Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #250691:
A to nevedeli vopred naprojektovať tak, aby tam kĺbaky nemali problém? Pamätám si na stretnutie k Riviére pred viacerými rokmi na Magistráte, kde ma tam zavolala Táňa Kratochvílová. Presne sa tam otvorila otázka pohodlného priechodu medzi nástupiskami. Projektant tam žiadnu zmenu nivelity vozovky nenakreslil. Ja som navrhol aby sa tam cesta dvihla na úroveň chodníka, ale upozornil som, že sa to musí spraviť tak, aby kĺbový trolejbus alebo autobus prešli bez problémov. Bol tam zástupca DPB, ktorého som požiadal, aby povedal aké parametre to musí mať, aby tade bezpečne prešlo kĺbové vozidlo. Projektant si to následne zakreslil do výkresu. Aj sa to realizovalo:

https://www.google.com/maps/@48.149463,17.062856,3a,48.9y,91.19h,84.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgJFSOMXF0_ud5tc2qIzocg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Bol pri projekte retardéru na Mudroňovej niekto z DPB prítomný? Mal DPB možnosť to pripomienkovať? Alebo to bolo ako v prípade Dlhých dielov, kde sa zasa na DPB a trolejbusy zabudlo? Dal DPB nesprávne pripomienky (čo sa týka parametrov rámp)? Bolo to vybudované v súlade s pripomienkami (ak nejaké boli)? Nemôže byť problém zistiť, kde sa stala chyba a vyvodiť kroky, aby sa neopakovala.

@Ivan Bútora:
Očakával som, že mesto sa poučilo, ale zjavne sa nepoučilo. Ako chce magistrát obhajovať ZNOVA spackanú prácu, a asi (ak sa to potvrdí) nulovú koordináciu s DPB, ktorý je jeho 100% majetkom?

Akékoľvek úpravy ciest, na ktorých jazdí MHD, byť len manipulačné spoje, by povinne mali byť konzultované s DPB. V prípade ciest nad ktorými visí trolejové vedenie obzvlásť!
To je riadna vallovina ten retardér. A to som si myslel, že väčšiu hovädzinu, ako tie vankúše na Devíne, už neuvidím.
Reakcia na: triskaidekafobia #250684:
Čo má červená farba, po ktorej je most pomenovaný, spoločné s komunistami?
Reakcia na: Klepeto #250686:
Chránená dielňa magistrátu najprv maľovala cestu, potom dláždila, ale aj tak to dojevalla. Mohli zvážiť aj priechod so stredovým ostrovčekom namiesto stupídneho retardéru, čo by tiež bol prvok na zvýšenie bezpečnosti.

Na Vazovovej je dokonca aj semafor pre chodcov. Ale tam to asi robila iná skupina chránenej dielne a možno navzájom nespolupracujú.
Reakcia na: TomJ #250683:
Red bridge
Reakcia na: Ike #250695:
Tak sa ospravedlňujem, nevedel som že je rozdiel medzi Cestou II. triedy a Miestnou cestou II. triedy
Reakcia na: Valec #250694:
Nie, je to miestna cesta II. triedy.

Jedno členenie je podľa § 3 vyhlášky č. 35/1984 Zb. a druhé je podľa § 7 vyhlášky č. 35/1984 Zb.
Reakcia na: Ike #250692:
Podľa toho je ale napr. aj Obchodná, Hlavné námestie alebo Primaciálne námestie cestou II. triedy.
Reakcia na: Majo #250681:
My sa tu bavíme o situácii v polovici 90-tych rokov, a ty to vyvraciaš aktuálnym oznamom alebo screenom zo stránky dopravcu, ktorý bol založený o 15 rokov neskôr.
Reakcia na: Klepeto #250686:
Pokiaľ ja mám informácie, tak o probléme sa vie a bude sa riešiť.
Reakcia na: pressburger #250688:
"Mudroňova je oficiálne cesta II. triedy"

Podľa akého dokumentu? Lebo podľa údajov v Cestnej databanke [1] je miestnou cestou a tie sa delia na funkčné triedy A až D. Podľa ÚP ide o miestnu komunikáciu funkčnej triedy C1 s premávkou MHD [2] .

[1] https://www.cdb.sk/files/galleries/mapy-samospravy-50-000/mag_ba.jpg
[2] https://magba.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=5058549776a84062ab26857008faef31&extent=1894426.5432%2C6128160.1177%2C1923453.5047%2C6140294.4959%2C102100 (treba sa prizoomovať a preklikať)
Reakcia na: pressburger #250688:
Je rozdiel medzi cestou II. triedy a miestnou komunikáciou II. triedy.

Inak škoda že tam nezostal ten vankúš.
Reakcia na: Klepeto #250686:
Neviem aké sú presne normy, ale podľa dokumentu voľne prístupného na webe SSC:
"Vzhľadom na to, že spomaľovací prah vytvorí na PK pomerne výraznú nerovnosť, môže sa použiť v odôvodnených prípadoch len na miestach so zvýšenou dopravnou nehodovosťou, pred priechodom pre chodcov, v obytnej alebo pešej zóne, v zóne s dopravným obmedzením a pri vjazde na PK alebo na PK s odlišným dopravným režimom.
Spomaľovacie prahy sa nesmú použiť na diaľniciach, rýchlostných cestách, cestách I., II., III. triedy aj v úsekoch ciest v prieťahoch obcí a na miestnych komunikáciách funkčnej triedy A1 až A3, B1, B2."

Mudroňova je oficiálne cesta II. triedy, teda podľa prepisov by tam žiaden spomaľovací prah (prefabrikovaný ani stavebný) byť nemal, rovnako ako na Svätoplukovej, ktorá je tiež cestou II. triedy
Reakcia na: Klepeto #250686:
Sa:
§NaplanoVallo
§VybudoVallo
§PoobmedzoVallo 😃
Ak by boli ešte dotazy, prečo z L47 zmizli kĺbové vozy. Kvalita práce ľudí z magistrátu to zabezpečili. Ale ticho šúchajú nôžkami a čušia ako vošky pod chrastou než aby priznali, doyebali sme to ako vždy a napravíme to. Nie niečo také od jehoVallovistov naozaj nečakajte.
https://www.facebook.com/100082982749971/videos/553114213920390/
Reakcia na: Ike #250678:
Za mňa obsah, rozsah aj proces 😃 Ponúknem pár príkladov.

Obsah: Pomedzi pár vecí, za ktorými si našťastie autori stáli aj v oponentúre (ako napr. povinný takt, eliminácia sadkových výpisov odchodov a celkovo systematizácia VHD zjednocovaním pravidiel) sa prepašovalo kopec "môže aj" pravidiel-nepravidiel, ktoré v takej forme reálne nikomu nepomôžu.

Rozsah: Sú témy, z ktorých regulácie sa v MPK elegantne vyvliekli tým, že zmocňovací predpis na to nemyslel - a zároveň je pre iné témy v poriadku mať úplný mikromanažment.

Proces: Požiadavky od občanov na vyššie nároky na prístupnosť sú zamietnuté, lebo kraje povedali, že dopravcovia viac NP busov nechcú nasadiť kvôli lokálnym špecifikám. Naopak, keď pripomienky upozornia, že vodič nesmie byť povinnosťou pristavovania "na dĺžku kroku" tlačený za limity stavu infraštruktúry, tak sa povinnosť len obmedzí na spevnené nástupištia, bez ohľadu na ich stav.
Reakcia na: TomJ #250683:
Communist Bridge. 😀
Reakcia na: Majo #250682:
Teraz ma napadlo, minule sme tu riešili anglické názvy a hlásenia typu Prístavný bridge a Lúky two. Viete niekto, ako hlási Červený most? Je to Červený bridge?
Inak keď oddelenie invencie, optimalizácie, analýz a zmien názvov DPB pretláča anglickú skratku pre železničnú stanicu, navrhujem v záujme nediskriminácie nemecky hovoriacich, aby tento (nielen) dopravca pre náhradnú autobusovú dopravu začal používať skratku SEV. ("Trams budú v sekcii Stn. New City - Golden Sands riplejsnuté SEV.") 🙃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.