Ja si myslim, ze napriklad stranka www.prazsketramvaje.cz je uplne super -- clovek, co ju tvori, tomu musi venovat ohromnu spustu casu.
Bratislava metro zatial fakt nepotrebuje. Ktosi mi hovoril, ze prevadzkova rychlost elektrickovej linky 1 je 25 km/h, prazskeho metra A 27 km/h. A to nas optimalizacia zastavkovej siete a vybudovanie plnej preferencie este len caka (dufam).
Bratislava metro zatial fakt nepotrebuje. Ktosi mi hovoril, ze prevadzkova rychlost elektrickovej linky 1 je 25 km/h, prazskeho metra A 27 km/h. A to nas optimalizacia zastavkovej siete a vybudovanie plnej preferencie este len caka (dufam).
Myslím, že keby vybudovali trať tak v konečnom dôsledku ich to výjde lacnejšie ako hentaké busy. Ale je predpoklad, že pri veľkých dodávkach po celej Európe cena takéhoto vozidla klesne. Možno raz keď budú tieto technológie lacnejšie trolejbusom a autobusom v dnešnom ponímaní odzvoní a nahradia ich busy s akumulátromi, či práve s palivovými článkami. Spojí sa tak výhoda nezávislosti busov a čistoty trolembusov
Ale co takto
--> súťaž pravdepodobne bude znieť na 2 sóla a 3 klbáky. Pohon samozrejme nafta. Aký typ, to sa nedá povedať, súťaž ešte neprebehla. Ale ja predpokladám, že to bude Solaris.
Papyr
Mimochodom, vodik sa nemusi prevadzat na elektrinu, ale da sa pouzit aj priamo ako palivo do spalovacich motorov.
Koniec koncov, autobusy na vodik uz jazdia (zatial vacsinou ako prototypy) v Nemecku, Norsku, Australii, USA a inde.
Ale v samotnom Londyne uz niektori prisli aj na vyhody trolejbusu. Londyn je v tomto dost podobny Prahe, zrusil trolejbusy uz v roku 1960 a dodnes sa nenasiel nikto, kto by ho zaviedol spat. Skupina ludi, snaziaca sa o navrat trolejbusov do Londyna, ma aj pekne stranky http://www.tbus.org.uk/ .