Reakcia na: vinetu #231146:
Jedna vec na zváženie je práve autobus/trolejbus, ale druhá, ktorú možno ovplyvníš, možno nie, je výber vozovne a zadelenia. V prípade nízkeho počtu vodičov (ako napríklad teraz) snáď tvojej požiadavke na vozovňu vyhovejú, teda ak dochádzaš prímestským busom na Nivy, tak máš všetky štyri prevádzky cca. rovnako ďaleko. Ak by si povedzme robil na kĺbovom t-buse na Hrobonke, tak budeš tri-štyri dni v týždni robiť Čiližskú, z takej Trnávky sa na Vrakunské linky v podstate ani nedostaneš. Niektorým je jedno, čo jazdia, ja by som sa napríklad so zadelením s dvomi-tromi linkami nevedel zmieriť.
Ike
Má v križovatke Mlynská dolina - Valašská zmysel dopyt pre chodcov? Postrehol som 4 fázy:
1. voľno pre priebežný smer Mlynská dolina obojsmerne,
2. voľno pre ľavé odbočenia,
3. voľno pre ľavo-priebežný smer z Kauflandu,
4. voľno pre ľavo-priebežný smer Mlynská dolina smer Lafranconi.
Vo fáze 3 majú prednosť chodci krížom cez Mlynskú dolinu. Ale len keď stlačia dopyt. Z vlastného pozorovania (ale môžem sa mýliť) som dospel k poznatku, že ak chodci dopyt nestlačia, na fáze č. 3 sa nič nemení, akurát je pre chodcov červená. Nejako mi uchádza zmysel tohto riešenia. Práveže zbytočne dáva chodcom povinnosť. Ak sa totiž dopyt nestlačí včas, zostane svietiť červená, hoci neexistuje voči priechodu počas fázy kolízny smer. Paušálna zelená pre chodcov by nikoho neobmedzila. Alebo to predlžuje fázu č. 3?