Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #243303:
Na to osvetlenie su nejake europske normy. Ale suhlasim, ze ovela prijemnejsie (aj dostacujuce) bolo osvetlenie v T2 a prvej generacii SORov.
Reakcia na: ikarus31 #243295:
To zhasnutie prednej časti interiéru je podľa mňa dobrým kompromisom, keďže je v autobuse aj osvetlená, aj tmavá časť, nehovoriac o tom, že pre vodiča je lepšie, keď má vpredu tmu a zase vzadu je kvôli bezpečnosti lepšie, ak tam je viac svetla.
Prečo sa vlastne začali montovať do autobusov také silné svetlá, veď aj LED-ky môžu mať slabšie/teplé svetlo, aby to nebol taký šok pre oči, keď človek nastúpi z tmavej ulice do vysvieteného autobusu.
Reakcia na: Andrej #243297:
Cestujuci ma na vyber - MHD alebo IAD
Vodic ma tiez na vyber - Praca alebo Urad prace
A to plati aj o DPB - bud ma cestujucich alebo nie.

Koho z tych 3 to bude boliet najmenej?
Reakcia na: Andrej #243297:
Vodič by mal byť schopný situáciu deeskalovať nie ju ešte viac vyhrocovať.

Bez ohladu na to ako sa ku vodičom správajú cestujúci dobrý profesionálny vodič by na toto mal vždy myslieť a podla toho konať (aj keď pripúšťam, že to niekedy môže byť náročné).

Dúfam, že tu nikto z vás kto tu podobné správenie obhajujete nieje vodič hromadnej dopravy. Ale ak náhodou áno tak takéto správanie z vašej strany nikdy nieje v poriadku. Aj keby vám cestujúci vynadal do buz***ov a ko***ov ničomu nepomôže ak mu to opätujete a už vôbec keď sami od seba sa vy vyvŕšite na nejakom cestujúcom.

Vodič má možnosť cestujúcich vylúčiť z prepravy – tých čo ohrozujú bezpečnosť premávky, svoju vlastnú alebo ostatných cestujúcich; tých čo aj po upozornení nedodržiavajú ustanovenia prepravného poriadku; a tých čo obťažujú iných cestujúcich alebo oprávnenú osobu dopravcu (tam spadá aj vodič). V prípade ak cestujúci porušujú prepravný poriadok slušne ich na to upozornite, ak bola naplnená niektorá z týchto podmienok využite ju a vylúčte cestujúceho z prepravy (tých možností kedy možno cestujúcich vylúčiť z prepravy je tam kúsok viac).

Ale to by vyžadovalo zrejme mať aspoň všeobecný prehlad o tom čo sa píše v prepravnom poriadku a o vlastných povinnostiach.


A samozrejme ak dopravný podnik nebude niečo riešiť vôbec, lebo šak to sa nedá dokázať tak si to určite vodiči, ktorím robí problémy správať sa profesionálne budú plne uvedomovať a podľa toho sa správať.

Veď tá tvoja argumentácia, že cestujúci sú na našich chuďákov vodičov zlí tak nech si sú aj oni na cestujúcich je úplne šialená a je to cesta do pekla.
Reakcia na: Andrej #243297:
Ja si neviem veľmi predstaviť, ako by jedna, alebo druhá strana dokázala nevhodné správanie tej druhej, keďže kamery nezaznamenávajú zvuk, a preto by to bolo bez toho dosť ťažko dokázateľné.
Reakcia na: Adammsvk #243298:
A kto je magistrát? Nezastupuje náhodou ľudí?
Reakcia na: kecho #243296:
Akurat ze problem je, ze zakaznikom DPB nie je cestujuci, ale magistrat. Stale plati, ze substrat je pre DPB len zbytocna neprijemnost
Reakcia na: kecho #243296:
WTF? To co to tu pises? Takze podla teba zakaznik ma pravo sa spravat ako hovado voci vodicovi/firme lebo vodic/firma potrebuju zakaznikov aby mali pracu? Na mna nechod s takymito nezmyslami.

Samozrejme, ak existuje dokaz ze vodic sa spraval hlupo voci zakaznikovi, tak nech sa to riesi, ale takyto postup ako si ty tu teraz napisal je uplne chory, a uplne bezny jav v severnej Amerike.
Reakcia na: Andrej #243294:
Zakladna poucka je: cestujuci/zakaznik bez vodica dokaze existovat. Vodic/firma si bez zakaznikov moze trhnut nohou.
Reakcia na: N/A #243283:
Nikdy sa nedá vyhovieť každému keď boli fólie tak sa pindalo že prečo sú tam že sa to má vypnúť a teraz keď sa to vypína tak tam znova majú byť fólie? To je to isté ako s klimatizáciou každému to inak vyhovuje. Poznám aj ľudí ktorým nevyhovuje osvetlenie v nových vozidlách všeobecne vraj je zbytočne silné a modré...vraj najlepšie osvetelnie bolo v BN alebo Karosách kde to tak silno nesvietilo.
Reakcia na: Cancer #243290:
Problem s riesenim "blbych reci" je ze vo vacsine pripadov sa neda dokazat kto co povedal a ako. Ak sa tu budeme stazovat na asocialnych vodicov tak treba uznat aj druhu stranu problemu, ze existuje minimalne taky isty pocet, ak nie vac, asocialnych zakaznikov ktori si myslia ze maju pravo na vsetko.

Preventivne vynadat vodicovi bez dokazov lebo niekto tvrdil ze ten vodic im nieco povedal sa robi skor v Amerike.
všetko je furt zlé substrát je povinná nepríjemnosť (česť výnimkám). a to ešte môžu byť radi že nemusia riadiť vozidlo v košeli a kravate (v prípade mužov)😁
Reakcia na: Viko #243291:
Obavam sa ze toto je dan za nabor poslednych rokov, ked sa bralo vsetko co chcelo jazdit. A nerobila sa selekcia.
Reakcia na: IBBI #243275:
Mňa by úprimne zaujímalo, načo sa niekto zamestná vo vození ľudí, keď potom nechce, aby ľudia používali dvere ktoré vedú okolo neho.
Reakcia na: Urbanway 2423 #243285:
Niesom si istý ako je to s pokrikovaním či nevhodnou komunikáciou, ale keď sa bude mať chuť vodič porozprávať a niečo ti „vysvetliť“ tak to bude s najväčšou pravdepodobnosťou po tom ako si nesplní nejakú svoju povinnosť alebo niečo poruší čiže je to vzásade asi jedno či budú riešiť aj to alebo iba to pochybenie po ktorom sa mu spustila huba.

V prozákaznícky orientovanej firme by mali riešiť aj len blbé reči/nevhodné vystupovanie zo strany zamestnanca na adresu zákazníkov keďže vrhajú na firmu zlé svetlo, ale od tej je DPB na míle vzdialený.
Reakcia na: si #243286:
Podobne, za tmy ma vždy poteší, keď nie je celý voz vysvietený.
Reakcia na: Cancer #243287:
Aj Trnávku hlási v angličtine bez depa.
Reakcia na: 810zssk #243281:
To im teda krivdíš, veď aha – ktoré vedenie vymyslelo toľko hlásení, há? A toľko atrakcií pre šotoušov!!!

To sú presne tie veci, ktoré ľudí posmelia k využívaniu MHD. Normálne všetci tí čo majú autá hneď po prvej ceste hádžu klúče od auta do kúta a píšu inzerát že predajú auto. Ledaže by nie, že áno.


BTW páni od hlásení: pri dojazdových spojoch končiacich v zastávke Depo Petržalka vám stále hlási v angličtine, že spoj terminates at Petržalka.

Neviem ako vaše mapy, ale podľa mojich je aj taká Vyšehradská v Petržalke, teda všetky spoje idúce z Hlavnej stanice končia v Petržalke či už ide o dojazd alebo nie. Zastávka Petržalka neexistuje, teda správne má anglické hlásenie znieť This vehicle (alebo čo tam je) terminates at DEPO Petržalka. Alternatívne zahlási najprv slovenskú časť oznamu, potom anglickú a konečná bude vyhlásená iba raz (v slovenčine) tak ako pri všetkých ostatných zastávkach.
Reakcia na: N/A #243278:
uprimne, v casoch ked som vyuzival verejnu autobusovu dopravu a cestoval som po zotmeni, tak som si urcite radsej sadol do tej casti kde bola ta tma, kedze to ako jeden z dosledkov ma napriklad to ze je lepsie vidno von....
Reakcia na: 810zssk #243281:
Sú vôbec vodiči nejako postihovaní, keď na nich niekto pošle sťažnosť za nevhodné správanie k cestujúcim (napr. pokrikovanie a pod.), alebo sa to rieši len ústnym dohovorom, ak vôbec?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.