Keď budú ľudia sedieť v aute pol hodinu v zápche, a nebudú pribúdať stovky prípadov vírusu denne, tak si podľa mňa veľmi rýchlo spomenú na verejnú dopravu...
Už som to našiel. 1,8 mld. sú tržby za jednorazové, a tie sú skutočne 43 (nie 42) % z tržieb z cestovného.
No každopádne takéto porovnanie je hlúposť, lebo výpadky, ak budú, budú aj (a možno najmä) v predplatnom, keďže skôr očakávam, že viac ako turisti cestujú domáci a tí z dôvodu obáv budú MHD využívať skôr sporadicky ako pravidelne.
By ma zaujímalo, v ktorej časti výročnej správy našiel podklady pre tvrdenie "Ilustrovat to můžeme na hospodaření Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP), pro který představuje jednotlivé jízdné 42 % celkových tržeb, což podle výroční zprávy v roce 2018 bylo 1,8 miliardy Kč."
Lebo ak si ju pozriem, tržby z cestovného sú 4,4 mld. Kč, "dotácia" 14,3 mld. Kč a celkové tržby 19,3 mld. Kč... tak neviem čo mám s čím vydeliť, aby som sa dostal na 42 % a už vôbec nie, odkiaľ je číslo 1,8 mld. Kč.
Tak či tak to tak skončí, v tejto situácii reálne iná možnosť neexistuje, buď nebude ani na slanú vodu len v niektorých mestách Slovenska alebo v celej krajine. Neviem si predstaviť žiadnu inú možnosť, keďže momentálne nefunguje žiadna časť ekonomiky.
Na porovnanie. 7-dňový lístok vyjde na 10,40 €, za 8 mesiacov rátajme 8*4*10,40 = 332,80 €. Ak si kúpiš 365-dňový, tak si zaplatíš len 264,20 čiže už si ušetril 69 €. A ešte môžeš 4 mesiace jazdiť bezplatne.
Inak, len tak zo zvedavosti... koľkokrát za život nastane také obdobie, kedy budeš neplánovane vracať ročný PCL?
Samozrejme,
aj ja mám ročnú električenku a teraz, keď je doprava redukovaná, cesty voľné a najmä z bezpečnostných dôvodov (aby som sa nenakazil) jazdím autom. Ale, že by som žiadal o vrátenie alikvótnej časti električenky, mi ani nenapadlo a ani to robiť nebudem. Práve tá zľava na 3-mesačnú či ročnú električenku je preto, že DP mi poskytne výhodnú tarifu, ale za cenu toho, že sa zaviažem na dlhšiu dobu tak, ako píše Viko. To je logika množstevných zliav i zliav pri dlhšom upísaní sa (viď napr. mobilní operátori). Žiadať vrátenie, keď to teraz nemôžem využiť, mi nepripadá logické (zlomím si nohu a čo?). Buď nechcem riskovať prepadnutie, tak si kúpim PCL na mesiac, ale drahší, alebo to risknem a kúpim si to na rok. V tom je potom to riziko, ale o tom predsa viem vopred, že nemôžem zaručiť (lebo to vie len Pán Boh), či to využijem alebo nie.
Keďže dlhodobejšie lístky sú cenovo zvýhodnené preto, aby ťa motivovali zaviazať sa na väčšie obdobie, nedáva zmysel, aby sa ti stornom ročnej električenky vrátila celá neprejazdená časť, keďže by to znamenalo, že si os*al systém a napr. na troch mesiacoch si vydobyl ročnú zľavu. Dopravný podnik zatiaľ nie je klasifikovaný ako charitatívna organizácia...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy