Reakcia na: Solider #229009:
Zrovna Pražské 15T by som nedával za pozitívny príklad. Električky so samostatne zavesenými kolesami nemajú diferenciál a po prejdení oblúkom sa každé koleso otáča inou rýchlosťou, čo vedie k nadmernému opotrebovaniu kolies (platí aj pre ULF - nie aby ma tu niekto napadol, že ULF a 15T sú úplne iné električky - viem, ale riešenie kolies je na rovnakom princípe s rovnako prúserovými následkami). Cca tretina 15T i ULF-ov je stále odstavená. Takže navádzanie električky do oblúku pomocou GPS (neosvedčilo sa) či priamo senzorov na trati a príslušného softvéru v električke je riešenie už existujúceho prúseru a pokusom o nápravu problému, ktoré našťastie normálne električky nemajú.
Pritom však treba priznať, že rozdielne jazdné vlastnosti Škodovky, ktorá má dosť nešťastnú koncepciu pevných a otočných krajných podvozkov, neberú do úvahy ani predpisy. Napríklad v ostrých oblúkoch, kde je 15, je optimálna rýchlosť Škodovky medzi 10 až 11 km/h – pre ilustráciu, niektorí nemajú problém ísť 25 km/h.
zakaznik
Pred vietnamským na rohu pri policajtoch je úzke miesto, aj keď je kopu miesta pri vietnamskom bistre a oproti policajtom pri opravovni hodín.
Vedenie trate na Špitálskej je katastrofálne, ako dokazujú aj časté dopravné nehody. Len preto, že maruškov Magoriát bol schopný akurát vymeniť koľaje, namiesto od základu nového projektu a narovnania trate.