Vďaka za rady. Teda možné to je, ale (to som aj očakával) dosť záleží aj na tom, na akého šoféra natrafím...
Akurát nechápem, čo je zlé na tom, že sa lístky v SL predávajú podľa cieľovej zastávky a nie len na daný počet zón. Podľa mňa ten prvý systém je lepší. Mimo SL mi v IDS BK chýba možnosť kúpiť si lístok na KONKRÉTNE zóny. Keď si v BA na hlavnej stanici kúpim lístok na 5 zón, nie je vôbec jasné, kam chcem cestovať. Možno idem do Cíferu, možno do Malaciek, možno v Pezinku či v Zohore prestupujem... Sprievodca sa ma bude pýtať kam cestujem a prepočítavať, či to sedí. Zbytočné. Nebolo by pre všetkých (cestujúcich, vodičov, sprievodcov...) lepšie, keby som priamo nadefinoval do automatu cieľovú zastávku, a ten by mi predal lístok, kde by boli vymenované presné čísla zaplatených zón (nie len ich počet)? Presne takto to funguje v systéme ZVV v Zurichu a okolí.
Akurát nechápem, čo je zlé na tom, že sa lístky v SL predávajú podľa cieľovej zastávky a nie len na daný počet zón. Podľa mňa ten prvý systém je lepší. Mimo SL mi v IDS BK chýba možnosť kúpiť si lístok na KONKRÉTNE zóny. Keď si v BA na hlavnej stanici kúpim lístok na 5 zón, nie je vôbec jasné, kam chcem cestovať. Možno idem do Cíferu, možno do Malaciek, možno v Pezinku či v Zohore prestupujem... Sprievodca sa ma bude pýtať kam cestujem a prepočítavať, či to sedí. Zbytočné. Nebolo by pre všetkých (cestujúcich, vodičov, sprievodcov...) lepšie, keby som priamo nadefinoval do automatu cieľovú zastávku, a ten by mi predal lístok, kde by boli vymenované presné čísla zaplatených zón (nie len ich počet)? Presne takto to funguje v systéme ZVV v Zurichu a okolí.
Ike
Musíme si povedať, aký má byť účel dopravného značenia:
- vyznačiť to tak, že ak by sa križovatka odfotila zhora, mohla by byť použitá ako križovatka na teste v autoškole a zároveň, každý vodič, ktorý v tejto križovatke poruší predpis, dostane pokutu (bez ohľadu na to, že k porušeniu dochádza v jednom z dvoch prípadov), alebo
- vyznačiť to tak (aj triplicitne), že eliminujeme prípady nepochopenia vodičmi a predpisy budú porušovať len tí, ktorí sú si toho vedomí a tí budú zároveň pokutovaní.
V prvom prípade je našim cieľom príjem do štátneho rozpočtu v podobe pokút, v druhom bezpečnosť premávky. Dovolím si však tvrdiť, že koho pokutovať by bolo aj v prípade, ak by sme všetky dopravné pasce zrušili.
Uvádzam obligátny príklad z Rumunska:
https://goo.gl/maps/Nh8BMZisUrF2
Ak niekto pôjde za touto značkou viac ako 60 km/h robí to už minimálne v rozpore so svojim svedomím. Prípad, že by niekto porušil pravidlá cestnej premávky nechtiac, je úplne eliminovaný. U nás sa značka "začiatok obce" podobného rozmeru a samozrejme bez zmienky o 90/km používa na diaľniciach.
Žiaľ, u nás mi bolo narovinu povedané, že druhý prístup sa neuplatňuje a dokonca (duplicita) je zakázaný zákonom.
Ja sám som si minule uvedomil, že som viacero zón 30 odignoroval, lebo som si proste nevšímal značky, ktoré boli buď zle otočené, alebo boli za kríkmi. Koľko vodičov v Bratislave takto jazdí (jazdia proti predpisom ale nie pre to, pretože by chceli), nevieme.