V poslednom prispevku si objahoval, ze keby bol odlisny interval na L70 tak by sa rozbil preklad. Preco toto nie je problem pri L83, ale pri L70 je toto problem?
Tak to poďme po poriadku. Jedine k zhoršeniu došlo na 88.
96 mala klbaky s 20min, chvíľu so solami 20min, aktuálne 15min.
70 mala sóla s 20min., aktuálne sóla 15min.
88 mala 12min so Solarismim,chvíľku klbaky, potom presla na sóla s 15.
83 s 7-8 solami je utopia.
Môže ísť na 7,5 s kraťasmi, to (skrátiť interval a poslať kraťase) sa nám už osvečilo na iných linkách ako 88 celotýždenne, a cez víkend 70, 96, 98....
Kde pisem,ze nevadí? Len píšem o 83,ktorá ma atypicky interval,lebo je to tak ideálne aj kapacitne aj nákladovo. 70 si zaslúži klbak, to uzná každý asi. Hoc problém je max Most SNP - Prievoz.
Napr. ja si jazdu v preplnenom vozidle užívam Pekne nalepený na dverách môžem spomínať pri pohľade na neaktuálne mapky na zrušené linky
Berme veci pozitívne
Dobrý postreh To, nie je len tento víkend. To je aj X ďalších víkendov, samozrejme sú aj také víkendy, že 12m vozidlo stačí ale takých víkendov je veľmi málo a DPB, má o tom, určite vedomosť! Nevravím o tom, že linka 70 vo večerných hodinách nie je previazaná s linkou 67, len v určitú minútu. Cestovanie z Novej Doby, po 22 hodine je katastrofálne!
Ale pššššt, nebudeme poukazovať na fakt, však?
Miestne názvy sa obvykle neprekladajú, pokiaľ prirodzene neexistujú, pretože inak z toho vznikne trapný guláš ako v Bratislave. Okrem toho by mali prekladatelia prejsť zopár anglofónnych prevádzok a odpozorovať ako sa tam formulujú podobné oznamy, pretože tie preklady po slovíčkach sú tiež trapné.
Na Kramároch sa postupne vybudovali nemocnice a kliniky "aby to mali ľudia pohromade" a nepočítalo sa s tým, že veľa pacientov tam niekto privezie kvôli zníženej mobilite, zhoršenému zdraviu, lebo prídu na presný termín zo širšieho okolia a pod. To sa prejavilo v nezvládnutej statickej doprave. Tých pár parkovacích chalúpok pomohlo len trocha, chcelo by to veľké centrálne parkovisko a nemuselo by byť ani pred bránou nemocnice - jednoducho veľké parkovisko pre Kramáre doplnené okružnou linkou (autobus alebo trolejbus) a s drastickým obmedzením inej dopravy po Limbovej (dopravná obsluha, rezidenti, MHD). Miesto na parkovisko treba hľadať niekde pod kopcom.
Kapacita je menšia ako predtým... Ale zase vozidla chodia rovnomernejšie naplnené... A keď sa stalo že by sa náhodou človek nevošiel do vozidla, hlavne teda v čase špičky tak počkať 2-3 minúty fakt nie je problém predtým sa aj občas stalo že do klbaku sa nevošli...
Všetko závisí od toho ako pravidelne inú električky
Pochybujem, že by to bola podmienka "na vodík". Vidím v tom experiment, ktorého ekologická stránka je otázna (nerátal som ekologický dopad pri výrobe vozidla - vzávne kovy pre palivový článok, ktorého životnosť je obmedzená) a ktorý niekto chcel vyskúšať. Pokiaľ sa na to vyplytvali dotácie, tak to bolo akože "zadarmo" (ale niekto to aj tak zaplatiť musel).
Môj názor je, že DPB by účelnejšie využil fondy, ak by miesto 4 ks 12 metorvých vodíkových hračiek kúpil o 4 ks viacej 18 metrových Škoda 27 TrA Solaris pre linku 33. Jeden vodíkový sólo autobus bol dokonca o 20 tisíc Euro drahší než kĺbový hybridný trolejbus s garantovaným dojazdom 12 km, ktorý by sa využíval iba na presun medzi vozovňou a ostrovnou prevádzkou dvakrát denne.
Neviem, do akej miery sú obyvatelia Dlhých dielov spokojní s degešmi, ani som neporovnával kapacitu ani som neskúmal zmenu intervalu po nasadení menších vozidiel. Zahustenie intervalu sa určite nezaobišlo bez navýšenia vodičov, čo má tiež finančný dosah a dovolím si tvrdiť že dosť zásadný.
Čo sa týka vodíkového pohonu ako takého, tak si myslím, že je to o trošku menšia volovina ako elektrobus bez palíc.
Ale najzaostalejšia krajina EÚ nemá čo experimentovať a mala by sa sústrediť na tradičné pohony, kým je ešte za čo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
B K
Berme veci pozitívne