Je reálny asi tak, ako že z neba padne tá legendárna kocka zmrznutého moču a zabije tych nepripútaných chudákov. Keby vodič počas státia na križovatke nemobiloval, určite by tá kocka nepadla.
Normálne vozidlo s právom prednostnej jazdy sa za mnou spravidla náhle nezhmotní ale s hlukom a farebnou hudbou sa blíži z diaľky. Ten policajný výklad evidentne myslí na situáciu, keď príslušníci, sediac v aute pred križovatkou, si náhle spomenú, že sa vlastne na tú desiatu do Tesca hrozne ponáhľajú, zapnú sirény a farebnú hudbu a vyštartujú.
Ja by som to zhrnul velmi kratko: ludom od dobroty j... Kitty si vyh...... ego, je spokojna, ma sa cim chvalit, zaziva svoju chvilku slavy sposobenim problemov niekomu inemu. Smutne, malomestiacke, kratkozrake, prizemne...
Ja na jednej strane chapem vodica, ak cakal na dolezity hovor a mal problemy v sukromi. Ludia nie su roboty ale emotivne tvory. Tiez som zazil situaciu, ze na porade som kazdu minutu kontroloval mobil, lebo sa nieco dialo v mojom sukromi a cakal som velmi dolezity hovor.
Na druhej strane je to profesionalny vodic a ma vo vozidle aj nepriputane osoby, ktore stoja a su lahko zranitelne (na rozdiel od sediacich a priputanych vodicov) a za ne ma prave zodpovednost vodic autobusu. A presne ako hovoris, moze sa stat, ze trovna z toho bude pruser. Napriklad padne zelena, nevsimne si to, niekto zatrubi, polozi telefon a da plyn a zrazu do krizovatky vleti hasicska cisterna a je nehoda.
Je ten priklad pritiahnuty za vlasy? Mozno ano. Ale rovnako nie je uplne nerealny.
To je policajný výklad odôvodnený tým, že máš byť na vozovke stále v strehu, najmä ak stojíš na svetlách a za tebou ide vozidlo s právom prednostnej jazdy.
Ja by som sa vrátil k nižšie spomínanému výkladu, že aj státie na červenej je vedenie vozidla: odpoveď je áno aj nie. V § 4 ods. 1 sa nachádza kumulatívny vypočet právnych povinností, ktoré je povinný vodič naplniť, vo vzájomnej súvislosti, čiže použiť na jazdu len vozidlo, ktoré možno prevádzkovať, a pri tejto jazde mať pri sebe potrebné doklady, venovať sa vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke, dať chodcom na priechode pre chodcov prednosť, atď. Ak je podľa toho otrockého výkladu státie na červenej vedením vozidla, tak potom vodič nesmie vykonávať činnosti, ktoré nesúvisia s vedením vozidla, t. j. mať ruky mimo volantu alebo riadiacej páky. Tým pádom nesmie ani počas zastavenia vozidla ladiť rádio, nastavovať klimatizáciu, obsluhovať GPS zariadenie, jesť alebo piť, čo je samozrejme blbosť. Kedy by som si mohol potom nastaviť teplotu alebo sa napiť, znova by som musel zaparkovať, opustiť vozidlo, aby to nebolo zastavenie vozidla, ale iba obyčajné zastavenie a státie?
Takže odpoveď je, že pre účely trestania polícia a súdy rozhodujú tak, že sankcionujú len manipuláciu s mobilným telefónom počas vedenia vozidla za jeho jazdy.
Čo ja viem kde je definovaná. Ty si tu ten čo sa tvári že má odpoveď, preto sa pýtam kde si ju nabral. Ani len nespochybňujem že máš pravdu, len sa pýtam z čoho si dospel k tvojmu - zdanlivo veľmi definitívnemu - záveru že #taktotoje.
V tomto má celkom jasno aj Najvyšší súd SR, ktorý vo svojich súdnych rozhodnutiach vedením vozidla považuje činnosť smerujúcu k uvádzaniu vozidla do pohybu, ovplyvňovaním jeho smeru a rýchlosti. Čiže vedenie vozidla = jazda s vozidlom
Podľa mňa si mýliš jazdu s vedením. Pretože zastavenie vozidla (kam spadá aj signál "stoj") je definované ako prerušenie jazdy z dôvodu nezávislého od vôle vodiča, nie prerušenie vedenia. Implicitne z dikcie zákona vyplýva, že vedením je aj zastavenie vozidla, napr. v častiach, kde sa spomína, že pri vedení musís mať potrebné doklady a auto vybavené EČV.
Tým nevravím, že zákon je dokonalý. V podstate je v zmysle dikcie zákona nelegálna aj obsluha vysielačky, čo je samozrejme hlúposť. Upozorňovali sme na to z pozície MDV pri novele 8/2009 Z. z. ale neúspešne: "pripomienka nebola predmetom novely".
Inak ani pani/slečna Kitty nie je bez viny, lebo, keď tvrdila, že vodič sa hral s mobilom za jazdy, tak aj rozprávať sa s vodičom za jazdy je zakázané. Ale o tom už bulvár nenapíše.
Státie na červenú nie je vedením vozidla, pretože viesť vozidlo znamená uviesť vozidlo do chodu a udržiavať ho v chode, čiže v rýchlosti väčšej, ako je státie vozidla.
Neskutocna hanba pre DPB ako sa k tomu postavili. Jasne sa mali vodica zastat, nanajvys to riesit upozornenim na ten mobil. Zelam tej firme co najvacsi nedostatok zamestnancov ked sa k nim nevedia spravat.
kde ja som odsúdil vodiča? iba som povedal, že dievčina má pravdu v tom, že porušil dopravné predpisy (laicky hral sa s mobilom za volantom). myslíš že by mu to policajti odpustili keby ho "nachytali"? o tom silne pochybujem. Zvlášť keď sa mobil za volantom stáva čím ďalej závažnejším porušením pravidiel cestnej premávky. Ako som v neskorších príspevkoch napísal, ostatným kecom o tom, že nepoznal linku ktorú riadi a podobne neverím. a okrem iného som napísal aj to, že ja osobne by som takto na vodiča "nebonzoval" napríklad aj práve preto, čo napísal sám vodič (prečo do toho mobilu pozeral). Bohužiaľ stalo sa, premotivovaná pani/slečna ho nabonzovala a čakal ho za to postih. A tu namiesto toho aby sa chlapsky priznalo áno tento náš kolega spravil chybu (čo si aj sám nepriamo priznal, no zároveň vysvetľuje prečo) no zvyšok článku považujeme za dríst. ale nie tu sa to hneď zvrhlo na bulvár akokeby aj to pozeranie do mobilu bolo vymyslené, resp. bolo dovolené.
Smutne je, ze taketo blbosti ohladne telefonu, ked stoji (a ak aj dal zastavkovu brzdu) sa riesia, ale to, ze bezne vodici X5 "vytlacacaju" ci nepustaju ludi pri zipovani v Karlovke kusok od Segnerovej smer centrum nikoho nesere (dnes sa to konecne stalo aj mne, ak sa podari, dam aj video vecer).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider