Reakcia na: 810zssk #232751:
Lenže cestujúci nie je jednobunkovec, ktorý sa vyskytne uprostred Hodžovho námestia a nepovie si "heee!? idem na Železnú" a nastúpi do prvého trolejbusu s cieľom ŽST Železná studienka s tým, že po vystúpení urobí 3491° obrat okolo vlastnej osi, rozhadzujúc rukami, že kde je.Ak primátor hovorí, že treba chodiť do lesoparku MHD, trolejbusy s cieľom ŽS brázdiace mesto s tým, že 85% cestujúcich obyvateľov takýto trolejbus denne vidí, vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD, ktorá navyše chodí často a pravidelne.
A potom, keď sa vytvoria nejaké redukčné opatrenia si títo ľudia povedia "veď tam chodí trolejbus" a naplánujú si cestu.
To isté platí aj pri cestovaní vlakom. A tu, ak by sa náhodou vyskytol príčetný nezorientovaný turista idúci niekde na vlak, predpokladám, že by volil Hlavnú stanicu.
Neviem aké máš skúsenosti s cesotavním na ŽS, ale ja bývam relatívne blízko a na ŽS chodím okrem zimných dní každý víkend a žiadne davy zmätených cestujúcich tam nevídam. Práve naopak, z trolejbusu sa vysypú cestujúci vrátane turistov a mamičiek s kočíkmi a hneď vedia, kam majú ísť. Pričom cesta s kočíkom medzi výstupišťom trolejbusov a Partizánskou lúkou je asi 140 sekúnd (záleží od toho, či Ti dajú autá prednosť na kruháči).
Kedysi som využíval aj vlak do mesta/z mesta a tiež som nestretol jediného zmäteného cestujúceho. Sťažnosti k staniciam chodia v princípe iba s jednou témou - ŽST Vinohrady (z toho 90 % sú sci-fi požiadavky na ŽSR a ostatné iba námety na premenovanie).
Takže zásadovosť je pekná vlastnosť, no samoúčelné nekoncepčné premenovanie pri 0 sťažnostiach je v princípe druh šotoušoviny, ktorou sa len nahnevajú cestujúci paušálne ťažko si zvykajúci na zmeny.

810zssk
No ale ona nie je, teda nie v takom rozsahu ako naznačujú tie trolejbusy, čiže tá reklama je klamlivá. Prístup "overpromise and underdeliver" funguje ak chces zákazníka jednorázovo skásnuť, tak ho nalákaš do svojho biznisu a je ti jedno že odíde sklamaný. Pri MHD ale chceš vytvárať dlhodobý pozitívny vzťah so zákazníkom a to naozaj nedosiahneš tým že ho oklameš. Možno ho získaš na tú jednu cestu, ale dlhodobo sa robíš nedôveryhodným.