Ak máme jedno dočasné a jedno občasné úvraťové obratisko, tak tých 30 obojsmerných vozov aj stačí (cca 20-25% počtu). Nevýhodou obojsmerných je napr. aj malý počet miest na sedenie.
Ja nechápem, prečo sa kupujú jednosmerné električky? Nebolo by lepšie kupovať hlavne obojsmerné električky (aspoň 15ks), rozdiel v cene medzi 29T a 30T je cca 170 000 eur a myslím si, že by bolo dobré mať aj dlhé (45-metrové) obojsmerné električky, pretože 30ks obojsmerných električiek mi dosť málo.
"[DPB] začal pripravovať projekt na nákup ďalších na trať v Petržalke, ktoré budú mať o polovicu vyššiu kapacitu ako súčasné električky." https://e.dennikn.sk/minuta/2147915
To iba niečo poplietli v redakcii alebo sa fakt plánuje (ďalší) samostatný nákup 45-metrových vozov? Pôvodne sa vravelo, že prípadné predĺženie električiek sa má riešiť iba v rámci opcie.
V každom prípade ale nerozumiem, prečo to nemôžu celé obstarávať naraz a musí to byť znova rozdelené na niekoľko tendrov.
V niečom máš pravdu, ale napr. v takých Soroch (či sólach, či dlhých) sa ani nie je kam posunúť bližšie k páske a človek vždy stojí jednou nohou v druhých dverách. Na druhej strane v Urbanoch (hlavne 12m) či BN 10,5 naozaj nikto úplne pri páske nestojí (keď je inde miesto), ale keď je bus plný tak ľudia stoja aj tam a nevyužitý je len ohradený priestor. To, že ľudia stoja v dverách pri krátkej ceste sa dialo aj pred ohradením páskou.
ludia sa tlacia do zvysnych dveri a v priestore pri nich, ked cestujes denne, iste si si vsimol, ze ti, co cestuju na kratsie vzdialenosti sa neposuvaju do priestoru k paske, a viac sa tlacia vo zvysnom, v malych busoch je to dost citelne, a pri prazdninovom rezime este citelnejsie
Hej ľudia, neviete ako to teraz vyzerá na Nivách po otvorení? Nechce sa mi tam ísť veľmi pozrieť, no nejaké čerstvé fotky by bodli. Máte niekto? Možno aj prerobený Blumentál (V prevádzke s vozidlami samozrejme - fotky stavby ako takej som videl)
Ja využívam MHD takmer denne, ale nezdá sa mi, že by odstránenie pások niečomu výrazne pomohlo (to, či vodičov skutočne ochránia je už druhá vec...). Kapacitne určite nie a ani pri prestupoch sa mi ešte nestalo, že by som kvôli zatvoreným predným dverám nedobehol do autobusu.
Tak je, preto má napr. Panorama city parkovania nad zemou 2-5.np nie pod zemou ako je bežné. Aby tú vykopanú zeminu nemuseli zneškodniť ako "nebezpečený" odpad
No sanovali to tým spôsobom že kontaminovaná zemina nebola vôbec odborne spracovaná/zlikvidovaná a akurát sa postavali hrubé základové dosky, takže to tam stále je.
Myslím, že by bolo na čase dať preč tie pásky za prvými dverami, ak niekto chce, aby aj poslední verní cestujúci naďalej využívali MHD aj v prázdninovom grafikone. Tá kombinácia presahuje hranicu zdravého rozumu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Urbanway 2423