Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Joyki #230738:
Príde mi šialené vyliať obrovské prachy na prakticky znovupostavenie Filiálky, vymyslenie nejakého MHD uzla za Istropolisom, presun už opraveného Predmestia a napojenie na Vinohrady, ak teda jediný efekt má byť absolútne rozbitie dopravného systému.
To radšej minúť omnoho menej na prestavbu HlSt a scivilizovanie Vinohradov... A keď budeme mať pocit, že nám strašne chýba nejaká trať bližšie novému downtownu, nech sa radšej vyjedná premávka po existujúcej infraštruktúre cez prístav k Pribinovej.
Reakcia na: Ike #230753:
Tam by to chcelo nejaké civilizované riešenie celej stanice, priecestia, zastávok aj parkoviska, inak v tom nevidím moc zmysel. Verím, že ak sa bude rekonštruovať trať, tak sa to vrámci toho všetko porieši.
Reakcia na: Joyki #230751:
Dalo by sa k tomu polemizovať. Za rezort sme k tomu posielali substanovisko. Otočka a vyloženie cestujúcich priamo na nástupište IMHO vôbec nie je zlá myšlienka aj keby to znamenalo redukciu o 80 parkovích miest. Na stanicu vedie iba jediný legálny chodník a celá južná časť je odkázaná na príjazdovú cestu bez chodníka. Vybudovaním vysokého počtu parkovacích miest by to znamenalo vyššiu frekvenciu automobilov a teda zníženie bezpočnosti chodcov. Ak sa mi dobre marí, projekt nerátal ani s chodníkom ale parkovacími miestami. Cyklisti, hoci celá obec má veľký potenciál, tam tiež hrali tretie husle. Máme peniaze položené na chodníku, tak by sme konečnem mohli robiť riešenia ako v západnej Európe.

Inak obrovský problém bol aj príchod chodcov zo severu, ktorý je tolerovaný, ale nelegálny.
Reakcia na: Jadran #230740:
boli to 11/5 a 11/6, jedna robila kolo na 5, potom na 3 a potom na 11, druhá kolo na 11 a dve kolá na 3. a potom bola este aj vikendova doobedná 5, tuším 5/13. inak veľmi nepopulárna služba, robilo to len jedno kolo na 5 a čistý výkon bol niečo pod 4 hodiny
Reakcia na: Andy #230750:
Prokurátor to napadol pred dvoma rokmi, starosta chcel zrušiť uznesenie z roku 2017 a podať novú žiadosť o NFP, a to už poslanci neschválili.
Ale je to celkom fajn rozhodnutie, lebo momentálne tam parkuje vyše 200 áut, a terminál počítal len s cca. 120 miestami (v čase tvorby projektu nikto nerozmýšľal dopredu, ako to býva na Slovensku zvykom). Autobusová zastávka je hneď pri stanici (bolo by treba ju premenovať na Bernolákovo, žel.st., prípadne ju zobojsmerniť). Tá plocha by sa mala skultúrniť, ale netreba tam pchať otočku autobusov s takým spôsobom, že by to skresalo o polovicu P-miesta. Poslanci aj obyvatelia chcú normálny P+R na druhej strane stanice na pozemkoch ŽSR, a nie tu riešiť nasilu "dopravný terminál". Dá sa riešiť prestup aj zmysluplnejšie a logickejšie. Dokonca pred stanicou je aj otočka, ak by tam chceli od BID nalinkovať niečo napríklad z Novej Dedinky.
Ak to niekoho zaujíma, v Bernolákove sa ruší budovanie prestupného terminálu z eurofondov, poslanci ho odmietli.
Reakcia na: david1 #230745:
Ja píšem o GVD z roku 2013 ak sa nemýlim, čiže takt už bol, z HLST dvojhodinový.
Reakcia na: Ma178rek #230742:
Nie je to takto dané.
Reakcia na: Jadran #230740:
Pridávam ešte víkendovú delenku 66/4. Tá zabezpečuje prestávky aj na L67, na ktorej odjazdí ráno aj podvečer po jednom kole.
Reakcia na: 810zssk #230739:
No tak zrovna poloha Filiálky je to jediné, čo na nej nie je zlé.
Reakcia na: Joyki #230738:
Keď ešte išli v minulosti vlaky na N.Mesto z trate 130 tak žiaden takt nebol. Išlo vtedy o hromadné návozy robotníkov a školákov ráno a poobede späť.
Čiže žiadne striedanie sa nekonalo. O hodinovom takte po Šalu si mohol iba snívať.
Dlho bola diera ráno medzi 8-12 smer BA.

Reakcia na: N/A #230737:
Židáky v minulosti zabezpečovali hlavne víkendové špičky čiže sobotné dopoludnie a nedelné odpoludnie až večer.
Dnes to chýba hlavne na staničných linkách nedele poobedie až večer.
Reakcia na: 810zssk #230739:
Lenže nie polovica cieľov dochádzajúcich.
Je nejak dane ze x5ka ma chodit skor ako 84?? Lebo vzdy ked je minuta rozdiel medzi odvjodmi a 84 je pisana pred x5 idu aj tak z konecnej v opacnom porafi
Reakcia na: Joyki #230738:
Toto je cele zle. Ak by sa robila štúdia zníženia atraktivity vlakov, toto by bol jej maximalisticky variant.
Reakcia na: Ričard #230724:
Ich význam ti už vysvetlili nižšie, nejde o žiadnu novinku. Delenú službu cez víkend nájdeš aj na iných linkách - v súčasnosti 29/6 (kedysi 28/4), 91/5, donedávna bola delená aj 87/5 a najnovšie pribudla 68/6. Dokonca takéto "prestávkovacie" víkendové delené služby si pamätám pred rokmi z električiek - na linke 11, tuším aj s prejazdom na linku 3, no to už som si nie úplne istý.
Reakcia na: Joyki #230738:
"Trnavské mýto je už približne porovnateľné s lokalizáciou HLST (okrem západnej časti mesta)"
Polovica mesta, malý nepodstatný detail 😁 😁 😁
Reakcia na: Valec #230726:
V štúdii je prvádzkový koncept rozložených konečných staníc, čiže S20 by končila na HLST, S50+55 HLST/NM, S60+S65 HLST/NM/Petrž, S70 NM/HLST. To je vlastne dnešný stav, avšak tam boli aj navhované CP, kde bolo vidno, že smery by sa úplne rozbili, a napr. Trnavu a Galantu by odklonili komplet na NM a Petržalku, a na HLST by nič nešlo z tých smerov (Os a REX). Ak to skombinujeme s Filiálkou, tak z každého smeru by premával jeden vlak na tri alebo dokonca štyri rôzne stanice.

ZSSK to už raz spravila 130-ke: Os končili po celý deň striedavo na HLST/NM. Tie novomestské vozili vzduch a z HLST výrazne ubudlo ľudí, lebo úspešne vyhnali ľudí z vlakov s tým nesystémom. Prežilo to jeden rok a v ďalšom grafikone už NM vyrazili a všetko vrátili naspäť na HLST, lebo sa ľudia doslova búrili proti tomu.

Badať snahu o Filálku a o vytlačenie S50 a S60 z HLST, pričom práve tieto vlaky prinášajú najväčší obeh a tržbu, ak nerátame košické rýchliky hornou trasou. Za hodinu v špičke privezú tisícky ľudí a mesto preferuje rozložený variant. No fakt gratulujem. Myslím si však, že to tak ZSSK nenechá. Na Filiálku zas všetko nenapchajú, takže časť spojov bude musieť ísť aj na NM/Petržalku. Ak v prípade Filiálky by nič nešlo z Trnavy a Galanty na HLST, spomína sa v štúdii aj optimalizácia prestupného uzlu Predmestie/Vinohrady kvôli zachovaniu prestupových väzieb medzi Os a R/IC/EC. Trnavské mýto je už približne porovnateľné s lokalizáciou HLST (okrem západnej časti mesta) a Štefánikovej+okolia.
Reakcia na: david1 #230735:
Pravda,dnes víkendové delené služby,kedysi celodenné židáky to boli.
Reakcia na: Ričard #230734:
Napr. na 88 máš po väčšinu dňa taký obeh že konkrétny kurz sa točí každú hodinu, čo pri 25 minútovej jazdnej dobe jedným smerom znamená že vodič jazdí prakticky nonstop. V určitých časoch sa tam potom vkladá poradie navyše, vďaka ktorému sa obeh posunie o 12 minút (dĺžka intervalu na 88), takže pod Mostom SNP vznikne pobyt 23 minút, ktorý sa dá využiť ako 15 minútová prestávka. Dve takéto prestávky umožnia vodičovi jazdiť ďalšie 4 hodiny. Po nich už neprestávku ale strieda ho poobedný vodič, ktorý zas môže jazdiť 4 hodiny kým tam na večer príde zas to delené poradie spraviť dve prestávky po 15 minút.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.