Reakcia na: AndyTak #249510:
Ja nerozumiem načo by bolo dobré stanoviť maximálny vek pre vozidlá. Prvá generácia NP, klimatizovaných vozidiel už bude mať čoskoro 30 rokov - ak by takéto veci existovali aj u nás, tak by sme ich museli vyradiť len tak, aj keď naďalej spĺňajú všetky požiadavky od dnešného cestujúceho a môžu byť (teoreticky, samozrejme) aj v dobrom stave? Nehovoriac o tom že vek vozidla je celkom nerelevantný - 60 ročný voz v Prahe je v oveľa lepšom stave než 30 ročný voz u nás. A vyradiť 30+ ročný voz po dôkladnej GO, ako sú naše T3P, by bola obrovská debilina.A čo sa týka autobusov a trolejbusov, pri Bratislavskej (ne) údržbe je všetko čo má viac než 6 rokov dobré len do šrotu. Tieto čísla vôbec nereflektujú realitu.
Viko
Reálne v zmysle vykonateľné? V prímestskej doprave úplne v pohode. Väčšina bývalých sadiek to spĺňa už dnes, vozidlá nad 15 rokov (prvé Crosswaye) behajú už len tam, kde sa s obnovou čakalo na výsledky dovrzaných tendrov - najmä Trnavský a Trenčiansky kraj, a potom v SAD Humenné kde bohvieprečo lipnú na dvadsaťročných sorkách.
V MHD by mali problém malé mestá (napr. Čadca, Snina, michalovskí "sanitkári").
Pikantné to môže byť pri dráhach, ak by sa modernizácia nebrala ako vynulovanie počítadla... Ale možno sa podoja fondy cez Škodovku&ŽOSky a nové eliny, vagóny aj jednotky sa len tak pohrnú