Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #234041:
a m@jo
Mne je jasné, že s tým čo tu máme dnes, sa nedá robiť doprava aká bola v 90. rokoch. Ale akonáhle sa začnú spomínať expresy tak tu vždy niekto začne vyťahovať linky s 20min. intervalmi, často prirovnávané k linkám odvšadiaľ všade ako kedysi (čo nebol síce tento prípad, ale mne sa to už akosi spojilo). Nikto už nerieši že expresy vedia mať dobrý interval, ale bude to niečo stáť a či sa to oplatí. Lebo aj tu sa v nedávnej diskusii objavilo x trás, kde je MHD oveľa pomalšia ako IAD a so súčasnou víziou aj s vybudovanými BUS pruhmi to jednoducho stále bude o 2/3 pomalšie lebo chýbajú priame trasy napr. Petržalka - oblasť Galvaniho.
Reakcia na: Technopol #234039:
Zle čítaš. On netvrdí, že tie linky mali vtedy taký zlý interval. Nemali. Lenže vtedy bola ina deľba prepravnej práce medzi MHD a IAD - MHD robila väčšie výkony a prepravila viac cestujúcich.

Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.

Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.
Reakcia na: Technopol #234039:
A autobusy a šoférov máme na to uskladnených niekde v štátnych hmotných rezervách? Či? 😂
Alebo mám tomu rozumieť, že dnešné nosné neexpresné linky, ktoré nechodia odvšadiaľvšade a majú hustý interval budú zrazu chodiť o polovicu menej?
Sorry, ale radšej jedna linka so 4 minútovým intervalom a prestupy ako 5 liniek s 10 minútovým.
Reakcia na: mangas #234027:
Spoje samozrejme chodia z konečnej na konečnú, nikde sa na trati nestrácajú ani nezhmotňujú. To, že nepremávajú práve z tvojej konečnej na tvoju konečnú, je osud.
Reakcia na: Valec #234032:
A hlavne netreba zabudnúť, že isto by tie linky odvšadiaľvšade mali úžasne atraktívny interval, raz za 20 minút a viac.
Reakcia na: Jadran #234029:
2-linkový variant u E rozhodne nebol o tom že "odvšadiaľ všade".
Reakcia na: color #234034:
Z Račka zrejme chytil zelenú vlnu, zatiaľ čo medzi Zváračákom a Račkom boli dve silné križovatky.
Reakcia na: Valec #234032:
Zaujímavé. Zo Zváračáku na Račko 5 minút bez zastávky po rovine, ale z Račka na Hroboňovu 5 minút s dvoma zastávkami do kopca. Žeby vyrovnávací čas?
Reakcia na: mangas #234031:
Na to zabudni. Neviem či je namieste tento optimizmus. Ľudia sú a aj budú čoraz pohodlnejší. Počet áut sa bude skôr zvyšovať a jazdné doby autobusov a trolejbusov zväčšovať. Ak, tak budúcnosť je v električkovej doprave. Veď aj tu na fóre sú ľudia čo píšu ako sa im oplatí jazdiť autom, pretože s MHD im to trvá 2x tak dlhšie - paradoxne to je preto že tie autobusy a trolejbusy stoja v nekonečných zápchach medzi autami (toto dotyčný zabudli spomenúť). Teraz síce nie, ale až epidémia pominie tak cesty sa zasa zapchajú.
Reakcia na: mangas #234031:
Škoda len, že tie časy cestovania zatienil spomienkový optimizmus a v skutočnosti boli o dosť dlhšie (na o dosť prázdnejších cestách v tom čase).

Linka 105
https://imhd.sk/ba/galeria-media/552/cestovne-poriadky-vyhladavanie/29944/Linka-105-Zastavka-Masokombinat
Reakcia na: Jadran #234029:
ktovie, mozno sa to raz zasa vrati, ked bude pokracovat trend v potlacovani individualnej dopravy.. a mozno zas budeme busom z dubravky v raci za 20 min (105), ci na zlatych do polhodky (106), či pod mostom snp za 15 min (101, 112, 115) atd. 🙂
Reakcia na: mangas #234024:
Preto, lebo éra liniek odvšadiaľ všade už skončila.
Reakcia na: mangas #234027:
momentálne nie... ak tak je to možno od septembra, popravde mne vyhovuje viac súčasný stav, ale nevadila mi ani 4 ani 5ka, len fakt tie spoje sú lepšie rozložené a aj vyťaženosť
Reakcia na: N/A #234025:
Pride mi to logicke ze chodia spoje z konecnej na konecnu (v ramci trati).. rovnako chodi 4 z dubravky na zlate ci 9 z karlovky do ruzinova atd
Reakcia na: mangas #234024:
Áno, ale za cenu večerného a víkendového intervalu 15 minút. Nikomu nič nevnucujem, ale mne sa pri menšom počte liniek s hustými intervalmi cestuje lepšie. Pociťujem pri cestovaní oveľa väčšiu pružnosť. Prídem na zastávku, a nastupujem do prvého, čo prichádza.
Reakcia na: mangas #234024:
A existuje nejaký dôvod prečo musí mať práve Dúbravka priame spojenie s Račou? Odmysliac si že sa tam dá dostať kombináciou liniek 4 a 3, ktoré teraz jazdia v polovičnom intervale v porovnaní s dobou keď jazdila linka 5, stále je rýchlejšie ísť z Dúbravky najprv autobusom (83/84) a prestúpiť až v centre.
Reakcia na: Vladimír #234023:
preco? jedine priame spojenie dubravka - raca
Reakcia na: mangas #234022:
To zatiaľ nikto nevie. Ja osobne dúfam, že nie 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.