Ak je teda ružinovská teória správna, zhrnul by som to teda tak, že dovtedy internú skratku ČSD/ŽSR začal verejne používať ako prvý DPB zhruba v polovici 90. rokov.
Väčšie rozšírenie jej používania však nenasledovalo a až na pár výnimiek tak používanie skratky ŽST ostalo lokálnou záležitosťou Bratislavy.
Mal by si mu poďakovať skôr za uvedenie do omylu. Skratka ŽST sa objavuje už v železničných dokumentoch zo 70. rokov. Nevznikla teda v 90. rokoch, ale najmenej o 2 desaťročia skôr a neprišiel s ňou DPB, dokonca ani DPMB, ba ani DOZÁB, ale ČSD. Celá táto petržalsko-sekčovská teória tak bola skôr trafením do hnedého, než do čierneho.
Dosť ma šokuje že keď skrátili názov Hlavnej na displejoch starých električiek tak zvolili Hlav. stanica a nie Hlavná stn.
Mimochodom, neznášam tieto skrátené mená. To už radšej zrušiť piktogram vláčika (ten nový je aj tak na nič) a použiť to uvoľnené miesto pre plný názov. Nemyslím si že používať piktogram pri staniciach je bežná prax na svete.
Zachytil niekto dake spravy o tyzdni mobility (16.-22.9.) v BA ? Predchadzajuce roky sa s vodicakom cestovalo v MHD zadarmo pripadne ponukali zlavy na rocne listky. Momentalne to vyzera ze kazde mesto daco podobne ponuka okrem BA...
Očividne však išlo o skrátenie skratky "žel. st.", ktorá sa používala minimálne v Bratislave od obdobia nie dlho po skončení druhej svetovej vojny (možno to malo aj súvis s jazykovou reformou v 1960). Predtým sa používali názvy vo forme prídavného mena (napr. Novomestská stanica).
Pamätám si niekedy v polovici 90tych, keď som objavil na zastávke názov "ŽST Vinohrady", pričom dovtedy sa vždy používalo "Žel. st. Vinohrady". Až niekedy po roku 2010 začali skratku ŽST používať aj železnice vo svojich oznamoch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
soňulíček