este k tym tlacitkam na zastavkach na znamenie... nad takym niecim som zu tiez spekuloval davnejsie, a jedine ako by sa to dalo relativne rozumne riesit by bolo jedno tlacitko, ktore by zastavilo najblizsi spoj. Aby to ale malo vyznam, musel by byt na kazdej zastavke informacny system, ktory by bol on line a hlasil by co najblizsie dojde (presnejsie nielen co najblizsie dojde, ale pre kazdu na danej zastavke stojacu linku prichod najblizsieho spoja, pripadne jeho meskanie). A vodic by nemusel vsimat ani neakych svetiel na zastavke, mohol by to dostat priamo cez informacny system do vozidla (btw, moja utopia predpokladala vozidla ovladane AI, takze by ani vodic nebol...) Pekna utopia, aj ked dnes uz z vacsej casti realizovatelna, ale z financnych dovodov nie v BA

Spectre
S tým, že 5 ľudí zazvoní vodičovi by sa to dalo vyriešiť. V takom Brne majú na kabíne namontované svetlo, ktoré sa po stlačení znamenia rozsvieti, takže cestujúci vedia, že to už nemusia mačkať. Zopár trolejbusov aj u nás má nad dverami dve svetlá. Jedno je nevystupovať, a druhé zasvieti po stlačení signálu. 15TrMky majú podsvetlené samotné tlačítko znamenia.
A keby mal niekto námietky, že to cestujúci nepoznajú - jednoduchá elektronika, ktorá pípne iba pri prvom stlačení sa dá vyrobiť s nákladmi niekoľko korún.