Reakcia na: Klepeto #245619:
Prečo by sa na tom mal podieľať DPB? DPB je dopravca, ponúkne nejakú cenu pri ktorej bude ziskový a objednávateľ to buď akceptuje alebo to DPB jazdiť nebude. Súčasťou kalkulácie ceny sú samozrejme aj odpisy autobusu. Ani na MHD sa DPB "nepodieľa".Využívanie synergií je výhodné pre všetkých. Náklady pre objednávateľov klesnú, cestujúci dostanú lepšiu službu a DPB zarobí extra peniaze z ktorých by profitoval mestský rozpočet, keďže mesto je jeho 100% akcionár. Táto naša obsesia striktným oddeľovaním MHD a PAL má len nevýhody. Sú systémy kde sa to nerobí vôbec a všetka verejná doprava je jeden systém. Potom sú hybridy ako IDS JMK kde to síce sú dva systémy, ale tam kde je to účelné sa využívajú synergie - teda napr. niektoré linky MHD idú za hranice mesta a niektoré linky PAL slúžia aj na obsluhu vybraných častí mesta. A vôbec nie je striktne dané že jeden dopravca môže jazdiť len jeden typ linky (napr. v Brne sú niektoré spoje MHD prevádzkované "prímestskými" dopravcami s naopak, niektoré prímestské spoje prevádzkované DPMB).
215 nejazdí do Stupavy ale Marianky, hovorím teda o predĺžení 37 do Marianky.
Arrivaderci
145: to akoze tam ludia nebyvaju a cez vikend nepotrebuju MHD? Pochopim, kebyze zrusia zachadzku k NOU, ale usek Jaskovy Rad - Stromova - Koliba mali nechat
147: detto
151: tiez - a prave ta je najvacsi favorit na predlzenie po Tupeho. Tie mohli trebars spojit so 145 do jednej linky Koliba - Stromova - Jaskovy Rad - Tupeho - Lopenicka - Kukucinova
Mozno mohli radsej prekopat linky na zapade BA a usetrit tam. Predpripravit to na elektricku a TIOP. Mozno aj skratenim liniek ako vravel Pavol86 ale v opacnom garde - fantazmagoricky napriklad 21, ktora by sla cez Lamac po Patronku/Most SNP a zrusit tym padom 30 a Regio vozidla + ostatne linky by nahradili spojenie Patronka - Centrum - ASMN