. dopravca, dopravca vs. prepravca a tému koncesia a zákazka by som pri ňom radšej vôbec neotváral a to stojím pomyselne na jeho strane barikády.
S tým sa stretávam pomerne často. Nedávno v Prahe na Vrchlického ul., čo je 3-prúdová jednosmerka, odbočovalo auto do dvora na ľavej strane ulice z pravého pruhu!!! Rozum zostáva stáť. A stáli napokon všetky 3 pruhy, len vďaka tomu nedošlo k nehode. V Bratislave je chyba, že na niektorých miestach chýba predzvesť, ako budú radené pruhy na nasledujúcej križovatke. Typicky Záhradnícka x Miletičova x Jégého v oboch smeroch, ale i most SNP pri Auparku v smere do centra.
VDZ, prikázaný smer, smerové šípky na semafore, súvislá čiara, protismer, atď...toho by nezastavila ani protielektričková stena.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
B K