Reakcia na: Ike #246208:
Rozumiem, aj do veľkej miery súhlasím (možno až na tú poslednú vetu, ale do toho sa radšej nejdem púšťať lebo by som vytvoril tento týždeň už druhý flame 
Ale myslím si že tento typ dopravy by nejak mal byť pokrytý. Rámcovo má môj koncept "nepravidelnej dopravy" dve nosné idey:
a) Doprava musí byť naozaj nepravidelná, teda prevádzkovaná krátkodobo. Nemôže ísť o opakovanú prepravu po tej istej trase v súvislom období, alebo krátko po sebe (napr. každý víkend). Tým by sa zabránilo "zneužívaniu" na súbehy ako v tvojom príklade s 57.
b) Viem si predstaviť že by tam bolo potrebné aj nejaké schvaľovanie CP, ale malo by íst o výrazne jednoduchší a rýchlejší proces ako na pravidelnú linku. Možno by som sa inšpiroval protestami - oznamovacia povinnosť X dní vopred + oprávnenie správneho orgánu v definovaných situáciach ti prevádzku zakázať.
c) Nenosná idea - viazať to na výšku cestovného, t.j. tento inštitút by platil len ak máš výrazne vyššie cestovné ako objednávaná doprava na tej istej trase. (Ale týmto bodom som si nie istý.)
Ide o to že často aj správny orgán v princípe s takýmito jazdami problém nemá (nemyslím si že komukoľvek by vadilo keby si nejaký súkromník vytiahol Ikarus a jeden deň s ním jazdil do Stupavy), ale napriek tomu nemá inú možnosť než to prehnať regulérnym správnym konaním.
Samozrejme povolenie na prevádzkovanie cestnej dopravy ako také by na to bolo nutné, o tom vôbec nemusíme debatovať. Ide mi skôr o situáciu keď už to povolenie máš a chceš robiť jeden víkend nejakú akciu s dopravnými prostriedkami.
Na záver ešte jedna nesúvisiaca vec čo mi teraz napadla - je už nejak vyriešená (resp. bude v novom zákone) problematika "mestských" spojov na prímestských linkách? Lebo toto bol kedysi problém v BB, kde si počas boja SAD ZV vs DPMBB v rozpore s vôľou mesta SADka vybavila u BBSK licenciu na jazdenie akože prímestskej linky kde ale všetky / väčšina spojov bola výlučne na území BB, teda de facto išlo o MHD.
810zssk
Inak vedenie výjazdov/dojazdov po inej linke považujem za ideálne riešenie, najmä pri autobusoch kde by bolo vhodné vynechať také exotiny ako 20ka na Trnavskom mýte (namiesto toho by to mohol byť spoj L63 ktorý zo zastávky "OC Lamač v Karlovej Vsi" pokračuje ako linka 20 smer "Fabrika Opletalova"). Aj by sa v tom ľudia lepšie orientovali, aj by sa vďaka tomu tie spoje dostali do CP v celej trase. Prípadne potom som uvažoval nad vyslovene dedikovaných dojazdovými/výjazdovými linkami.