Reakcia na: S499.1023 #24651:
vs. J a aerodynamické prvkyPoprosím o opravu, ak sa mýlim...nie je takáto úprava vozidla protizákonná? Totiž (veeeeľmi zhruba) na takúto konštrukčnú úpravu, ak sa ňou zmenia prevádzkové vlastnosti vozidla musí dať prevádzkovateľovi povolenie príslušný dopravný inšpektorát...mýlim sa? Prosím o odpoveď-ďakujem.
Isteže - takáto úprava čela céčkovej (generálkovanej) Karosy je oveľa príťažlivejšia pre cestujúceho - ale ak je takáto úprava čela povolenou úpravou - je iné, keď toho niekde behá pár kusov a iné by bolo vyzbrojiť tým to všetko, čo behá v bratislavských podmienkach. Ekonomická náročnosť takéhoto zásahu (+ vybavenie povolenia, ak ho legálne nepovoľuje zákon) by asi presiahla tú malú úsporu spotreby (usudzujem, že takáto úprava čela oveľa spotrebu busu v prevádzových podmienkach Bratislavy nezníži).
:o)
Vladimír
Re #24635 Juro: Na tých názvoch nie je nič zlé, ak sa vyskytujú v lokalite. Ale v Prahe bolo za socialistických čias zvykom pomenúvať stanice metra ideologicky bez ohľadu na miestopis. Predstav si, ako keby v BA pomenovali súčasnú konečnú Pri kríži (vtedy Krajňákova) na dajme tomu "Československo-sovietskeho priateľstva". Síce by žiadna ulica alebo námestie alebo aspoň ľudový názov v danej oblasti neexistoval, ale niekomu by sa zdalo, že to krajšie znie.
Re #24636 hroch: Ja to beriem tak, že turista má v prvom rade v rukách mapu, kde má všetky ulice. A ak hľadá nejakú inštitúciu, tá má predsa tiež adresu, prípadne sama upozorní na najbližšiu zastávku. Ja keď som robil prijímačky na UK, tiež mi do pozvánky napísali, že mám vystúpiť na zastávke Botanická záhrada.